Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, is het een goed hoorbaar verschil? Meer bass? Is het de 9 euro waard (mx400).
Het gaat niet echt om het prijsverschil, maar om het geluid, bij mijn mp3 speler heb ik nu dan mx300 oordopjes, maar nu was ik aant overwegen mx400 voor beter geluid, maar is dat merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

mx400 heeft idd meer bass, maar je merkt het nie als je de 300 hebt...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik kan je de mx400 zeker aanraden.. zelf heb ik het verschil nooit mogen beluisteren.. maar ik heb wel in andere topics gelezen dat mensen niet bepaald blij waren met die mx300 .. dus wellicht is het wel de moeite waard.

een miskoop bega je zowiezo niet imho.. 2jaar garantie erbij .. op een kwetsbaar ding van 9 euro.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

nikao schreef op 15 April 2003 @ 10:01:
ik kan je de mx400 zeker aanraden.. zelf heb ik het verschil nooit mogen beluisteren.. maar ik heb wel in andere topics gelezen dat mensen niet bepaald blij waren met die mx300 .. dus wellicht is het wel de moeite waard.

een miskoop bega je zowiezo niet imho.. 2jaar garantie erbij .. op een kwetsbaar ding van 9 euro.. :D
Kan ik me bij aansluiten. Ik heb ze beide liggen en die mx400 winnen het toch wel en zijn het prijsverschil toch wel waard. Maargoed we hebben het over een bedrag van totaal 12 á 13 euro dus een miskoop doe je sowieso niet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ik heb de mx300 (zat bij mijn beatman :P)
Ik heb bass genoeg en de dopjes zijn er zuiver qua klanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de mx500, die schijnt nog beter te zijn. (15 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_Richie_ schreef op 15 april 2003 @ 19:10:
300=>400=>500 :)

Ik heb zelf de 400 sinds een tijdje en ik vind het echt een heel net "setje" om naar te luisteren. Ze klnken heel erg vol vind ik. Ik weet niet of ze het verschil waard zijn, ik heb namelijk voor 11,95 meteen de 400's genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
_Richie_ schreef op 15 April 2003 @ 19:10:
Enige verschil tussen de 400 en 500 is dat de 500 volumeregeling heeft. Heb je dus niks aan als je al een afstandsbediening bij je MP3-speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Ares408 schreef op 15 April 2003 @ 19:33:
[...]

Enige verschil tussen de 400 en 500 is dat de 500 volumeregeling heeft. Heb je dus niks aan als je al een afstandsbediening bij je MP3-speler hebt.
precies.. en ook al heb je dat niet.. in mijn ogen is zoiets alleen maar kwetsbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb een mx500, maar ik heb echt zwaar spijt van deze aankoop. Het geluid is op zich vrij weinig mis mee, zeker niet voor de lage prijs.. maar mijn oren gaan binnen 5 minuten pijn doen!!! Daarom heb ik ze de afgelopen maanden ook alleen maar bij gehad als reserve-setje, zeg maar...

Vorige week waren m'n sony-dopjes dan kaduuk, en dacht ik: ah, dan kan ik nu ff die sennheisers gebruiken. Nou, binnen 2 dagen was een van die schuimpjes al kwijt (erg onhandig), en ze doen me dus way te veel pijn, wat volgens mij de meest gehoorde klacht is over die dopjes.

Nee, ik heb maar gewoon weer nieuwe sony-dopjes gehaald. Prima geluid, en geweldig draagcomfort.

