Probleempje met Exchange postbussen

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:08

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ja, dit is een lastige vind ik zelf, Ik heb hier een Exchange 2000 server draaien met verschillende users, nu kan je van elke user een Postbus aanmaken op de pc waar hij/zij werkt.

Nu hebben we dus een hoofd e-mail adres een info@blabla.nl maar die wil ik bij al de users realtime kunnen zien, dat is dus mogelijk door extra postbussen aan te maken onder de hoofd-exchange postbus van de users, maar als je dan een mailtje verwijdert dan komt die direct in de "verwijderde items" van de user@blabla.nl in plaats van in de "verwijderde items" van de extra info-postbus. Het zelfde geld voor een nieuw mailtje versturen, dat staat dus standaard op de hoofd-exchange account en kan je niet instellen voor de extra postbussen, ze kunnen dus gewoon niet als standaard ingesteld worden.

Weet iemand hier een andere oplossing voor, distributie mappen is volgens mij geen oplossing omdat dat niet real-time is volgens mij, als iemand een meeltje verwerkt of verwijdert dan moet de ander dat direct kunnen zien.

Ik wacht dit echt in spanning af, k ben er al een week mee aan het sukkelen :)

Verwijderd

Ik zou gewoon 1 postbus nemen voor info@blabla.nl en het zelf beheren (kun je ook users aan toevoegen), of een alias bij die user toevoegen die de post van info moet krijgen...
Wat jij wilt, gaat idd niet....microsoft he

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt òf een public folder aanmaken en daar het e-mail adres info@blabla.nl opplakken en alle daartoen bevoegde personen rechten geven op die public folder (alleen leesrechten bijv, dan kunnen ze niks verwijderen) òf je maakt een groep aan waar je het adres info@blabla.nl opplakt en iedereen die je lid maakt van die groep krijgt dan een kopie van die mail in z'n postvak in.
Bij de public folder optie kun je mensen ook het "send as" recht geven; dan kunnen ze in Outlook het from-veld aanzetten en daar info@blabla.nl invullen. Of je bakt een formuliertje wat dat voor ze doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:08

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
K heb het al opgelost dmv de zelfde exchange account van info@blabla.nl bij iedereen in outlook aan te maken en dan aan te geven dat ze zonder wachtwoord verificatie moeten inloggen in outlook, dan krijg je vanzelf met het opstarten een schermpje waar je je inlognaam moet invoeren en daar vul je bij iedereen info in zodat iedereen de zelfde account gebruikt.

Zo is het nog real-time ook en heeft iedereen alleen voor outlook het zelfde profiel en het werkt tot nu toe zonder problemen :)