Toon posts:

[Telenet] Settings werken soms wel, en soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb al een aantal keren mensen geholpen met de installatie van hun nic ter voorbereiding van het surfen via telenet

dat lukt dan altijd aardig, de nic raakt goed geïnstalleerd; vervolgens zet ik alle instellingen van IE goed enzo

dan wil ik surfen en het gaat niet...
toppunt is dat het bij mij thuis met diezelfde pc('s) wél lukt om te surfen (ook met telenet)...

bij één pc is het gelukt om het internet ook aan de praat te krijgen bij de eigenaar thuis door de instellingen van de nic te veranderen (10mbit/s ipv 100 mbit/s)
nu zit ik echter met een pc van een andere vriend waarbij het niet gaat (dus ik kan met deze pc bij mij thuis surfen maar bij hem thuis niet)
ik heb alles geprobeerd: TCP/IP verwijderen en herinstalleren, nic verwijderd en herinstalleerd, nic in een ander slotje geïnstalleerd, andere nic geprobeerd enz.... maar niets helpt
het probleem is dat ik geen verbinding heb met de buitenwereld (pingen naar mezelf gaat wel, naar buiten toe niet); als ik via "winipcfg" het (169.x.x.x.-)IP-adres wil vrijgeven, blokkeert winipcfg...

dus vraag ik me nu af: verschilt een telenet-aansluiting van de ene tot de andere?? zijn er telenet-dinges die ik over het hoofd zie? zijn er mensen met gelijkaardige ervaringen?
ik weet nu wel dat de vriend een nieuwer model van modem heeft dan mij maar ik denk niet dat het daaraan ligt

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Waarom een "het grote topic?" als je het over een probleem hebt wat je zelf bent tegengekomen... had mayb een andere topictitel kunnen uitkiezen... :?

Welk OS gebruik je? Heb je al op de website van Telenet gekeken, mischien heeft Telenet een helpdesk?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Idd... het grote topic :?

Wat meer info en een duidelijke omschrijving van de problemen zou ook wel eens makkelijk zijn, zoals de wijze waarop er met internet een verbinding gemaakt wordt (kabel/adsl), met en zonder een router, etc...

En misschien is het telenet forum een beter plek voor dit grote topic :X

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kabelbreuk????????

Verwijderd

m0nk schreef op 15 April 2003 @ 09:20:
Waarom een "het grote topic?" als je het over een probleem hebt wat je zelf bent tegengekomen... had mayb een andere topictitel kunnen uitkiezen... :?
Netjes toch dat ie alle telenet problemen onder 1 topic wilt gooien. Ik zie daar nu geen problemen mee of denk jij nu dat ie een wannabe moderator is?
Welk OS gebruik je? Heb je al op de website van Telenet gekeken, mischien heeft Telenet een helpdesk?
Windows 98|Me ? (hint : winipcfg)
Telenet heeft een helpdesk ja... had je kunnen checken m0nk of doe je daar geen moeite voor? : http://helpdesk.telenet.be/index1.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 09:35 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Het is kabel dus (Telenet) en daar mogen geen problemen mee zijn. Jij gebruikt dus Win98 want je winipcfg blokkeert bij het vrijgeven, maw brakke TCP/IP implementatie. Alles automatisch zetten, er zit ook een CD bij die het voor jou doet, en je kunt altijd bellen naar hun helpdesk. Kan ook zijn dat je NIC naar de andere wereld is of je MTU verkeerd gezet is

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 14:07
Zoiets gelijkaardigs heb ik ook al meegemaakt.
TCP/IP geherinstalleerd, andere nic geïnstalleerd en toch kreeg ik geen DHCP adres van Telenet.
Met mijn laptop aangekoppeld cross-wire had ik geen problemen met de pc.
Toch lag de fout helemaal niet bij Telenet.
Hoewel de LED van de nic werkte, zat er een slecht contact in de netwerkkabel. Een nieuwe plug aan de kabel heeft het probleem opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 09:12:
dus ik heb al een aantal keren mensen geholpen met de installatie van hun nic ter voorbereiding van het surfen via telenet

dat lukt dan altijd aardig, de nic raakt goed geïnstalleerd; vervolgens zet ik alle instellingen van IE goed enzo

dan wil ik surfen en het gaat niet...
toppunt is dat het bij mij thuis met diezelfde pc('s) wél lukt om te surfen (ook met telenet)...