* gday weer blij :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik ben een tijdje geleden ook overgestapt op de MX-400 (had eerst Sony). Ik heb getwijfeld tussen... jawel het topmodel van Sony (MDR-E888) en de MX-400 en ik kreeg van een aantal mensen te horen dat de MX-400 gewoon beter klonk. Heb ze toch maar gekocht, en ben er zeer gelukkig mee. Let op dat je ze GOED inspeelt! Dus gewoon een aantal dagen nonstop laten spelen (nee dan hoef je er niet naar te luisteren). En gebruik de kussentjes.
Beide maken een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

MX-300 en MX-400 verschil zit eigenlijk voornamelijk "tussen de oren" :+

en dat is wel serieus bedoeld, want als je ze blind test, en je hoort 't verschil, dan ben je een audiofiel met een extreem groot frequentiebereik... ga maar na :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 15 april 2003 @ 22:09:
Ik heb een mx500, maar ik heb echt zwaar spijt van deze aankoop. Het geluid is op zich vrij weinig mis mee, zeker niet voor de lage prijs.. maar mijn oren gaan binnen 5 minuten pijn doen!!! Daarom heb ik ze de afgelopen maanden ook alleen maar bij gehad als reserve-setje, zeg maar...

Vorige week waren m'n sony-dopjes dan kaduuk, en dacht ik: ah, dan kan ik nu ff die sennheisers gebruiken. Nou, binnen 2 dagen was een van die schuimpjes al kwijt (erg onhandig), en ze doen me dus way te veel pijn, wat volgens mij de meest gehoorde klacht is over die dopjes.

Nee, ik heb maar gewoon weer nieuwe sony-dopjes gehaald. Prima geluid, en geweldig draagcomfort.

Volgens mij heb jij dan iets aan je oren :o
Ik heb ook de mx 500 ben er echt kei blij mee. Nergens last van.
Ik vind het mooie aan deze oordopjes de bass.
Echt lekker. Maar de sony dopjes die ik toen in die tijd had. Die kwam helemaal in je oor. Zal maar zeggen met verlengstukje voor een betere bass. Dat vond ik echt meesterlijke dopjes. Alleen die gingen zo snel kapot daarom heb ik toen voor deze gekozen. Echt hier kan ik alles mee doen heerlijk :) . En ook nog is 2 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mja kwa geluid zit je echt goed bij die modellen, alleen kwa design mogen ze wel wat afkijken bij Sony.

Die sony dingen zitten gewoon standaard zooooooo lekker, alleen kosten ze gewoon 25 euro en als je dan eenmaal de Sennheisers hebt beluisterd ben je teleurgesteld dat je niet het beste van 2 werelden kunt kiezen.

Voor lekker zittende sennheisers heb ik best 25 euro over........
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:00:
[...]
Volgens mij heb jij dan iets aan je oren :o
Naast mezelf dus heb ik er veeeeeel meer mensen over gehoord.... dus we hebben geen rare oren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Saus op 15-04-2003 23:02 . Reden: reactie op bopitje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

MX400 is toch wel de standaard-equipment bij uitstek. Wat schertste, mijn verbazing toen bleek dat ook mijn oren enige mate van incompatibiliteit (wow!) vertoonden...

Na een tijdje wandelen met mijn MX400'tjes had ik er zwaar genoeg van: die dingen flikkerden de godgansen tijd om de 10 seconden uit m'n oren, of erger nog: ze bleven er zo lullig half inhangen.

Wat bleek later: het koordje was al die tijd te kort gespannen geweest, zodat mijn speler de hele rimram naar beneden trok als ik een stap naar voren zette.

+ 5 Stupid me.

Dopjes zitten nu wel lekker (nog steeds niet dat ik zeg "Hemels!", maar het is leefbaar), al loop ik liever met een echte headset op mn harses. Tja, die idioten moeten dr ook zijn hm.

Hoe-dan-ook, de MX400 staat bij mij net iets hoger aangeschreven dan de MX300 en MX500: de 300 geeft net iets te vlak geluid, en de volumeregeling op de 500, tja: I don't need it.

En daarbij: tis ook geen geld he, zelfs niet na omrekenen (doet iemand dat nog ooit?).

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mx300 en de mx500 en het verschil is wel goed hoorbaar.
Iets meer bass en minder vermoeiend voor je oren. Ze zijn wat minder schel.
Maar de mx300 vind ik ook al behoorlijke goeie oordopjes.

