SMTP in china

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 13:16
Ik zit nu op mijn hotelappartement in China, en ik moet voor de groep waarmee ik ben de outlook maken. Klinkt simpel en ontvangen lukt al. Gewoon de POP3 en wachtwoorden en hoppa.

Probleem is nog het verzenden. Ik krijg die mensen hier niet duidelijk gemaakt hoe ik aan het SMTP kom van deze provider. Die heb ik toch nodig om te kunnen verzenden? Ze brabbelen wat over hotmail en yahoo. Maar volgens mij begrijpen ze niet waarover ik het heb. Als ik in winipcfg (ik werk met Win98) kijk zie ik als computernaam ****.tnetstar.com staan. Ik neem aan dat dat onze breedband provider is. Maar mail.tnetstar.com en smtp.tnetstar.com werken beide niet. Ook mail en smtp alleen werken niet.

Doe ik nou iets fout, of heb ik echt dat smtp nodig? En is er misschien een manier om dat te kunnen omzeilen.

Je zou me super helpen, want ik zit hier met 14 man, die voor business moeten mailen en tegelijkertijd 1,3 miljard chinezen waarvan er 50 engels kunnen, en ik kan ze niet vinden....

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Welk ip-adres krijg je als je op internet gaat? www.tnetstar.com bestaat niet gezien vanaf mijn Planed adsl-accountje, dus ik denk niet dat dat de isp is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Aristos
10.32.6.***

Mijn hostname bij winipcfg is iets van research project.tnetstar.comDEST

DNS server is 211.155.160.100. Ik zit online via USB to fast ethernet. Ik hoop dat dit genoeg informatie is!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Vraag het de provider eens?
Je hebt echt SMTP nodig om te verzenden. Het maakt niet uit welke server, als hij jou maar accepteert. Misschien dat je een andere server kan gebruiken? Zet desnoods je eigen servertje op die de mail rechtstreeks via SMTP aflevert bij de SMTP server van de ontvanger, dat werkt altijd.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

of probeer een mailtje aan je te laten sturen vanaf de ISP of van iemand die daar8er zit. Dan kan je uit de headers nog wel de SMTP server opmaken.

Als je mailt en hoopt dat de helpdesk Engels kan dan kan je gewoon om antwoord op je vraag per mail vragen. Kan je ook gewoon een n00b vraag sturen en dan krijg je een standaard generated FAQ terug, moet genoeg zijn.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer smtp.tnetstar.net eens. De dns-servers staan ook op .net en er antwoord een server op poort 25 op dat adres.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Hmm. net geprobeert om alle dns records van tnetstar.com op te vragen... nadeel is dat de DNS servers het gewoon niet doen... (hmm. ping reply van 2 sec)

Probeer anders even zelf met nslookup alle records op te vragen; zal vast ook wel een mx record in zitten en daar kun je naar smtp'en als het goed is..

[edit]
Nu doet ie ut wel :?
MX record staat naar mail.tnetstar.net; dat zou je smtp server moeten zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 15-04-2003 06:55 ]

Pvouput live

• Aristos
Zowel smtp.tnetstar.net als mail.tnetstar.net doen het niet... Ik ga nu proberen ervoor te zorgen dat een chinees naar www.tnetstar.net mailt. Dat is volgens mij een Chinees talige site....
Iemand andere ideeen?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Provider bellen ?
Voor tnetstar.com is MAIL.TNETSTAR.COM de mx record, het zou moeten werken, ten minste voor hun eigen tnetstar domain. (hun webpage doet het ook niet)

Ik wil je wel helpen (zit zelf in Australie nu & had identiek probleem) maar dat is dan voor tijdelijk met een relay account op een smtp server. mail naar <<Mail address removed>> als je dat wilt. (is met smtp authentication)

[ Voor 6% gewijzigd door ReLight op 15-04-2003 07:53 . Reden: spam sec. edit ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aristos schreef op 15 april 2003 @ 06:11:
Ik zit nu op mijn hotelappartement in China, en ik moet voor de groep waarmee ik ben de outlook maken. Klinkt simpel en ontvangen lukt al. Gewoon de POP3 en wachtwoorden en hoppa.
Ik neem aan dat je POP3 account niet van die chinese provider is? Wat je kunt proberen is de SMTP server van de provider waar je ook POPt gebruiken. Vaak kun je door eerst te poppen daarna hun smtp server gebruiken.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

oVRoM schreef op 15 april 2003 @ 07:19:
[...]

