Serienummers van werkstations binnen NT netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemorgen :)

Ik zit hier met een klein probleempje.
Binnen het bedrijf hier zijn bijna 600 werkstations, nu zijn door een conversie van het systeem wat intern gebruikt wordt delen van de inventarisatie van de pc verloren gegaan. Dit houdt dus in de combinatie tussen de door ons gegeven pc naam (ook de naam van de pc binnen het NT netwerk) en het serienummer van de pc (in dit geval zijn de meeste dell optiplex machines).

Het houdt dus in dat ik 50 pc's langs moet gaan lopen om het serie nummer op te schrijven, maar ik moet uitzoeken waar die pc staat aan de hand van de user die erop ingelogd is etc. etc. Redelijk veel werk dus.

Nu heb ik ooit binnen een bedrijf gewerkt waar allemaal ibm's aanwezig waren, nu heb ik ooit een programma gezien wat het netwerk kon scannen en precies die gegevens eruit halen die ik nodig heb. Alleen dit programma kan ik niet terug vinden en zelfs al vind ik hem, is het maar de vraag of hij ook met dell's werkt.

In het kort zoek ik dus gewoon een poortscanner die een serie nummer van een Dell optiplex kan weergeven zonder dat er lokaal op het werkstation iets geinstalleerd moet worden (dan kan ik namelijk net zo goed gelijk het serie nummer opschrijven :P).

Ik heb diverse netwerkscanners gedownload en uitgeprobeert, maar opzich werken ze allenaal goed, geven goede informatie, maar niet het serie nummer van de machine.
Op alle werkstations staat SMS geinstalleerd (voor remote controle en gebruikers ondersteuning), maar deze geeft ook het serial nummer niet weer, maar ik denk misschien is het van belang met het vinden van een oplossing voor dit probleem.

Verwijderd

Heeft Dell niet zo'n tooltje? Lijkt me wel, aangezien het allemaal Dell bakken zijn, en die zou toch wel zo'n tooltje moeten hebben ?

• Attilla
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 08:43:
Heeft Dell niet zo'n tooltje? Lijkt me wel, aangezien het allemaal Dell bakken zijn, en die zou toch wel zo'n tooltje moeten hebben ?
Jah, dat dacht ik ook. Maar tot nu toe heb ik dus niks kunnen vinden, dat is het probleem zegmaar. :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Je bedoelt de assettag?? Met SMBios kun je het uitlezen... Maar Dell heeft daar ook Dell OpenManage voor.

Ik heb het laatst opgelost door een proggy te schrijven in Wise dat op een server lokatie een filetje aanmaakte met de naam van de machine met daarin de Assettag, cpu snelheid, harddisk space en de GUID..

Pvouput live

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Probeer eens de OpenManage IT Assistant.
Is een tooltje voor de hardware kant van de systemen. Vereist echter wel een DMI client...
Anders dan dit heeft Dell niet voor je. :|

Zie al reply van Krypt hierboven wat er voor bedacht word...

[ Voor 16% gewijzigd door raymondw op 15-04-2003 08:50 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Attilla
Ok, ik ga het programma even (200 mb 8)7) downloaden en kijken of ik hier wat mee kan. Anders heb ik waarschijnlijk toch pech en zal ik langs de 50 clients moeten downloaden.

Krypt, zou jij dat progje niet naar mij toe kunnen mailen. Aangezien je het zelf geschreven heb (mits je het als freeware beschikbaar wilt stellen ;))?

[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 15-04-2003 09:45 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Ik hoop dat ik het nog op m'n laptop heb staan.... helaas heb ik m'n laptop vandaag niet bij me; ik zal vanavond even kijken..

Het nadeel is wel dat het network path hardcoded erin staat; maar ik zal ff kijken of ik daar een ini entry van kan maken..

Pvouput live

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

toe mij ook ff ;-) zet het op je site en hier een link ;-)
Pagina: 1