Toon posts:

Ati Radeon 9700 Pro loopt aan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een Ati Radeon 9700 Pro MAYA II.

Nu hoor ik telkens bij het opstarten van de computer een heel erg gekraak, net of een fan in mijn PC aanloopt, het is de VGA fan! Als mijn computer dan eenmaal in windows is hoor ik een normaal fan geluid.

Ik heb de fan al los van de kaart gehad en goed schoon gemaakt. Met mijn vinger heb ik die fan proberen rond te draaien en dat ging allemaal erg stroef!

Is dit gevaarlijk? Kan mijn VGA nu eerder kapot gaan? Moet ik een nieuwe VGA fan vragen? (lijkt me dat het onder de garantie valt) Of hoort het gewoon zo, dat ik me onnodig zorgen maak.

Bvd,
Ivo

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ehtzelfe met 2 geforces gehad (Creative fans zuigen op de gf2 en gf3). Als je merkt dat de fan als de pc opgestart is goed en snel draait, is er niet direct reden om je zorgen te maken, maar gezond is het zeker niet. Aangezien je dat ding nog maar een paar maanden hebt, zou ik er zeker mee terug gaan, want zo te horen is het een kwestie van tijd voordat ie ermee ophoud, en het zou toch zonde zijn als ie doorfikt :-)

Suc6

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb toen een druppeltje naaimachine olie op het asje gedaan en sindsdien werkt het weer perfect.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 07:29:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb toen een druppeltje naaimachine olie op het asje gedaan en sindsdien werkt het weer perfect.
nooit doen dan gaat hij alleen maar meer stof aan trekken

ik zou gewoon trug gaan met die kaart naar de winkel
anders ffe een mailtje naar ati sturen met een kopie van de bon er bij en zo dan vragen om een andere fan
maar eik zouden ze bij de winkel gewoon een andere fan moeten geven ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 15 april 2003 @ 09:42:
[...]

nooit doen dan gaat hij alleen maar meer stof aan trekken

ik zou gewoon trug gaan met die kaart naar de winkel
anders ffe een mailtje naar ati sturen met een kopie van de bon er bij en zo dan vragen om een andere fan
maar eik zouden ze bij de winkel gewoon een andere fan moeten geven ;)
Meer stof aantrekken?? Hoe kom je daar nou bij?
Gewoon het stikkertje er weer op plakken.
Mijn fan draait nu al weer een jaar op deze manier.
Niet iets gaan beweren waar je geen ervaring mee hebt.

Verwijderd

gewoon naar de winkel teruggaan.
dit is garantie.
je krijgt gewoon een nieuwe fan of kaart.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:22:
[...]

Meer stof aantrekken?? Hoe kom je daar nou bij?
Gewoon het stikkertje er weer op plakken.
Mijn fan draait nu al weer een jaar op deze manier.
Niet iets gaan beweren waar je geen ervaring mee hebt.
waar haal jij uit dat ik er geen ervaring mee heb ;)
ik wil daar enkel mee zeggen dat er snel te veel olie op gaat en dat je dan dus een grote zooi krijgt en daar gaat veel stof op in en om zitten ;)

mare ik zou geen onodige onprofecionele reparaties gaan doen terwijl je er nog gewoon garantie op heb ;)

Game PC

Verwijderd

inderdaad terug naar de sjop dus
kijk en ik hoop wel dat ze m niet opsturen en je m lang kwijt bent :(
een beetje service mag wel voor die eurocenten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag terug naar de winkel geweest en ze moeten heb helaas opsturen. Nu heb ik een TNT 2 te leen gekregen! Slechter kan volgens mij niet.

P.S. het kon wel twee weken duren!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
ai, ik hoop dat ze je niet gaan naaien (met geld of: er is niks aan de hand). anders moet je gewoon zelf een nieuwe fan erop zetten ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:54:
Ik ben vanmiddag terug naar de winkel geweest en ze moeten heb helaas opsturen. Nu heb ik een TNT 2 te leen gekregen! Slechter kan volgens mij niet.

