[ATI radeon 8500] Tv-out werkt niet meer, vaag ?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Ati radeon 8500 met alleen s-video uit dus geen composite.
Sony tv

Aangesloten via een adapter kabeltje Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg
En dan naar een scartblok in m`n tv.

met mijn oude tv werkte dit perfect.

Echter met sony tv geen beeld te bekennnen.

Pc stond aan ik prop kabel er in , ga naar dislapy zooi , tv staat er bij , ik rag op enable pc loopt vast :?

Nou ja goed , ik reset , en sindsdien herkent de pc hem niet meer .

heb al een andere adapterkabeltje geprobeerd maar dat helpt ook niet , ander scart blok helpt ook niet.

Andere drivers al geprobeerd maar nee hoor :( nogo.

het is trouwens allemaal onder winows 2000 professionel.

Ik heb de search gebruikt , veel topics gelezen , maar helaas niet het goede antwoord gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Galaxis op 15-04-2003 22:49 ]

Verwijderd

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga eerst eens zelf op zoek, kwestie van de juiste zoektermen gebruiken en je komt er echt wel uit hoor...

Verwijderd

en na overleg weer open met een titelchange

• Galaxis
ben ik weer

Heb net effe format C gedaan

heb winXP pro NL er op gezet , nog steeds geen tv-out beschikbaar :|
Ook niet met mijn oude tv.

Waarom niet :( :( , heeft altijf perfect gewerkt. Zou de uitgang m`n vid. kaart ineens kapot kunnen zijn ?

• Galaxis
Ok , heb net andere tv geprobeerd en andere kabels , nog steeds geen beeld op tv-out , zelfs niet na format.

VFan het weekend met een andere radeon 8500 van een maatje proberen

Verwijderd

geen idee waarom het er eerst wel was en nu niet, maar het verdwijnen van je tv-out optie ligt aan de videodrivers die je gebruikt. Het crashen van je computer kan de drivers verknald hebben, en door opnieuw te installeren heb je weer standaard drivers terug.. probeer je te herinneren te vinden welke drivers je eerst ingesteld had staan (waarbij ik er dus op gok dat dit niet de standaarddrivers waren)

Helaas heb ik begrepen dat die TVtool alleen voor asus is, want die werkt bij mij wel (ook al zegt ook dit programma bij het starten dat ik geen tv-out heb)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:54 ]

• Galaxis
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 15:52:
geen idee waarom het er eerst wel was en nu niet, maar het verdwijnen van je tv-out optie ligt aan de videodrivers die je gebruikt. Het crashen van je computer kan de drivers verknald hebben, en door opnieuw te installeren heb je weer standaard drivers terug.. probeer je te herinneren te vinden welke drivers je eerst ingesteld had staan (waarbij ik er dus op gok dat dit niet de standaarddrivers waren)

Helaas heb ik begrepen dat die TVtool alleen voor asus is, want die werkt bij mij wel (ook al zegt ook dit programma bij het starten dat ik geen tv-out heb)
Ik heb Catalist 2.0 tot 3.2 geprobeerd maar nog steeds geen tv-out :'(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Hoe ziet je tabblad "displays" er dan uit?

• Galaxis
Bij die ibpr ofziets stond vroeger altijd TV , nu dus niet meer , zelfs niet naar format C .

Afbeeldingslocatie: http://galaxis.innovatix.nl/Pics/Zooi/Tabbladdislpays.JPG

Sorry voor de lay-out vernacheling :Y)

Edit , ik zie net dat mijn monitor op 60hz draai volgens proggie , maar volgens OSD van m`n monitor [hansol 720ED) draai ik toch echt 85 hz 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Galaxis op 17-04-2003 22:57 ]

• Galaxis
iemand :'(

• Galaxis
kom op nou

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik heb zoiets ook wel eens gezien bij mijn Club3D R8500 pro.
Eigenlijk pas sinds (ongeveer) drivers vanaf 3.0 en daarbij behorende controlpanel zooi.
Ik heb het niet constant, het verschilt per reboot of m'n sec monitor aangaat, m'n tvout, of geen van beide, zoals op jouw plaatje te zien is.

Ik heb hotkeys aangemaakt, om zo te tvout of de sec. monitor te 'forceren'.

Het zou ook nog kunnen dat je tvout kapot is doordat je misschien kabeltje erin hebt gedaan terwijl tv aanstond.
Probeer 'm anders eens in een andere pc?

• Galaxis
zetje01 schreef op 20 april 2003 @ 23:42:
Ik heb zoiets ook wel eens gezien bij mijn Club3D R8500 pro.
Eigenlijk pas sinds (ongeveer) drivers vanaf 3.0 en daarbij behorende controlpanel zooi.
Ik heb het niet constant, het verschilt per reboot of m'n sec monitor aangaat, m'n tvout, of geen van beide, zoals op jouw plaatje te zien is.

Ik heb hotkeys aangemaakt, om zo te tvout of de sec. monitor te 'forceren'.

Het zou ook nog kunnen dat je tvout kapot is doordat je misschien kabeltje erin hebt gedaan terwijl tv aanstond.
Probeer 'm anders eens in een andere pc?
hmm , misschien toch nog maar weer eens een formatje proberen en dan met standaard drivers van de cd :Y)

• Galaxis
Ok mensen , heb net weer format C: gedaan.

windows 98Se er in , standaard drivers , nog niks , andere drivers van 2.X tot 3.2 ook niet .

Wil ik windows XP installen , breekt m`n cd ook nog eens , dus nu zit ik verplicht in windows98SE met een kapotte tv-out
Pagina: 1