Ik neem aan dat je POP3 account niet van die chinese provider is? Wat je kunt proberen is de SMTP server van de provider waar je ook POPt gebruiken. Vaak kun je door eerst te poppen daarna hun smtp server gebruiken.
Je kan toch gewoon je aanmelden bij de SMTP-server van je 'normale' e-mailprovider?

netmail.home.nl en dan ff je gegevens erin rammen, dan verstuurt 'ie de boel heus wel ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Shedman schreef op 15 April 2003 @ 09:37:
[...]

Je kan toch gewoon je aanmelden bij de SMTP-server van je 'normale' e-mailprovider?

netmail.home.nl en dan ff je gegevens erin rammen, dan verstuurt 'ie de boel heus wel ;)
"this SMTP is not open relay, user not allowed to acces. :?"

lijkte me toch dat je deze mededeling dan voor je kiezen krijgt, aangezien het vaak de eis is dat je ook vanaf de ISP geconnected (IP check) moet zijn om gebruik te mogen maken van de SMTP server.

SMTP geen enkele vorm van authenticatie, dat wordt ondervangen door IP check.
POP3 heeft wel authenticatie

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 13:54
Nou, als je wilt kan ik voor een weekje wel een open relay voor je maken...

Natuurlijk wel in uiterste noot ;).

[ Voor 21% gewijzigd door zeroxcool op 15-04-2003 09:45 ]

zeroxcool.net - curity.eu

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
@Shedman: Ik hoop maar voor jou dat die smtp geen open relay is ;-) dan zou dat inderdaad gaan.
Je moet es op internet zoeken achter een lijstje open relays, vind je heel gemakkelijk. Maja, China blokkeert toch zo'n dingen niet?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 15 April 2003 @ 09:42:
[...]

"this SMTP is not open relay, user not allowed to acces. :?"

lijkte me toch dat je deze mededeling dan voor je kiezen krijgt, aangezien het vaak de eis is dat je ook vanaf de ISP geconnected (IP check) moet zijn om gebruik te mogen maken van de SMTP server.

SMTP geen enkele vorm van authenticatie, dat wordt ondervangen door IP check.
POP3 heeft wel authenticatie
SMTP kán wel met beveiliging. Misschien dat ze het ondersteunen, maar niet verplichten. Probeer dus even je username en wachtwoord bij SMTP-auth in te kloppen.
Hebben ze in China niet meer providers dan die alleen? Gewoon een paar afgaan lijkt me :?

Verwijderd

Misschien is het makkelijker om effe zelf een SMTP server op te zetten, alleen voor het versturen? Aangezien je een private IP adress hebt, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken om open relay, aangezien je toch van buitenaf niet direct te benaderen bent.
Hier staat misschien wat tussen.

[edit] Weet niet of jij, of iemand van je groep toevallig een XS4ALL abonnementje heeft, maar je kunt bij XS4ALL via hun mailserver versturen, als je Pop-before-SMTP doet (kun je in Outlook ed. gewoon invullen), dat is nog makkelijker. Zullen vast wel meer providers zijn die dat doen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:26 ]

• Aristos
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 10:23:
Misschien is het makkelijker om effe zelf een SMTP server op te zetten, alleen voor het versturen? Aangezien je een private IP adress hebt, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken om open relay, aangezien je toch van buitenaf niet direct te benaderen bent.
Hier staat misschien wat tussen.
Dit was de oplossing. Ik heb Mail Express Pro gedownload. Erg simpel programma, je installeert het, laat het op de achtergrond zijn werk doen, je moet bij outgoing mail 'localhost' invullen en hoppa. Mailen met die hap....

tnx

• Aristos
Hmmm, hij deed het een tijdje goed, maar sinds vanmorgen krijg ik een 10054 error. Zowel op mijn kamer als op een andere kamer met een ander emailextensie. Bij de troubleshooting van het programma staat de volgende tekst, maar ik word er niet veel wijzer van, iemand anders wel? Het heeft dus gewerkt!