Wat de pasvorm en de bass help zijn iets dikkere schuimkussentjes erover doen. die Sennheiser schuimpjes zijn echt heel dun. Heb ik gedaan, gewoon bij een audiozaak een aantal van die kussentjes gekocht. Ze zitten wat strakker om de dopjes heen en je verliest de kussentjes dus minder gauw. De dopjes vallen minder snel uit je oren en de bass wordt meer.

Ik heb dat ook gedaan bij de mx300 en als je weing geld heb en nog een paar dikkere kussentjes heb liggen van bv. een paar sony dopjes dan zou ik ze om de m300 doen. Krijg je meer bass en het wordt minder schel en komt best wel dichtbij het geluid van de mx400/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

E-Mile schreef op 15 April 2003 @ 22:55:
MX-300 en MX-400 verschil zit eigenlijk voornamelijk "tussen de oren" :+

en dat is wel serieus bedoeld, want als je ze blind test, en je hoort 't verschil, dan ben je een audiofiel met een extreem groot frequentiebereik... ga maar na :)
Het verschil zit dus voornamelijk in de bass (het lage frequentie bereik). Dus ehh nee deze redenatie gaat niet echt op. :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sennheiser Mx300 en 500 en het verschil is vrij goed hoorbaar in de bass. Maar de Mx300 doppies zijn zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
_Richie_ schreef op 15 april 2003 @ 19:10:
:? ik heb ze voor 25!€ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb gister een MX300 gehaald toevallig.... Er zullen beteren te krijgen zijn maar ik was er zeer tevreden mee.. Als je nog niet tevreden bent met de hoeveelheid bass die ze produceren is het enige alternatief haast een subwoofer in een rugzak meenemen oid, want die mx300's knallen al behoorlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Heb hier een mx400 voor mijn mp3 speler (nexIIe), ben er zeer over te spreken. Heb alleen geen idee hoe de 300 serie klinkt. Die wilde ik eigenlijk aanschaffen, maar die hadden ze niet en toe heb ik voor 11euro maar de mx400 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek dopjes waarbij je niet zo veel last hebt van dat enorme geruis als je tegen de wind infietst.. ik heb gehoord dat die sennheisers daar niet al te geschikt voor zijn. Welke wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 16 April 2003 @ 14:41:
Ik heb gister een MX300 gehaald toevallig.... Er zullen beteren te krijgen zijn maar ik was er zeer tevreden mee.. Als je nog niet tevreden bent met de hoeveelheid bass die ze produceren is het enige alternatief haast een subwoofer in een rugzak meenemen oid, want die mx300's knallen al behoorlijk :P
De Sennheiser PX100 geven echt lekkere bass en voor de rest ook een goed, warm geluid. Maar ja, het zijn geen oordopjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/vw_images/05206_pro3.jpg/$File/05206_pro3.jpg

specs en meer plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 14:48:
Ik zoek dopjes waarbij je niet zo veel last hebt van dat enorme geruis als je tegen de wind infietst.. ik heb gehoord dat die sennheisers daar niet al te geschikt voor zijn. Welke wel?
Daar heb ik nou ook last van, ik heb een Freecom Beatman Flash met die Sennheiser MX300 dopjes, en dat ruist behoorlijk.

Dus ik wil opzich wel een goed setje die niet zo irritant ruist.!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn heeft vandaag die MX400 gehaald :)

Ik weet niet wat het verschil is met de MX300, maar bij de 400 zat zo'n opberg-doosje, en dat vind ik een groot voordeel.

MX500 is nog vetter, maar die was me wat te duur, en volumeregeling op het ding zelf boeit me ook niet zo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Moartn schreef op 16 April 2003 @ 19:58:

Ik weet niet wat het verschil is met de MX300, maar bij de 400 zat zo'n opberg-doosje, en dat vind ik een groot voordeel.

