alternatieve verbinding via router

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
ik heb bij een klant een draadloze verbinding tot stand gebracht welke perfect functioneert. Alleen als de verbinding wegvalt (om welke reden dan ook), moet deze via een router en ISDN2-lijn weer tot stand gebracht worden. Is dit technisch gezien mogelijk en zo ja hoe?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas, mijn glazenbol is gisteren niet volledig schoon uit de vaatwasser gekomen. Derhalve voelde ik mij genoodzaakt een extern professioneel bedrijf in te huren om mijn glazenbol schoon te poetsen.

Zou je dus iets meer info kunnen geven, hier kunnen we totaal niets mee ....

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pkouwer
ik heb een draadloze verbinding( wireless) met apparaatuur van Orinoco. Als deze verbinding wegvalt (blikseminslag in antenne,...) moet middels een telefoonverbinding (ISDN) een nieuwe verbinding opgezet worden (automatisch) zodat de twee netwerken toch gekoppeld blijven. Zo duidelijk ?

p.s. probeer een Glassex :)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

blikseminslag? mag hopen dat je router niet naar een extern professioneel bedrijf moet om te worden schoon gepoetst...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• pkouwer
is ook maar een voorbeeld. Als je geen zinnig antwoord kan geven, antwoord dan niet

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon ff je routing table goed invullen, dat als je timeouts op je 1e route (wireless ) te groot worden, dan overschakelen naar backup route ( isdn ). Is gewoon normaal routing stukje.

Ik zie het probleem niet echt en ik denk niet dat iemand je hier mee kan helpen als je niet vermeldt waarmee je routing gebeurt.

• pkouwer
hmm, maar dit zijn wel antwoorden waar ik wat mee kan. Het is dus mogelijk. Ik neem aan dat ik e.e.a. instel in de router zelf. Hoe ingewikkeld is dit ?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29
pkouwer schreef op 15 April 2003 @ 09:15:
hmm, maar dit zijn wel antwoorden waar ik wat mee kan. Het is dus mogelijk. Ik neem aan dat ik e.e.a. instel in de router zelf. Hoe ingewikkeld is dit ?
is gewoon standaard routing, in een beetje router zit die optie in.

En met unix/linux varianten kun je het erzelf in bakken, ik heb pasgeleden zelf nog zoiets laten maken.

Een VPN dmv van ADSL, is ADSL niet beschikbaar, dan beltie automatisch in en routeert ie via de ISDN.

het kan dus wel

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hangt af van de router. Je moet dus de 1e router pakken die de beschikking heeft over beide verbindingen, en dan moet je daar in de handleiding eens gaan zoeken naar backup route.

Alhoewel ik wel denk dat je hier heel erg mee moet oppassen, ik dacht dat wireless verbindingen zowieso al een hogere ping hadden dan vaste verbindingen, dus moet je ff oppassen dat je niet je isdn verbinding als standaard kiest omdat deze een snellere ping heeft ( dacht ik )

Verwijderd

Als je de gebruikelijke protocollen(RIP(oud), IGRP) ingesteld heb dan is in de routing tabel een aantal alternatieve hops bekend. Indien de hop(router) benadert wordt met een ISDN verbinding(dail-up(cisco1600types)) dan wordt deze automatisch door de betreffende router opgezet.
Pagina: 1