Toon posts:

Grote Marmitek X-10 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van 't weekend 2 leuke marmitek setjes besteld bij Mycom... in de uitverkoop. 1x 5 delig voor 75 euro en 1x 3 delig voor 35 euro!!! _/-\o_

Heb dus alleen totaal geen ervaring met dit systeem en kan er ook weinig over vinden op GoT. Het lijkt me daarom een goed idee om deze topic te gebruiken om ervaringen e.d. uit te wisselen.

Alvast wat handige links:

http://www.leike.com/
http://www.intellihome.be/
http://www.marmitek.nl

Dus waar ben ik (en hopelijk ook anderen) naar op zoek:
- opstelling van je x-10 systeem
- welke software gebruik je voor de aansturing?
- tips en trucks
- handige sites...
- etc.

Uiteraard zal ik zelf dit topic ook aanvullen zodra ik de spullen in huis heb en er mee aan de slag ga.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OH > AV :)

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb net ook maar een het 3 delige setje gereserveerd, voor dat geld kan je je geen buil vallen. Het is mijn bedoeling om dit straks uit te breiden met de infrarood ontvanger van hetzelfde merk, deze zet de ir. signalen om in de bijbehorende x10 signalen. Zodat ik straks met mijn pronto lekker alles kan bedienen.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 11:55
Eindelijk te koop voor een normale prijs. Ik heb dus ook meteen het 3 & 5-delige setje besteld. De komende dagen zal ik me ook weer eens verdiepen in de mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is wordt het spul vandaag geleverd. Heb tevens bij intellihome.be een slimline muurschakelaar, een bewegings+licht detector en een fittingmodule besteld.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de meest geschikte software.
De standaard software van marmitek is wel makkelijk want dan hoeft je pc niet aan te blijven staan. (activehome)

Homeseer is een leuk alternatief vanwege de ingebouwde webserver voor aansturing van je X-10 modules.

Verder is er ook Home Control Assistant, heeft een leuke visual programming mogelijkheid.

Alleen jammer dat volgens mij dat bij de laatste twee programma's altijd je pc aan moet staan. (voor een webserver overigens wel logisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n setje inmiddel werkend.... alhoewel.
Als ik met de standaard software macro's in de interface heb geladen werken ze niet altijd even goed. Bijvoorbeeld als ik met 1 druk op de knop 3 lampen wil dimmen naar niveau 'romantisch'.... dan gebeurd er niets.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

• xtra
Inmiddels heb ik van MyCom het bericht dat de order is geannuleerd. Ze staan nog op de site, maar zijn wel op :(
Ik wacht nog even op een volgend aantrekkelijk aanbod.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen dinsdag nog een extra driedelig setje gekocht.
En die order is niet geannuleerd. Gisteren heb ik het netjes met de post geleverd gekregen. De vijfdelige set was inderdaad uitverkocht.

Bij deze meteen even mijn opstelling:
2x lampmodule op staande lampen in woonkamer
1x lampmodule op kleinere lamp in woonkamer
1x ontvangermodule met apparaatmod. op lamp in gang
1x apparaatmodule op buitenlamp
1x fittingmodule op slaapkamer boven
1x slimline schakelaar in woonkamer (voor aan/uit en dimmen van 3 modules)
1x motion sensor module (ook voor licht/donker) stuurt o.a. de buitenlamp aan.

1x cm11 interface op webserver met homeseer software
1x cm11 interface op desktop pc met activehome software.

En nu dus nog een extra driedelig setje met 1x cm11 en 1x lampmod. en 1x app.mod. waar ik nog geen bestemming voor heb.

Is er toevallig iemand op zoek naar een cm11 X10 interface... ik heb er nog 1 over :7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 17:12 ]

• Fox_nl
Ik heb gisteren in Utrecht het laatste setje opgehaald... Heb helaas nog geen tijd gehad om te testen. Ik vroeg me nog het volgende af:
1) Communiceren de modules ook over verschillende groepen???
2) Kan je een klein en simpel vijverpompje ook op de lampmodule aansluiten?

• xtra
Fox_nl schreef op 18 April 2003 @ 10:50:
Ik heb gisteren in Utrecht het laatste setje opgehaald... Heb helaas nog geen tijd gehad om te testen. Ik vroeg me nog het volgende af:
1) Communiceren de modules ook over verschillende groepen???
2) Kan je een klein en simpel vijverpompje ook op de lampmodule aansluiten?
Mijn setje :(
Ze communiceren inderdaad over verschillende groepen. Alleen als je groepen zijn verdeeld over verschillende fasen, dan zal je wat extra moeten investeren. In de meeste woonhuizen zal je daar echter geen last van hebben.
Een vijverpompje zou ik op een apparaatmodule aansluiten. Een pompje houdt niet van dimmers en dimmers niet van pompjes :)

• Fox_nl
Het gaat mij er niet om dat ik het pompje wil dimmen of de dimmer wil pompen... :) Wat ik me af vroeg is of het mogelijk is om met die lamp module m'n pompje ook gewoon aan-uit te schakelen...

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me inderdaad verstandiger om een vijverpomp op je apparaatmodule aan te sluiten.

Ik ben zelf momenteel bezig alles mooi in te regelen met macro's e.d.
Maar die standaardsoftware die erbij zit is echt verschrikkelijk. (activehome) Nu heb ik dus de trail van homeseer, en dat werkt fantastisch. Weet iemand waar ik goedkoop aan dat programma kan komen? 150$ vind ik wat teveel.

Of misschien een vergelijkbaar programma voor minder geld?

Verwijderd

Topicstarter
Kick....

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals een klein schopje!

Verwijderd

ik weet dat dit topic al heel oud is, maar aangezien dit het Grote Marmitek X10 topic is wou ik ff een vraagje kwijt.

Weet iemand hoe een Marmitek LWM-1 (micromodule) in moet bouwen?
De ene zegt dat ie achter een schakelaar moet en in deze pdf (http://www.intellihome.be...derlands/micromodules.pdf) staat een plaatje (die met dat koffieapparaat) dat ze boven de lampen in het plafond)

En wat zijn pulsdrukschakelaars nou eigenlijk.??
Want ik zag vanavond bij Praxis schakelaars uit de Jung SL500 serie die teruggaan naar hun vorige stand. Zijn dit dan ook pulsdrukschakelaars???

• xtra
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 22:50:
ik weet dat dit topic al heel oud is, maar aangezien dit het Grote Marmitek X10 topic is wou ik ff een vraagje kwijt.

Weet iemand hoe een Marmitek LWM-1 (micromodule) in moet bouwen?
De ene zegt dat ie achter een schakelaar moet en in deze pdf (http://www.intellihome.be...derlands/micromodules.pdf) staat een plaatje (die met dat koffieapparaat) dat ze boven de lampen in het plafond)

En wat zijn pulsdrukschakelaars nou eigenlijk.??
Want ik zag vanavond bij Praxis schakelaars uit de Jung SL500 serie die teruggaan naar hun vorige stand. Zijn dit dan ook pulsdrukschakelaars???
Ik kan het PDF-bestand helaas niet zien op deze PC, dus met de micromodule kan ik je nu niet helpen.

Een pulsdrukschakelaar is een schakelaar waarbij het contact wordt gesloten zolang je hem ingedrukt houdt. Net als bij een deurbel zeg maar.

Dat de "wip" van de schakelaar teruggaat naar de vorige stand zegt niet zoveel. Daar is het vaak één keer drukken aan, nog een keer drukken uit.
Mijn ervaring is dat je pulsdrukschakelaars vrijwel alleen bij speciaalzaken/installateurs kunt krijgen.
Pagina: 1