bij één pc is het gelukt om het internet ook aan de praat te krijgen bij de eigenaar thuis door de instellingen van de nic te veranderen (10mbit/s ipv 100 mbit/s)
nu zit ik echter met een pc van een andere vriend waarbij het niet gaat (dus ik kan met deze pc bij mij thuis surfen maar bij hem thuis niet)
ik heb alles geprobeerd: TCP/IP verwijderen en herinstalleren, nic verwijderd en herinstalleerd, nic in een ander slotje geïnstalleerd, andere nic geprobeerd enz.... maar niets helpt
het probleem is dat ik geen verbinding heb met de buitenwereld (pingen naar mezelf gaat wel, naar buiten toe niet); als ik via "winipcfg" het (169.x.x.x.-)IP-adres wil vrijgeven, blokkeert winipcfg...

dus vraag ik me nu af: verschilt een telenet-aansluiting van de ene tot de andere?? zijn er telenet-dinges die ik over het hoofd zie? zijn er mensen met gelijkaardige ervaringen?
ik weet nu wel dat de vriend een nieuwer model van modem heeft dan mij maar ik denk niet dat het daaraan ligt
Aan de hand van dit adres al geprobeerd? : http://helpdesk.telenet.be/nl/hardware/index.htm

Helpdesk contacteren
Vooraleer je de helpdesk contacteert kan je best je licht eens opsteken op http://wegwijs.telenet.be
Onze helpdesk kan je in verband met een kabelmodem probleem telefonisch contacteren via het gratis telefoonnummer 0800/66000, voor software problemen kan je terecht op 0900/69000 (0.45 Euro/minuut of 18 fr/minuut) en dit op werkdagen van 08u tot 22u of op zaterdag, zon- en feestdagen van 09u tot 17:30u.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 09:39 ]

Verwijderd

Als je van netwerkkaart verandert mag je niet vergeten om je verbinding te verbreken.
Dit doe je met:
code:
1
C:\>ipconfig /release

Als je dit niet doet kan het een goeie dag duren vooraleer die netwerkkaart een verbinding (mag) maken.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
@Taranis: Om precies te zijn, 1uur

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 09:40:
Als je van netwerkkaart verandert mag je niet vergeten om je verbinding te verbreken.
Dit doe je met:
code:
1
C:\>ipconfig /release

Als je dit niet doet kan het een goeie dag duren vooraleer die netwerkkaart een verbinding (mag) maken.
code:
1
C:\>ipconfig /renew

Zou beter werken.

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 10:01:
[...]

code:
1
C:\>ipconfig /renew

Zou beter werken.
Dit alles werkt vlot op de oude Motorola modems, en op sommige andere ook...
Op de docsis modems durft dit wel eens tegen te slagen... Deze renewen namelijk het adres bij Telenet niet, geven enkel het juiste IP terug aan Windows...

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 15 April 2003 @ 09:35:
Jij gebruikt dus Win98 want je winipcfg blokkeert bij het vrijgeven, maw brakke TCP/IP implementatie. Alles automatisch zetten, er zit ook een CD bij die het voor jou doet, en je kunt altijd bellen naar hun helpdesk. Kan ook zijn dat je NIC naar de andere wereld is of je MTU verkeerd gezet is
inderdaad win98SE
brakke TCP/IP? ik heb het al verschillende keren verwijderd en herinstalleerd...
en bij mij thuis gaat het met die tcp/ip wel...
wat bedoel je , alles automatisch? de cd-rom van telenet bedoel je?
de helpdesk van telenet is geen optie geloof me, ik heb al geprobeerd... het enige wat ze jou zeggen is dat je tcp/ip moet herinstalleren en voor de rest weten ze niets... en nog zo een duur 0900-nummer, gewoon schandalig!
nic kan niet kapot zijn want bij mij thuis kan ik ermee surfen
en wat is MTU??

Verwijderd

Topicstarter
GELOOF ME, jongens, de helpdesk van telenet is géén optie...
kijk zelf maar eens op hun website ;)
die basic-informatie ken ik zelf ook wel (zelfs ik als noob :) )

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb je topictitel even aangepast, "Het grote topic" is wat overdreven voor een draad waarin je een specifiek probleem beschrijft.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Baron schreef op 15 april 2003 @ 09:36:
Zoiets gelijkaardigs heb ik ook al meegemaakt.
TCP/IP geherinstalleerd, andere nic geïnstalleerd en toch kreeg ik geen DHCP adres van Telenet.
Met mijn laptop aangekoppeld cross-wire had ik geen problemen met de pc.
Toch lag de fout helemaal niet bij Telenet.
Hoewel de LED van de nic werkte, zat er een slecht contact in de netwerkkabel. Een nieuwe plug aan de kabel heeft het probleem opgelost.
kan niet, het is een nieuwe kabel (die wél ok is)

Verwijderd

Topicstarter
maartenba schreef op 15 April 2003 @ 10:06:
[...]