P.S. het kon wel twee weken duren!
hoe oud is hij ?
binnen een maand of zo dan heb je recht op meteen een nieuwe :X
dacht ik hoor :|

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 15 April 2003 @ 18:07:
[...]

hoe oud is hij ?
binnen een maand of zo dan heb je recht op meteen een nieuwe :X
dacht ik hoor :|
hoe kom jij daar nou bij? het hoeft niet maar als ze het doen is het alleen een zeer goede service die ze verlenen. en om eerlijk te zijn ken ik maar 1 winkel die dat doet namelijk funprice had laatst mijn pc verkeerd overgeklokt en geheugen naar de ...... en kwam er na 11 maanden mee terug dus en zonder bon en kreeg zonder problemen een nieuw blokje van 512 ddr 333mhz (ze vroegen niet eens om de bon).

even weer on topic:

welke winkel heb je die kaart gehaald? hebben ze een eigen td? wel raar dat ze niet even een andere fan erop zetten. maar zoals gewoonlijk mogen ze er zeker niet van betreffende fabrikant aankomen.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
je moet gewoon even naar ati mailen of naar je leverancier , dan krijg je zo een nieuw coolbokje dat heb ik zo vaak gedaan met me oude 8500le

greets dave

Verwijderd

Kunnen ze niet alleen een nieuwe fan sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart is gekocht bij New Vision, zo'n PC boer in het dorp. Hun site is www.newvisionpcshop.nl Ze zijden dat die fannetjes moeilijk te verkrijgen zijn dus sturen hun hem naar de groothandel en die weer door naar Giga-byte.

Ik heb ook al gevraagd of ik er niet zelf een andere fan op kon zetten, maar dan was de garantie verlopen omdat je de kaart uit elkaar schroeft.

Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten, wachten en nog eens wachten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een Videokaart uit elkaar schroeven :? Yeh right :X

als het een beetje een winkel met service is geven ze gelijk een nieuwe. ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
veel kleine computerwinkels hebben die dingen gewoon niet. het is wat dat betreft al service dat ze je er een te leen geven.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het zo bekijkt wel, maar ik vind persoonlijk als je een kaart voor €450,- koopt mag je wel goede service hebben.

En het is geen kleine computer winkel, hij is behoorlijk groot!
kevinp schreef op 15 April 2003 @ 22:32:
veel kleine computerwinkels hebben die dingen gewoon niet. het is wat dat betreft al service dat ze je er een te leen geven.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 07:32:
Als je het zo bekijkt wel, maar ik vind persoonlijk als je een kaart voor €450,- koopt mag je wel goede service hebben.

En het is geen kleine computer winkel, hij is behoorlijk groot!
[...]
Heb je gelijk in... maar goed, misschien had je beter eerst de kaart gwoon even kunnen houden en telefonisch een ander fannetje regelen... Of zelf 1 aanschaffen (ik heb bijvoorbeeld een zalman koeler erop geplakt) en die erop zetten... mocht er dan echt eens iets loos zijn (fan problemen komen regelmatig voor, is maar een kleinigheid) dan kan je er dan nog eens heengaan.... uiteraard met de originele koeler er weer op ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik eigelijk moeten doen, ik kan ze natuurlijk bellen of ze hem al opgestuurd hebben en zo niet dat ik hem terug neem!

Moet ik wel een goede smoes bedenken waarom ik dat zou doen. Ander gaan ze er misschien iets van denken! ;)

In ieder geval koop ik nooit meer iets bij New Vision (www.newvisionpcshop.nl) omdat ze in mijn ogen een slechte service hebben!
KeeZ schreef op 16 April 2003 @ 21:56:
[...]

Heb je gelijk in... maar goed, misschien had je beter eerst de kaart gwoon even kunnen houden en telefonisch een ander fannetje regelen... Of zelf 1 aanschaffen (ik heb bijvoorbeeld een zalman koeler erop geplakt) en die erop zetten... mocht er dan echt eens iets loos zijn (fan problemen komen regelmatig voor, is maar een kleinigheid) dan kan je er dan nog eens heengaan.... uiteraard met de originele koeler er weer op ;)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Lijkt me dat als jij een kaart van 450 euro (ook alstie 50 euro kost :P) koopt je 1 jaar garantie hebt op een werkende kaart. Alleen als deze kaart zeer slecht verkrijgbaar is kan ik me er iets bij voorstellen dat ze deze kaart opsturen en niet meteen een nieuwe geven.

Maar aangezien een radeon 9700 pro nu erg goed verkrijgbaar is vind ik dit echt bar slechte service. Ze horen je gewoon een meteen een nieuwe mee te geven (na het controleren van je fan).

Erg jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Black_Adder op 17-04-2003 20:28 ]

Pagina: 1