Ik heb het volgende versimpelde voorbeeld wat mijn probleem weergeeft.
class Test
{
var values;
function Test()
{
$this->values = Array();
}
function add_value($value)
{
array_push($this->values, $value);
}
function remove_last()
{
array_pop($this->values);
}
}
Het toevoegen van een waarde aan de array gaat prima. Maar als ik nu de laatste waarde wil verwijderen kom ik erachter dat de array leeg is, een lengte van 0 heeft. Als ik bijhoudt hoe groot de array is in de add_value methode kan ik zien dat ie groter word, maar zodra ik kijk hoe groot hij is in de remove_last methode is ie 0, alsof ie nooit gevult is
.
Ik heb al op verschillende plekken rondgekeken en ook hier natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, maar met de info die ik gevonden heb kom ik nog niet echt verder.
heeft 1 van jullie heldere geesten een idee wat ik zo fout doe?
class Test
{
var values;
function Test()
{
$this->values = Array();
}
function add_value($value)
{
array_push($this->values, $value);
}
function remove_last()
{
array_pop($this->values);
}
}
Het toevoegen van een waarde aan de array gaat prima. Maar als ik nu de laatste waarde wil verwijderen kom ik erachter dat de array leeg is, een lengte van 0 heeft. Als ik bijhoudt hoe groot de array is in de add_value methode kan ik zien dat ie groter word, maar zodra ik kijk hoe groot hij is in de remove_last methode is ie 0, alsof ie nooit gevult is
Ik heb al op verschillende plekken rondgekeken en ook hier natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, maar met de info die ik gevonden heb kom ik nog niet echt verder.
heeft 1 van jullie heldere geesten een idee wat ik zo fout doe?