MX500 is nog vetter, maar die was me wat te duur, en volumeregeling op het ding zelf boeit me ook niet zo...
Als je goed leest is het verschil tussen de 300 en de 400 te horen (andere drivers) terwijl de 500 t.o.v. alleen maar een volumeknopje heeft, verder zijn het dezelfde units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 20:39
Moartn schreef op 16 April 2003 @ 19:58:

Volumeregeling is alleen maar irritant. Soms blijft het ergens achter zitten en dan staat het volume opeens lager. Ook kan het gaan kraken na een tijdje. Daar komt nog bij dat de geluidskwaliteit drastisch lager wordt als je hem instelt. Het is IMO alleen handig als iemand wat tegen je wil zeggen en je het geluid snel uit wil hebben :)

* FreakR heeft dan ook de 400 gehaald toen z'n 500 kapot ging :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Even een vraagje: waar kopen jullie deze dopjes zoal? Ik ben op zoek naar de mx500 maar kan deze nergens vinden (in ieder geval niet bij webshops).

Alvast bedankt!

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Dixons heeft ze. De MX400 iig

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3N_B0Y
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 08:26

D3N_B0Y

SENDO X

ik heb de mx400 2x
allebei in 1 week kapot .. gewoon opgeblazen en ik doe volume nie eens zo gek hoog.
nu heb ik nog wel garantie maar weet nie of ik nog wel eens neem.
ik raad ze ieder geval niemand aan.

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 22:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MX500 heb ik tijdje gehad, maar volume regeling wordt na een tijdje brak (kraken tijdens regelen van volume).
Toen er eenmaal kabelbreuk in het ding zat heb ik een mx400 gekocht. Geluid is IMO identiek aan dat van een MX500.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
jeepey schreef op 16 april 2003 @ 22:50:
Even een vraagje: waar kopen jullie deze dopjes zoal? Ik ben op zoek naar de mx500 maar kan deze nergens vinden (in ieder geval niet bij webshops).

Alvast bedankt!
V&D heeft ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KICK!!
ik heb ff een vraagje, (bijna) iedereen zegt dat de sennheiser MX500 en de MX400 identiek zijn, behalve het volumeknopje (wat overigens ook nog eens vreselijk overbodig is, want als je het volume laag zet, klinkt het echt voor geen meter meer).

maar op de site van sennheiser staat dat de MX400 een frequentiebereik heeft van 18hz...20khz
en de MX 500 zou een frequentiebereik hebben van 18hz...22khz
dus toch niet helemaal identiek??
(en ja, ik weet dat 22khz buiten het gehoorsbereik ligt.)

MX400
MX500

is het verschil dan gewoon niet te horen, dat iedereen maar zegt dat ze gelijk zijn??
mijn vader heeft een MX500, en als ik die leen, bevalt ie echt heel goed, geen pijn aan mijn oren of wat dan ook. Maar als die 400 gelijk is, koop ik die. want die volumeregeling is echt alleen maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
Ga voor de MX400. Ik heb ze allebei gehad en ik hoor het verschil niet. Misschien dat een audiofiel het verschil hoort (als het verschil er uberhaupt al is) maar dan praat je echt nergens over en al helemaal omdat het om relatief goedkope oordopjes gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 21:02
mischien de speakertjes van de senheiser in de sony's bouwen
dan heb je best of both worlds
moet niet onmogenlijk zijn lijkt me

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 17:30:
[...]

De Sennheiser PX100 geven echt lekkere bass en voor de rest ook een goed, warm geluid. Maar ja, het zijn geen oordopjes.
[afbeelding]

specs en meer plaatjes
Dan lijkt me deze hoofdtelefoon met neckbeugel een beter alternatief dan het gewone boven-op-je-haar model:

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/F0BC6C016275E756C1256CC40031CAB9/$File/PMX_60_pro1.jpg

