Toon posts:

[Win2k] Programma's blocken dmv reg *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dmv een reg bestand het command prompt en regedit blocken...
Alleen het werkt niet..ik heb de key DisableRegistryTools en DisableCMD toegevoegd aan local machine, software, mircosoft, windows, current version, policies, system.
Alleen hij blokt ze dan niet :S
ik heb eveneens geprobeert DisallowRun te doen..maar dat werkt eveneens niet :S
Wat ken het zijn?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
welk OS?
gpedit.msc geprobeerd onder Win2k / XP?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000
En is geen DC, en ik wil 2 verschillende reg files..ik doe dmv login script...die roept reg bestand aan..en als je gpedit doet..doet die het gelijk voor alle users.
Ik wil duz verschil tussen admin en een gewone user

• blackd
  • Niet online
Topictitel fix, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04

Zonder DC kan je ook via gpedit.msc een tweedeling maken wat betreft policies. Copy paste van F_J_K uit een ander forum:
F_J_K schreef op 03 February 2003 @ 17:49:

[...]

Je kan zonder domain controller een tweedeling maken door \windows\system32\GroupPolicy\User al dan niet leesbaar te maken voor de groepen users. Degenen die wel leestoegang hebben gebruiken dan het policy, degenen zonder toegang niet. Natuurlijk moet het wel even lees- en schrijfbaar zijn voor de admin als het policy wordt aangepast via gpedit.msc. En als je dan een keertje inlogged met leestoegang wordt het policy ook doorgevoerd...

Lokatie my documents: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\Personal

Die kan je naar een UNC dir verwijzen, of beter: verwijzen naar z: en een mapping naar bijv. z: maken in een logonscript. (Toch? Ik heb geen ervaring met enige vorm van beheer in XP :X )

Inderdaad werkt het allemaal een stuk makkelijker met een domain controller.

[ Voor 83% gewijzigd door blackd op 15-04-2003 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt duz niet echt...
Ik ga nu maar ff kijken waar die die key zet...en dan als ik als admin inlog verandert die naar de 0...anders weet ik het ook niet..
Of jij nog suggesties?

Dat werkt duz ook niet...als ik cmd disable bij gewone user...login script via cmd..duz dan loopt die dat niet door..
En in de current user_software_microsoft_windows_current version_policies heeft de gewone gebruiiker geen schrijfrechten..ken ik dat niet veranderen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:21 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Waar maak je niet gewoon een policy die het verbied. Dit werkt gewoon op een windows2000 professional machine. Let er alleen op dat je dit niet voor de Administrator doet anders kun je straks niet meer reggen....

• blackd
  • Niet online
wel een beetje dan? can you be more specific?

Verwijderd

Topicstarter
Voor blackD
Hij zet de gpo dingen daar niet weg...hij zet ze in policy weg..duz wat heeft die map eigelijk voor nut?

en hoe maak ik dan die policy....je hebt alleen maar gpo..en bij lokaal beveiligings beleid staat die niet..
En gpo ken je geen users aangeven...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:24 ]

• blackd
  • Niet online
De Group Policy die je met gpedit.msc aan het bewerken bent geldt voor iedereen, dus ook administrator. Dit omzeil je door bovenstaande methode te gebruiken.

In die GP zie je ergens (kan het nu niet nazoeken) staan dat je kan voorkomen dat een aantal programma's gestart worden, of juist andersom; dat alleen toegestane programma's gedraaid mogen worden.

Ik weet niet exact waar hij staat, dat zul je dus zelf uit moeten zoeken.
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 10:23:
Voor blackD
Hij zet de gpo dingen daar niet weg...hij zet ze in policy weg..duz wat heeft die map eigelijk voor nut?
Daar staat de policy in?

[ Voor 23% gewijzigd door blackd op 15-04-2003 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
duz..ik moet die keys...duz bv DisallowRun in die map zetten...en dan pakt die die ipv in de policies dir?
En ja..er staat iid die optie in key..maar dat is voor alle users..

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 10:34:
duz..ik moet die keys...duz bv DisallowRun in die map zetten...en dan pakt die die ipv in de policies dir?
En ja..er staat iid die optie in key..maar dat is voor alle users..
Nee. Je edit de group policy
Die werkt voor alle users
dan verander je de rechten van de file in de map in de quote van F_J_K zodat je alleen leesrechten hebt voor die users waarbij de policy moet gelden.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Je zet daarna nog ff acces is denied voor de local administrator en dan krijgt de administrator die policy's niet over zich heen.(workarround is dat)

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt me duz niet..
Maar weten jullie hoe ik de rechten van all the users ken veranderen....van current user..want in de policy direcotry heeft die geen schijfrechten..en dat wil ik wel...

• blackd
  • Niet online
en wat lukt er dan precies niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iedereen rechten gegeven op die map....en de admin heb ik op die map gewijgerd..
maar hij pikt het nogsteeds....ik mag als admin niet regedt32 doen...die had ik geblokt..
Moet voor paar honderd users gelden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:25 ]

Verwijderd

Hier stond iets overbodigs.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:24:
Ik heb iedereen rechten gegeven op die map....en de admin heb ik op die map gewijgerd..
maar hij pikt het nogsteeds....ik mag als admin niet regedt32 doen...die had ik geblokt..
Moet voor paar honderd users gelden
Een paar honderd users??

Volgens mij wordt het toch echt tijd dat je een domein gaat inrichten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er tijd voor had..maar heb ik niet...en natuurlijk $$ maar...ik begrijp het 1 keer ook wel..
en ik wil ook een domein..
Maar ik heb nu een probleem...

Als ik de map user en machine iedereen leesrechten geef..en de admin weigeren...dan ken iedereen bij regedt32 :S

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:46 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Als je een windows2000 server hebt kost het niets extra's om het te upgraden naar Active Directory....... Wordt jou beheer stuk eenvoudiger van.

Verwijderd

Topicstarter
THNXS....ik heb dat verhaal nog ff goed doorgelezen..en met rechten zitten kloten..en het werkt :)
Enne...nt4 d0m31n...duz :P anders had ik allang AD gemaakt..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 16:07 ]

Pagina: 1