Dit alles werkt vlot op de oude Motorola modems, en op sommige andere ook...
Op de docsis modems durft dit wel eens tegen te slagen... Deze renewen namelijk het adres bij Telenet niet, geven enkel het juiste IP terug aan Windows...
't is inderdaad een nieuwe modem
dus volgens jou kan het aan de modem liggen? wat moet ik er dan aan doen?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
Ik zou eens naar telenet bellen en vragen of ze een medewerker langs sturen. Ik heb ook eens ergens telenet moeten installeren en daar had ik net hetzelfde probleem, medewerker langs gekomen en het werkte. Tijd en moeite uitgespaard.

Verwijderd

Topicstarter
ddkiller0900 schreef op 15 April 2003 @ 17:43:
Ik zou eens naar telenet bellen en vragen of ze een medewerker langs sturen. Ik heb ook eens ergens telenet moeten installeren en daar had ik net hetzelfde probleem, medewerker langs gekomen en het werkte. Tijd en moeite uitgespaard.
komt die dan gratis?
probleem is dat ze eerst vereisen dat je naar het dure 0900-helpdesknr belt en daar houden ze je dan ik-weet-niet-hoe-lang aan het lijntje... alvorens ze komen

PS: moderator: ik heb je bericht gelezen; het was niet bedoeling om slecht te doen => ik weet gewoon niet hoe je verschillende quotes in één post kunt zetten?? dank

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:27 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 18:26:
[...]
PS: moderator: ik heb je bericht gelezen; het was niet bedoeling om slecht te doen => ik weet gewoon niet hoe je verschillende quotes in één post kunt zetten?? dank
Even rechtsklikken op het quote-knopje, openen in een nieuw window en copy/paste ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
schoppetje ;)

heeft niemand nog ideeën? want het is echt een mysterie hoor: het lukt wel om met een pc te surfen bij mij thuis maar niet bij iemand anders thuis (allebei telenet)
dan moet er toch wel iets schelen met de lijn van die persoon?
die persoon heeft wel een nieuwer model van kabelmodem (motorola) => kan het zijn dat dat model modems niet automatisch een IP toekennen of zo?
ddkiller0900 schreef op 15 April 2003 @ 17:43:
Ik heb ook eens ergens telenet moeten installeren en daar had ik net hetzelfde probleem, medewerker langs gekomen en het werkte.
wat heeft die telenet-man dan precies gedaan ??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 10:18 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Je kan eens naar telenet bellen, dan testen zij even de modem voor je.

In principe moet je niet veel meer doen als je kabel inpluggen, ongeveer een dik halfuurtje wachten eerdat je een IP-adres krijgt toegekend.

Dan moet je nog je DNS-instellingen juist zetten: 195.130.132.17 / 195.130.132.18
En dan natuurlijk nog het automatische configuratiescript: http://pac.pandora.be:8080

En dan zou alles gewoon moeten werken hoor...

Verwijderd

Topicstarter
-FoX- schreef op 18 April 2003 @ 11:29:
Je kan eens naar telenet bellen, dan testen zij even de modem voor je.
In principe moet je niet veel meer doen als je kabel inpluggen, ongeveer een dik halfuurtje wachten eerdat je een IP-adres krijgt toegekend.
heb ik gedaan, volgens de telenet-mannen was de modemverbinding in orde...maar toch geen IP adres, ook na een hele nacht ;) wachten...
-FoX- schreef op 18 April 2003 @ 11:29:
Dan moet je nog je DNS-instellingen juist zetten: 195.130.132.17 / 195.130.132.18
En dan natuurlijk nog het automatische configuratiescript: http://pac.pandora.be:8080
En dan zou alles gewoon moeten werken hoor...
de instellingen staan allemaal goed want met die pc kan ik bij mij thuis wel surfen (ook telenet), dat heb ik al verschillende keren in mijn posts gezegd... trouwens bij telenet staat DNS gewoon uitgeschakeld
en toch werkt niét ;) alles gewoon...

ik vind het echt een mysterie & vraag me echt af of er hier bij GoT iemand het mysterie kan ontcijferen :) ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
echt nie-mand ? :(

Verwijderd

probeer toch maar eens eerst een andere kabel om dit probleem 100% uit te sluiten (maybe die van jouw thuis).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:27:
probeer toch maar eens eerst een andere kabel om dit probleem 100% uit te sluiten (maybe die van jouw thuis).
heb ik intussen ook al gedaan
en je raad het : noppes, nog steeds hetzelfde probleem...
Pagina: 1