Mappen in Mijn Docs op share na XP auto-update

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Gisteren al even hierover een bericht geplaats onder Non-Windows OS forum, omdat ik dacht dat het een Linux probleem was. Blijkt nu een probleem door Windows XP Auto-update.

De situatie is als volgt:

Ik draai een netwerk met drie computers, waarvan 1 een linuxbak die werkt als Samba Primary Domain Controller. De andere twee zijn Windows XP boxes die inloggen op het Domein.

De map 'Mijn Documenten' draait voor mijn gebruiker op een Samba share op de Linux box, deze is ingesteld als netwerk schijf I: . Naar die schijf staat dus 'Mijn Documenten' verwezen.

Het probleem doet zich vervolgens voor, op het moment dat XP meldt dat er nieuwe updates klaar zijn op te installeren. Als ik deze ga installeren. Is die update heel lang bezig, maar installeert de update nooit. Het enige dat hij doet, is een enorme reeks met mappen aanmaken op die I: schijf, met rare md5 hash-achtige namen, zoals aa4902104b040a45902.

Door die enorme hoeveelheid mappen (honderden), wordt voor Windows de share opvragen vrijwel onmogelijk, waardoor XP bijzonder vertraagt.

Wie kan mij uit de brand helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor de snelle oplossing zou je de locatie van Mijn Documenten tijdelijk naar een schijf in je PC kunnen latern verwijzen. Welke versie van Samba draai je trouwens? Heb je verder geen problemen met lees / schrijf rechten op die mapping?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Voor de rest geen problemen met samba. Ik draai Samba v2.26.

Ja misschien idd even proberen Mijn Documenten locaal te laten verwijzen. Maar zeer vreemd is het wel. Maakt Xp Update altijd van dit soort mappen aan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gvanh schreef op 15 April 2003 @ 13:18:
Voor de rest geen problemen met samba. Ik draai Samba v2.26.

Ja misschien idd even proberen Mijn Documenten locaal te laten verwijzen. Maar zeer vreemd is het wel. Maakt Xp Update altijd van dit soort mappen aan?
Ja, maar normaal is het er maar 1tje. Het lijkt erop dat hij aangemaakte mappen niet ziet ofzo? Anders moet je de rechten eens checken. Kan het daaraan liggen? Staat er iets in je Samba logfiles :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate