Chello modem kapot?

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Ik heb chello internet met nog zo'n (oude) groene Terayon modem. Sinds het weekend doet die modem raar. Zomaar ineens gaat het online ledje uit en knipperen de onderste (Receive en Send) leds. Soms knipperen ze allebei en soms blijft de send branden en knippert alleen de receive. Meestal gaat na een tijdje de online led ook weer branden maar dan orange / rood :(

Zoiets als dit
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/13.gif

of dit
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/14.gif

Soms gaat ie weer online als ik ff de stroom eraf haal maar meestal niet. Dan gaan of de 2 onderste leds weer groen knipperen en soms gaat daarna ook de online led weer rood branden als hierboven. Meestal als ie ff online gaat kan ik heel ff het internet op maar dan is het wel een stuk trager. Gistermorgen had ik overigens helemaal geen last van dit probleem....

Wat kan dit nou zijn? zou de modem stuk zijn of is de verbinding gewoon brak :?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

verbinding brak.

effe kijken of der meer mensen in de buurt last van hebben (die ook chello hebben en ook het liefst mensen die op de zelfde wijkkast zitten, en anders chello effe bellen als dit aanhoud, moeten ze de boel effe door meten.)

[ Voor 88% gewijzigd door SithWarrior op 15-04-2003 10:05 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

http://www.modemled.cjb.net/

Zie de led status van het Terayon modem. Daar staat precies beschreven wat het probleem is bij verschillende led status van het modem.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:21
Signaal probleem.
kan aan verschillende dingen liggen..

als je de storingsdienst belt dan controleren ze de volgende dingen met je:
Modem direct aansluiten op de WCD (dus waar de groene kabel achter zit, niet een doorgetrokken wandcontactdoos in de woonkamer ofzo).
Andere coax kabel proberen
Andere spitter proberen (optioneel maar wel aan te raden)

vragen:
Is je TV beeld ook slecht?
heb je andere diensten van UPC? Zo ja, hebben deze ook problemen? tegelijk?

Doe dit zelf eerst voordat je belt, blijf je het probleem dan toc houden, dan bel maar en vraag maar om een afspraak. (vragen he, niet eisen ;) )

I want to live forever, so far.. so good.

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Ik denk dat het probleem niet bij mij ligt... Ik heb jaren dezelfde opstelling gebruikt (router e.d.) en dat ging altijd vlot en zeer zelden een storing (aan chello's kant)

Tv beeld is wel gewoon goed. behalve op mijn tv kaart maar dat ligt bij mijn weten ergens anders aan...

overigens deze 2 mogelijkheden van het branden van de leds heb ik nu ook wel eens:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/15.gif

Deze zou betekenen dat dat het downstream signaal te hoog is en dat ie een nieuwe zoekt...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/16.gif

Deze zou betekenen dat ie maxinaal in upstream zendt en dat er geen verbinding is...

Wat betekent dit nou eigenlijk? is ie nou stuk of ligt het aan chello :S

edit:
plaatjes erbij gezet

[ Voor 53% gewijzigd door GeneralNL op 16-04-2003 09:03 ]

Verwijderd

GeneralNL schreef op 16 April 2003 @ 08:50:
Ik denk dat het probleem niet bij mij ligt... Ik heb jaren dezelfde opstelling gebruikt (router e.d.) en dat ging altijd vlot en zeer zelden een storing (aan chello's kant)

Tv beeld is wel gewoon goed. behalve op mijn tv kaart maar dat ligt bij mijn weten ergens anders aan...

overigens deze 2 mogelijkheden van het branden van de leds heb ik nu ook wel eens:

[afbeelding]

Deze zou betekenen dat dat het downstream signaal te hoog is en dat ie een nieuwe zoekt...

[afbeelding]

Deze zou betekenen dat ie maxinaal in upstream zendt en dat er geen verbinding is...

Wat betekent dit nou eigenlijk? is ie nou stuk of ligt het aan chello :S

edit:
plaatjes erbij gezet
Het modem ondervind teveel demping in het retoursignaal. Het modem krijgt dan de opdracht sterker te gaan zenden. Echter het modem kan maar tot een bepaald niveau zenden en als het maximum bereikt is en de demping niet overbrugt kan worden, houdt het op. Weet je zeker dat er niks veranderd is aan je CAI binnen installatie? Als je er zeker van bent dat deze demping niet aan je binneninstallatie ligt dan moet je ff met de helpdesk bellen.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Ik had dit ook een jaar geleden met mijn Lancity modem, begon steeds te knipperen etc. Ik heb toen de technische dienst gebeld (bij UPC in de stad aan de balie) en die kwamen die week langs. Hij heeft toen op straat in het kastje waar alle kabels verdeeld worden een switch vervangen die brak was en dus idd te weinig power kon leveren, het signaal was dus te zwak.
Pagina: 1