I can not send out email, there are a error message in log: "Socket error # 10054 Connection reset by peer.", how can I solve it?

This maybe because:

· The From: address in the message is not a valid email address or not in the SMTP server's domain. You may check your From: address in mail client.

· Your IP address is not in the server's network. Please change to other SMTP server.

· The SMTP server doesn't provide relay services. Please use the provider's SMTP server of From: address of that email.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

sommige mailservers willen geen mail aannemen van locale ip-adressen, dit om spam te vermijden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
check je mail ;)

• Aristos
Hmmm, we zijn ondertussen verhuisd naar Shanghai ivm SARS. Nieuw hotel zelfde probleem. Dat software programma werkt niet voldoende, sommige mailtjes komen aan, en dat kan simpelweg niet...
Nu heb ik hier zo een kerel vanuit het hotel een mailtje laten sturen naar de mailbox, kunnen jullie van de bron het goede smtp box achterhalen?
Return-Path: <wilson.ji@the-ascott.com.cn>
Received: from post.bpioneer.com ([202.109.75.111])
by netwave.nl (8.11.0/8.11.0) with SMTP id h3T6P6w09157
for <maastricht@researchproject.nl>; Tue, 29 Apr 2003 08:25:17 +0200
Received: (qmail 2406 invoked from network); 29 Apr 2003 05:59:15 -0000
Received: from unknown (HELO domain) (wilson.ji@the-ascott.com.cn@218.80.61.58)
by bpioneer.com with SMTP; 29 Apr 2003 05:59:15 -0000
Message-ID: <006401c30e14$4884bfa0$1800a8c0@stamford>
From: "wilson" <wilson.ji@the-ascott.com.cn>
To: <maastricht@researchproject.nl>
Subject: test
Date: Tue, 29 Apr 2003 13:57:57 +0800
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_0061_01C30E57.567D4620"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Status:

Verwijderd

Ik wil wel mail voor je relayen, moet je even je external IP geven.. :>

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik zou 202.109.75.111 eens als smtp-server proberen in te voeren. Op die machine krijg ik namelijk vanaf hier in ieder geval wel een connectie op poort 25; daar komt het mailtje van het hotel in ieder geval vandaan. Verder gaat de verbinding van het hotel via Chinanet, en daarvoor staat ns.chinanet.cn.net als MX-record genoteerd, dus die zou je ook nog kunnen proberen. Veel succes in ieder geval!

• Aristos
wouterve schreef op 30 april 2003 @ 16:14:
Ik zou 202.109.75.111 eens als smtp-server proberen in te voeren. Op die machine krijg ik namelijk vanaf hier in ieder geval wel een connectie op poort 25; daar komt het mailtje van het hotel in ieder geval vandaan. Verder gaat de verbinding van het hotel via Chinanet, en daarvoor staat ns.chinanet.cn.net als MX-record genoteerd, dus die zou je ook nog kunnen proberen. Veel succes in ieder geval!
Hmmm, beide doen het helaas niet.. Ik word er een beetje hopeloos van..

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 11:03
bestaat SMTP daar überhaupt wel? wie weet hebben ze dat niet eens , uit censuur overwegingen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

aardbeix15 schreef op 15 april 2003 @ 06:37:
of probeer een mailtje aan je te laten sturen vanaf de ISP of van iemand die daar8er zit. Dan kan je uit de headers nog wel de SMTP server opmaken.

Als je mailt en hoopt dat de helpdesk Engels kan dan kan je gewoon om antwoord op je vraag per mail vragen. Kan je ook gewoon een n00b vraag sturen en dan krijg je een standaard generated FAQ terug, moet genoeg zijn.
O ja, dat is heel makkelijk. Tegen iemand zeggen die geen mail kan verzenden, dat hij maar even moet mailen |:( :+

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Na het lezen van dit gehele topic.....

Waarom niet gewoon webmail gebruiken ?!?!?!?! :?

Daarvoor hebben ze dat uitgevonden :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dawuss schreef op 30 April 2003 @ 18:01:
[...]

O ja, dat is heel makkelijk. Tegen iemand zeggen die geen mail kan verzenden, dat hij maar even moet mailen |:( :+
webmail :?

Pagina: 1