In een simpel netwerk loop ik vast met het gebruiken van roaming profiles.
Op de gebruikte server is FreeBSD 4.7 en samba 2.2.6 geinstalleerd. Dit werkt allemaal wel naar wens.
Op de client draait win2k, en dit station drait ook goed. Nu wil ik gebruik maken van roaming profiles omdat dit netwerk straks uitgebreid gaat worden.
Na alles geconfigureerd te hebben kan ik op de win2k PC via het domein inloggen. Na dit inloggen wordt er op de server in de directory samba/profiles/ een directory dennis aangemaakt. En die wordt door mij geownd en heeft 700 - rechten. Er staat nog niets in die directory.
Tijdens het uitloggen worden alle bestanden die bij een profile horen netjes op de server opgeslagen en deze hebben allemaal dezelfde rechten als de eerder aangemaakte directory dennis.
So far, so good.
Als ik nu opnieuw wil inloggen op de win2k-doos gaat het mis.
ik krijg dan foutmeldingen zoals:
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?
edit:
op de server staat in de logfile van de win2kPC het volgende:
Op de gebruikte server is FreeBSD 4.7 en samba 2.2.6 geinstalleerd. Dit werkt allemaal wel naar wens.
Op de client draait win2k, en dit station drait ook goed. Nu wil ik gebruik maken van roaming profiles omdat dit netwerk straks uitgebreid gaat worden.
Na alles geconfigureerd te hebben kan ik op de win2k PC via het domein inloggen. Na dit inloggen wordt er op de server in de directory samba/profiles/ een directory dennis aangemaakt. En die wordt door mij geownd en heeft 700 - rechten. Er staat nog niets in die directory.
Tijdens het uitloggen worden alle bestanden die bij een profile horen netjes op de server opgeslagen en deze hebben allemaal dezelfde rechten als de eerder aangemaakte directory dennis.
So far, so good.
Als ik nu opnieuw wil inloggen op de win2k-doos gaat het mis.
ik krijg dan foutmeldingen zoals:
het bestand op de fileserver bestaat, en deze kan ik vanaf de win2k-doos bereiken. De directory lokaal bestaat inderdaad niet, maar volgens mij is juist de beoeling van roaming profiles dat die dan juist aangemaakt moeten worden. Dus dat kan het probleem niet zijn.cannot copy file \\FILESERVER\profiles\dennis\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.txt to
Documents and Settings\dennis\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.txt
DETAIL - The directory name is invalid
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?
edit:
op de server staat in de logfile van de win2kPC het volgende:
terwijl dennis een geregistreerde gebruiker is.....log.win2kpc
smbd/service.c:make_connection(252)
win2kpc (192.168.1.2) couldn't find service dennis
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:19 . Reden: extra info ]