G4: upgraden of schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 09:03
Ik werk dit hele jaar al met een Mac G4 met 512 MB RAM. Welke kloksnelheid ie precies heeft weet ik niet, maar hij heeft i.i.g. één processor.

Ik gebruik deze machine voor DTP toepassingen, dus programma's als Illustrator, Photoshop, ATM, QuarkXPress. Daarnaast wat standaard toepassingen om teksten te bewerken en binnen te halen (Outlook / Word).

Tegenwoordig lijkt hij steeds trager en trager te worden (Windows machine? ;) ) en lijkt het mij zinnig OS er eens opnieuw op te knallen. Heb namelijk ook regelmatig vastlopers.

Of is het misschien raadzaam over te stappen naar OS X ? Graag jullie adviezen..

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 15-04-2003 08:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

OS 9 heeft idd, zoals de Windows, de neiging langzamer te lopen naarmate-ie oud wordt. Met OS X heb ik dat trouwens geheel niet. Na dik een jaar heb ik een reinstall moeten doen (niet fucken met onduidelijke shareware proggels, was de Tip van de Dag toen :P) en heb geen enkele verandering gezien in de snelheid of stabiliteit (snel en rock solid :))

Je zou eens kunnen proberen om je baas een 10.2 te laten kopen en ze beiden te installeren. En veel ram voor 10.2 is een goed idee, zo'n 512 mb erbij lijkt me een goed idee :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 09:46

peace, love & linux

Overstap naar 10.2 is misschien nog niet zo'n goed idee. Ik hoor nog maar weinig positieve geluiden over Quark onder 10.2. Dat moet je nog steeds onder Classic draaien, maar dat schijnt niet echt zonder problemen te gaan. Native OS-X versie (versie 6) duurt nog wel tot na de zomer.

Overweeg je toch een overstap? Kijk eens serieus naar Indesign!

En om nog even op het eigenlijk probleem terug te komen.. Ik heb ook de ervaring dat een mac na een jaar eigenlijk een herinstall moet doen. Wat ik normaal doe is. Nieuwe installatie maken. Daarna cd's branden met een image van de hd. Als het allemaal te traag initialiseer je je hdd, boot van je zelf gemaakt e cd en sleep binnen 15 minuten Systeemmap + Applications weer terug naar je hdd.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Of je cleant je HD gewoon van de overbodige troep die je niet meer gebruikt zoals extensions die je niet nodig hebt etc. Dit heeft bij mij wel aardig gescheelt. Waardoor zou eigenlijk Classic nog meer langzaam kunnen worden? :?

kleurbleur.nl