Toon posts:

ra2 multiplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend wouden we een lan-feestje bouwen. We hadden 7 computers bij elkaar gesleept en wouen een goed potje RA2 spelen. Er was 1 probleem. De server was een winxp machine, alle win98 machines herkenden de server. Er was echter nog een ander winxp machine, maar deze herkende de server niet. Wat we ook probeerden, de twee xp bakken zagen elkaar niet in RA2. Bij Tiberian Sun was het hetzelfde. Heeft iemand dit ook gehad, en weet je wat de oplossing is? We hebben alles geprobeerd, verschillende computer als server, utp kabels verwisseld maar niks hielp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je in RA2 ook de juiste netwerk adapter geselecteerd?

kun je instellen bij het netwerk en dan kiezen voor de 2e adapter in het lijstje (staan er 3) .
Speel RA2 nog wel eens in netwerk, en op deze manier werkt het gewoon altijd.

offtopic:
Als je de URL in je sign clickable wilt maken moet je [url ] en [ /url] gebruiken (zonder spaties).

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 15-04-2003 09:56 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tussen Windows 98 en XP zijn wel meer problemen met IPX. De oplossing weet ik niet, maar volgens mij ligt het dus niet aan het spel zelf.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je moet idd op alle machines het IPX/SPX protocol hebben geinstalleerd, en daarna in de Opties van RA2 onder Network de juiste netwerkkaart instellen, je kan alleen kiezen uit de MAC adressen.

In XP of 2000 ga je naar Start, Uitvoeren en typ je cmd in, en druk je op enter. In de DOS prompt tik je ipconfig /all in, en je zoekt daar de netwerkkaart op die aan je LAN hangt. Noteer het fysieke adres, en stel die in in RA2.

Onder 98 moet je Start, Uitvoeren en daar winipcfg opstarten, als ik het me goed herinner. Je zal even rond moeten kijken, maar afaik kan je daar ook het MAC (fysieke) adres eruithalen, elk MAC adres heeft de volgende notatie: xx-xx-xx-xx-xx-xx