Toon posts:

Exchange mailbox + nieuwe username.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een gebruiker waarvoor ik een nieuwe user aan ga maken. Maar ik wil wel weer zijn oude mailbox aan het nieuwe user-account koppelen.

Ik heb dit eerder gedaan, maar toen heb ik de hele mailbox geexporteerd naar een .pst bestand en toen in de nieuwe mailbox weer geimporteerd.

Het lijkt me sterk dat dat niet anders kan. Iemand een suggestie?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij Exchange 5.5 kun je aangeven welk NT account de primaire account is van de mailbox.
Bij de rechten kun je ook nt-accounts opgeven met rechten op de mailbox.

Voor Exchange 2000 zal er ook zoiets zijn. gewoon in het exchange admin concole de mailbox openen en goed rond kijken.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 16:03
Exchange 2000: oude account deleten. De mailbox met de ESM reconnecten naar het nieuwe account (rechtsklik -> reconnect mailbox).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn wat raakvlakken met WOS, maar toch doe ik WOS --> SA :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bartjo schreef op 15 April 2003 @ 09:25:
Exchange 2000: oude account deleten. De mailbox met de ESM reconnecten naar het nieuwe account (rechtsklik -> reconnect mailbox).
klinkt goed! thanx!

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 12:07

Mauzer

Wololoo

Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen:

Ik heb Exchange 2003. geinstalleerd op een 2003SBS. De oude stores heb ik teruggezet en werken in exchange. Echter heb ik nu dus mailboxen die niet meer zijn gekoppeld aan een gebruiker. Hierboven wordt beschreven dat ik een mailbox moet pakken en rechtermuisknop -> reconnect. maar dit is geblokkerd (wel in menu, maar grijze letters).

Heeft iemand enig idee hoe dit met Exchange 2003 werkt?

Wololoo

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 12:07

Mauzer

Wololoo

Hmmm... het lijkt erop dat ik het zojuist net heb opgelost. De geimporteerde mailboxen konden niet worden geconnect omdat de clean-up agent nog niet was gedraaid. Zodra ik dat had gedaan, werden alle niet-gebruikte boxen gemarkeerd, en kon ik ze opnieuw connecten.

Knowledgebase help

Wololoo

Pagina: 1