Toon posts:

Net shapen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een alternatief voor Packeteer of NetEnforcer. |:( Mogelijk ook software matig. Als het de prijs maar druk.
Dus onder de 4000 euro's liefst. })

Heb genoeg alternatief rommel gezien, maar zoek een goed competatief produkt voor Packeteer. :Y)

Zoek een oplossing voor een 8Mbit/512Kbit verbinding. Waar zoals voip en ftp toepassingen de prioriteit krijgen boven www- en email-verkeer. Dit voor +- 15 gebruikers.

Zit iemand in z'n gelijke positie? Wat gebruik je dan voor shaper? B)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

8mbit/512 Cistron, XS4ALL etc.

Wat doet het programma shaper??

Verwijderd

Waarom wil je niet hardware-matig? Een mooie Firewall/Router oplossing geniet toch de voorkeur?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een traffic shaper is een product wat prioriteit kan geven aan netwerk verkeer, eht beste voorbeeld is:
- bv je perfect zou kunnen gamen tewijl je kazaa aan het plunderen bent, als je gebruik maakt van een traffic shaper product.
- in bedrijven word dit gebruikt om VoIP (Voice over IP) te gebruiken, oftewel telefoneren over het intra/internet.
Ik zoek naar een alternatief voor Packeteer of NetEnforcer. Mogelijk ook software matig. Als het de prijs maar druk.
- QOS onder win 2000/xp ?
- http://www.tweakers.net/meuktracker/3915 bandwithlimiter ?

Tja vanalles

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Voor onder de 4000 euro kun je een nerd inhuren die een simpele linuxbak hiervoor helemaal inricht, of is dat niet professioneel genoeg? :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik krijg nou niet echt de indruk dat je zelf goed gezocht hebt : FAQ - Network Troubleshooting

Move PNS > NT

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 15-04-2003 11:13 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op 15 April 2003 @ 11:08:
een traffic shaper is een product wat prioriteit kan geven aan netwerk verkeer, eht beste voorbeeld is:
- bv je perfect zou kunnen gamen tewijl je kazaa aan het plunderen bent, als je gebruik maakt van een traffic shaper product.
- in bedrijven word dit gebruikt om VoIP (Voice over IP) te gebruiken, oftewel telefoneren over het intra/internet.

[...]

- QOS onder win 2000/xp ?
- http://www.tweakers.net/meuktracker/3915 bandwithlimiter ?
Dat is de goedkoopste maar ook de slechtste oplossing. En dat doe je voor 1 werkstation niet voor een hele park werkstations.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 10:32:
Waarom wil je niet hardware-matig? Een mooie Firewall/Router oplossing geniet toch de voorkeur?
Hardware shapen is vrij prijzig, al geef ik wel natuurlijk voorkeur!

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 15 April 2003 @ 11:12:
Voor onder de 4000 euro kun je een nerd inhuren die een simpele linuxbak hiervoor helemaal inricht, of is dat niet professioneel genoeg? :+
Dat is niet onze interne policy om 3 type OSen te gebruiken. Ik ben al blij dat ik alles op W2k heb lopen.

Nee linux is mooi en goedkoop, maar geen oplossing voor mij.

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 15 April 2003 @ 11:13:
Ik krijg nou niet echt de indruk dat je zelf goed gezocht hebt : FAQ - Network Troubleshooting

Move PNS > NT
Lijkt wel koffiedik kijken. En de arrogantie dat ik niet goed zou kijken.
Als je iets voor rond onder de 4000 euro zoekt, kom je niet met een oplossing dat onder shareware valt. Beetje misplaatste opmerking dus.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mogelijk ook software matig
En als je zou goed gezocht hebt, geef dat dan ook ff duidelijk aan, staat namelijk in diezelfde FAQ als waar ik naar verwees.
Als je daar dan toch aan het rondlezen bent, kan je ook meteen zien dat het handig/gewenst is dat je alles in 1 reply behandeld, in plaats van op elke post afzonderlijk te replyen.

En het is IMHO heel simpel;
*of* je pleurt een dedicated bak ervoor neer (welk OS dan ook) *of* je flikkert een packeteer neer.
Ben je op zoek naar goedkopere modellen, of wil je veel info over verschillen tussen 15 modellen ? Bel je dozenschuiver en hij komt een uitgebreide dome geven met gratis verkooptalk bovendien :Y)

arrogantie my ass

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Je bewijst je wel weer Koffie. Veel karkaters met veel onnuttige info.

Gelukkig zijn er ook andere replyers.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Wij leveren meestal firewalls van Netscreen, die ondersteunen packet shaping. Watchguard alleen vanaf de duurdere modellen, dacht ik......

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Ik las het verkeerd, dus ik dacht eerst aan netschaap, maar zoek je een goede oplossing?
Is de draytek 2600v niets. die heeft alles aan boord, Vuurmuur, en voip aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Masselink: Thnx voor de namen. Ga ff kijken.

Dj Neo: Draytek ondersteunt volgensmij alleen Voip. Ik wil meer support voor exotische programmatuur.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

[quote]Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:15:
Masselink: Thnx voor de namen. Ga ff kijken.
[quote]

Ik hoor het wel als je er een komt bestellen :D

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 12:36:
[...]
Dat is de goedkoopste maar ook de slechtste oplossing. En dat doe je voor 1 werkstation niet voor een hele park werkstations.
slecht ? voor 1 werkbak ? ben je niet goed geinformeerd zeker weer niet gelezen? traffic shapen/QOS = tha same bij QOS is het alleen op elk systeem ge-implementeerd. (moet de appz er wel ook gebruik van maken) QOS zorgt er ook voor dat je VOIP er ook vlekkenloos onder je netwerkbagger blijft doen. maar goed

als je namen wilt horen ... --> pak dan je favo zoekmachine

ps: als je wilt gaan zitten flamen ... DONDER DAN OP!!! tis de bedoeling dat je niet iemand ff de grond stampt ook al wijst hij/zij op de regels.

Tja vanalles

Pagina: 1