Toon posts:

[mobo][proc] naar de hemel? of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

was ik gister even bij kennisen langs geweest, zeggen ze zo van ja de computers zijn stuk, nja ff kijken dna maar

1tje heeft een rotte hdd dus dat is zo opgelost
met die ander kan ik echter geen defect vinden.

HDD = OK
MEM = OK

kan er gewoon zonder problemen windows 98SE op installen maar bij de boot als die klaar is met installen gaat die gewoon crashen, net als je de mouse pointer ziet en t groene van de desktop.

k heb dus t geheugen al getest,
bios 5 keer na gelopen div instellingen geprobeert (waaronder de geheugen timings)

proc / mobo kan ik jammergenoeg niet testen :(
t gaat hier om een aldi computer specs:
PII 350
64mb SDRAM
Onboard ATI RAGE 3d kaart (4mb unshared)
Onboard ESS sound chippie
20gb hdd
350 watt PSU
40x cdrom
een floppydrive
en verder niks in de 3 PCI sloten.
mobo weet ik t merk niet van :/ tis iig een slot 1 mobo met 3x SDRAM sloten en 3x pci

t probleem is ook zo ineens onstaan :/
iemand mischien een idee wat ik nog kan proberen? aangezien ik nergens een P2/3 bord en proc verder heb om te testen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 08:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding zit erin?

Heb je echt geen ander PII systeem staan? Anders zou ik de CPU's eens uitwisselen om zo de CPU en/of de mobo uit te sluiten. Voor de rest zijn er niet echt veel andere suggesties te bedenken dan die al in de troubleshooter staan.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 15-04-2003 08:12 ]

Verwijderd

Na die install worden veelal PnP apparaten gedetecteerd (waaronder dus je Ati + ESS).
Schakel die ESS eens uit in de Bios en controlleer de bussnelheid waarin de videokaart zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 08:17:
Na die install worden veelal PnP apparaten gedetecteerd (waaronder dus je Ati + ESS).
Schakel die ESS eens uit in de Bios en controlleer de bussnelheid waarin de videokaart zit.
hoe controlleer ik die bussnelheid dan :? dat ding zit onboard namelijk :X
en de voeding is een onbekend merk :? zat al in de kast zal wel iets van goedkopies zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 08:27 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het moederbord is van Chaintech officieel maar hij is dus niet te vinden op de website. Probeer dus ook niet zomaar een andere bios te flashen want dat werkt dus niet (heb het al vaker geprobeerd). Geen problemen met installeren verder. Als je interesse hebt in dit mobo moet je me effuh mailen want hij ligt nu stof te happen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
hm mobo met andere proc getest (300mhz p2) werkt alles goed,

proc getest op ander mobo werkt t ook goed :?

proc weer op eigen mobo en t crashed weer :/

Verwijderd

En als je de cpu van het goede mobo op het 'volgens jouw' slechte mobo probeert?
Zou het dan wel gaan werken, want dan weet je zeker of het mobo naar de hemel is of als het iets anders is, bijvoorbeeld het contact tussen het mobo en de cpu.
Pagina: 1