Toon posts:

Chaintech 7AJA, max processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een duron pc met een Matsonic MS8117C moederbord.

ik kan nergens op internet vinden wat nu precies de snelste processor is die erin kan. de ene site zegt 950, de ander 1 ghz en weer een ander 1.1 and higher??????

ik zie door de bomen het bos niet meer :) de search levert niks op (1 resultaat waar ik niks mee kan). er zit nu een duron 600 processor in, maar volgens een vriend van me kan er waarschinlijk ook wel een atlhon xp 1800+ in

wie weet raad?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor chipset zit erop? Tot hoever kun je de FSB, multipliers en de voltages instellen?

Ik denk dat je er maximaal een Thunderbird 1400 erop kan prikken. XP's gaan volgens mij no-way werken, maar je kunt het proberen :P

Verwijderd

TB 1400 die op 100/200mhz fsb draait gaat praktish wel in

let wel op dat de durons boven de 1ghz een andere core hebben
mun oude Jetway 663ASPRO werdt er niet stabieler op :/ TB 1200 er op gezet (12x100) en t was super stabiel :/

Verwijderd

Topicstarter
award bios, multiplyer weet ik niet?

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

VIA Apollo KT133 (VT8363/686A) two chip AGPset

Supports AMDTM AthlonTM /DuronTM (K7) Socket A processor up to 1.1GHz and faster (256K/64K 2nd cache on die)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 12:27:
award bios, multiplyer weet ik niet?
bios is niet zozeer belangrijk, het gaat vooral om de chipset.
Er zit een VIA Apollo KT133 chipset op, en volgens mij (weet het niet zeker) gaat daar een cpu op tot een FSB van 200 (2*100). dus dat betekend dat je tot een AThlon 1400 of een duron 950 kan gaan.
Vanaf duron 1000 heb je namelijk een morgan core, en die wordt hoogstwaarschijnlijk niet gesupport door de chipset.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Be creative .. Duik gewoon de BIOS in en bekijk welke CPU instellingen er allemaal beschikbaar zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ZeTt schreef op 15 April 2003 @ 12:33:
VIA Apollo KT133 (VT8363/686A) two chip AGPset

Supports AMDTM AthlonTM /DuronTM (K7) Socket A processor up to 1.1GHz and faster (256K/64K 2nd cache on die)
het is een ms8117c moederbord, geen vt8363 toch?

Verwijderd

Topicstarter
BLUNDER!!!! HET IS EEN CHAINTEC ct-7aja moederbord :D hehe had die nummers van award ingetikt en kreeg toen dat matsonic ding. navraag bij een vriend (waar ik hem gekocht heb) bleek het om een chaintec te gaan... hoe hoog kan deze?

Verwijderd

Topicstarter
mag ik een topic titel wijziging? :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bij deze :)

Alleen kun je natuurlijk ook gewoon op de Chaintech site kijken en dan vaststellen dat ook dit bord de VIA KT133 chipset heeft en dus al het eerder genoemde nog steeds van kracht is (dus max 100MHz FSB en dus geen modern spul als een XP).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 16 April 2003 @ 18:22:
Bij deze :)

Alleen kun je natuurlijk ook gewoon op de Chaintech site kijken en dan vaststellen dat ook dit bord de VIA KT133 chipset heeft en dus al het eerder genoemde nog steeds van kracht is (dus max 100MHz FSB en dus geen modern spul als een XP).
oh ok :) dus idd maximaal 1300 mhz

Verwijderd

Topicstarter
is het een groot verschil tussen een duron 600 en een 1300 mhz?? ik heb een geforce 1

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De snelste Duron die erop kan is de Spitfire 950. De snellere Durons zijn voorzien van de Morgan core en dat gaat dan weer no-way werken. Overigens, als de snelheidsverschil tussen de twee CPU's meer dan tweemaal zo groot is, dan mag je wel spreken van een groot snelheidsverschil :+

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 18 April 2003 @ 06:09:
De snelste Duron die erop kan is de Spitfire 950. De snellere Durons zijn voorzien van de Morgan core en dat gaat dan weer no-way werken. Overigens, als de snelheidsverschil tussen de twee CPU's meer dan tweemaal zo groot is, dan mag je wel spreken van een groot snelheidsverschil :+
maar er kon toch ook een athlon thunderbird 1300 in???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens wat meer in de materie en verkijk je niet op de snelheden .. De oudere Athlon Thunderbird core ging tot maximaal 1400MHz en de oudere Duron Spitfire core ging tot 950MHz. Daarna had je Athlon XP Palomino/Thoroughbred/Barton en Duron Morgan, welke allemaal een gewijzigde FSB/Multiplier/Voltage spec hebben, wat gewoonlijk dus op geen enkele manier op een KT133 based bord kan :z

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mm, mijn Duron 1300 draaide toch een tijdje perfect op m'n K7T pro (KT133) :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 18 April 2003 @ 13:38:
mm, mijn Duron 1300 draaide toch een tijdje perfect op m'n K7T pro (KT133) :?
hm het kan dus wel??? een thunbird kan er dus helaas niet in..
Pagina: 1