Een neckphone verenigd het betere geluid van een normale hoofdtelefoon met het draaggemak van basloze oordopjes. Kijk hier voor meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Da_Drake schreef op 21 April 2003 @ 21:18:
mischien de speakertjes van de senheiser in de sony's bouwen
dan heb je best of both worlds
moet niet onmogenlijk zijn lijkt me
Ik heb dat een keer gedaan met een hele oude "portable" JVC-hoofdtelefoon waar een waanzinnig goed geluid in zat. Maar het op-je-haar beugelmodel zag er niet uit en bovendien was de afstelling kapot. Toen kocht ik één van de eerste Sony hoofdttelefoons met een neckbeugel. Maar daar zat een heel slecht geluid in. Toen bedacht ik me dat de drivers van de oude JVC ongeveer even groot waren als die van de Sony en sloopte ze uit de JVC. Toen later bleek dat ze net iets te groot waren voor de schelpen van de Sony neckphone, haalde ik met een mesje en een kniptangetje binnen in de schelp was plastic weg zodat de JVC-driver met wat twee-componentenlijm er precies in paste. Zodoende had ik een perfect klinkende, en toch lekker zittende neckphone waar ik jaren plezier van heb gehad, totdat de drivers het uiteindelijk begaven (gekraak). Deze week verwacht ik mijn nieuwe MamboX P353 HDD mp3speler met 20Gb notebookharddisk en denk er dan over om deze Sennheiser te kopen

Afbeeldingslocatie: http://www.mambox.com/images/P353USBSmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 15 april 2003 @ 22:09:

ik heb de mx300 en had ook het probje met die schuimkussentjes, jij bent naar mijn insziens wat snel afgehaakt, want ipv nieuwe sony dopjes te kopen kon je ook wel gewoon nieuwe schuimkussentjes halen (deze zitten al een jaar in mijn oren) zoals ik heb gedaan. Dan zou je inzien dat ze echt unbeatable zijn. zelfs in vergelijking met de sony in ear dopjes.(als je deze kwijt raakt dan zul je zien dat deze helemaal pijn gaan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

me1299

$ondertitel

Ik heb zelf de mx300 bij mijn iriver imp 400.

Nu zijn die kussentjes er een keer in de trein afgevallen, en heb ik ook nooit meer gevonden. Ze zitten ook best ok zonder eigenlijk.

Maar ik wordt er gek van dat die dopjes telkens uit m'n oren vallen.

Nu zit ik te denken aan een draagbare koptelefoon van sennheiser. Bij de specificaties kwam ik de term: Sound pressure level (SPL) tegen. Er zit zelfs een omschrijving bij, heel leuk. Maar erg veel snap ik er niet van.

Is dat gewoon puur het aan DB wat hij kan produceren, en moet je denken dus te meer dus te beter?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Sound pressure level (SPL) is de geluidsdruk. Hoe hoger het getal in dB, des te hoger de gevoeligheid van de hoofdtelefoon en hoe meer geluid er dus uitkomt. Dat is gunstig, want dan hoef je je mp3 speler minder hard te zetten waardoor die minder snel vervormt, een betere laagweergave heeft, enz.

Ondanks dat de drivers van de oordopjes een flink stuk kleiner zijn dan die van een gewoon formaat hoofdtelefoon, is de gevoeligheid vaak hoger. Dat is erg subjectief omdat oordopjes rechtstreeks op of in de gehoorgang zitten waardoor het geluid directer op je trommelvliezen terecht komt. Druk een gewone hoofdtelefoon maar eens met je handen strak op je oren, en het geluid wordt opeens eens een stuk harder. Nu lees ik dat de Sennheiser PMX 60 neckphone ook wel erg mooie specificaties heeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die kost en waar die te koop is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik werd knetter gek van mn sony groove in-ear doppen van 140 gulden, zat voor geen meter, klonk ook niet eens goed, tegenwoordig heb ik gewoon mn hd580 op als ik ieder weekend naar mn ouders ga, ala 3 en 1/2 uur in de trein....

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 21 april 2003 @ 23:47:

Nu zijn die kussentjes er een keer in de trein afgevallen, en heb ik ook nooit meer gevonden. Ze zitten ook best ok zonder eigenlijk.

