php <-> asp hoe variablen uitwisselen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een grote website met zowel php als asp pagina's (php voor het configureren van een paar linux servers, asp voor configureren van een aantal windowsservers)

nu zijn er voor beide "serverparken" aparte sites aanwezig, en ik wil deze graag gaan integreren..

Nu stuit ik alleen op 1 probleem, ik moet informatie (veilig) van asp naar php en weer terug kunnen sturen, en het liefst zonder al te veel resources te gebruiken (dus niet alle variablen in een databeest stoppen o.i.d.)

Ik heb me af zitten vragen of ik hiervoor sessions kan gebruiken, hierover is niets op het internet te vinden (is de opbouw van beide sessions gelijk ???)

de site komt te draaien op een dedicated server met iis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sessions lijkt me niet aangezien die apart per "taal" worden gezet dacht ik.
cookies kan wel, alleen stuit je dan op de veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 15 april 2003 @ 11:10:
sessions lijkt me niet aangezien die apart per "taal" worden gezet dacht ik.
cookies kan wel, alleen stuit je dan op de veiligheid
coocies is eigenlijk geen mogelijkheid, ivm de veiligheid wil ik die variablen allemaal server side houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:11:
[...]

coocies is eigenlijk geen mogelijkheid, ivm de veiligheid wil ik die variablen allemaal server side houden.
dat zeg ik toch?

de enige mogelijkheid is om die sessies zelf bij te houden in databases/textfiles
en waarom wil je het niet in een db gooien dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 15 April 2003 @ 11:12:
[...]

dat zeg ik toch?

de enige mogelijkheid is om die sessies zelf bij te houden in databases/textfiles
en waarom wil je het niet in een db gooien dan :?
omdat het om behoorlijke aantallen variablen gaat en de pagina constand door 50-100 gebruikers word gbruikt, en dat dus een behoorlijk verschil in load zal maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:14:
[...]

omdat het om behoorlijke aantallen variablen gaat en de pagina constand door 50-100 gebruikers word gbruikt, en dat dus een behoorlijk verschil in load zal maken...
ehm, wel raar dat je een "behoorlijk" aantal variablen als sessie vars hebt, mijn mening is dat je dat zo min mogelijk moet gebruiken eik.

Het enige wat ik dan kan bedenken is 1 van die 2 systemen te herschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om met php gebruikers en dergelijke aan te maken in een windows omgeving ?

dan zou ik ook het hele asp gebeuren opnieuw kunnen maken (asp is maar een aantal pagina's maar wel de meestgebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 15 April 2003 @ 11:15:
[...]

ehm, wel raar dat je een "behoorlijk" aantal variablen als sessie vars hebt, mijn mening is dat je dat zo min mogelijk moet gebruiken eik.

Het enige wat ik dan kan bedenken is 1 van die 2 systemen te herschrijven ;)
deze vars zijn nog geen sessie vars, het zijn nu nog 2 compleet gescheiden systemen, alleen als ik het ga integreren moeten er dus vrij veel variablen van php => asp gaan...

de hele frontend is php en het windows deel van de backend is asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:16:
weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om met php gebruikers en dergelijke aan te maken in een windows omgeving ?
PHP kan gewoon shell commando's aan, dus als je in een shell users aan kan maken, kan het.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rotjeknor schreef op 15 April 2003 @ 11:18:
[...]

PHP kan gewoon shell commando's aan, dus als je in een shell users aan kan maken, kan het.
het gaat niet alleen om users, ik moet eigenlijk ' gewoon' met com objecten kunnen werken, en dat snapt php niet voor zover ik weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:X
doh.... kan dus wel...

toch maar iets meer met windows gaan werken :)

maar toch is hhet niet de beste oplossing, het liefst wil ik gewoon de asp houden :)

ik wil natuurlijk geen dingen opnieuw maken als het niet nodig is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-02-2023
In het verleden ook mee te maken gehad. Een website die deels php en deel asp was. Heb het toen opgelost met Secured XML en dat werkt nu nog steeds goed eigenlijk. XML is voor beide kanten vrij makkelijk te implementeren en is een stuk netter dan tekst files of iets dergelijks.

just my two cents ...

http://www.nieuwemaker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat zijn oplossingen die ik zoek :)

Ik zal me eens iets wat gaan verdiepen in xml...
Pagina: 1