Nu zit ik te denken aan een draagbare koptelefoon van sennheiser. Bij de specificaties kwam ik de term: Sound pressure level (SPL) tegen. Er zit zelfs een omschrijving bij, heel leuk. Maar erg veel snap ik er niet van.

Is dat gewoon puur het aan DB wat hij kan produceren, en moet je denken dus te meer dus te beter?
ik zou gewoon even kussentjes kopen, kosten je 3 euro.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is beter.

Sony mdr-E818LP Of
sennheiser mx 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ik zat dus met een iPod een beetje te kijken naar een versleten hoofdtelefoon en heb inmiddels dus een nieuwe gekocht. Aangezien de MX400 zo positief was, heb ik deze geprobeerd (Dixons voor 11 Pleuro, dus boejuh).
Viel me gelijk op dat íe gewoon opeens goed in het oor zat. Gewoon geen gedoe maar gelijk goed.
Geluid heb ik getest met deze iPod, aangezien ik inmiddels wel enkele tricky nummers heb die zowel de hoge als de lage tonen flink beproeven.... vlekkeloos. Ik wil dan nog extra kwijt dat ik nu pas besef wat een dynamiek deze hoofdtelefoon oplevert, deze is dus een stuk beter dan de iPod-foon.
Het enige nadeel is dat ik nu goed kan horen of een mp3 128 kbs is of 192 kbs ... kan ik mijn verzameling vernieuwen.

* Delerium denkt dat de Mx400 wel snor zit.
Ik heb overigens erg veel koptelefoons geprobeerd, waar echt erg veel troep niet van deugde. Zo ook de MX300, deze slaagt er bv niet in om de zowel de lage als de hoge tonen van deze geselecteerde tracks goed af te draaien.
(Gravity of Love - Enigma of Closer - Nine Inch nails voor bass bv, Tori Amos voor de hoge tonen en de dynamiek .... Wagner of Strauss op 320 kbs....... goed luisteren dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Mij rest nog een vraag: Is de geluidskwaliteit van een koptelefoon voor een redelijke prijs te vergelijken met oordopjes?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
JazzySOB schreef op 21 April 2003 @ 21:44:
Ik denk er dan over om deze Sennheiser te kopen

[afbeelding]
Zie ik het nu goed dat die bedoelt is om in je nek te leggen ipv op je hoofd :D. Zou dat ook goed gaan als je er gewoon mee ligt (dat je de koptelefoon niet van je oren afdrukt) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ja, ik luister veel naar muziek in bed en met een gewone hoofdtelefoon heb je het probleem dat die altijd van je hoofd dondert. Met een nekbeugel heb je daar geen last van. Je kan gewoon lekker met je hoofd op het kussen liggen luisteren :)
Buiten dat, een nekbeugel zit eigenlijk altijd goed. Met oordopjes heb ik constant de neiging om ze "goed" in mijn oor te willen proppen (het bekende bijna-uit-je-oor-vallen gevoel) Ook wanneer ja lang haar hebt is een nekbeugel in het voordeel omdat die gewoon onder je haar zit. Ik zweer in iedergeval bij een hoofdtelefoon met een nekbeugel. Ik wil niet anders meer ;)

Trouwens, de nieuwe Sony StreetStyle MDR-G72LP schijnt ook erg goed te zijn. Die ga ik binnenkort eens beluisteren. Die Sennheiser PMX 60 is volgens mij nergens te koop in Nederland. :( Maar mocht iemand wel weten waar die te koop is dan hoor ik het graag :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tranquility op 26-04-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MX500 en MX300. Zeer matig.. Ze doen geen pijn maar zitten toch niet goed en vaak te los. De oorkussentjes die erbij zitten ben je in no time kwijt, dus daar heb je ook weinig aan. Ze zijn trouwens allebei niet meer helemaal ok. Te zware bassen kraakten na een paar weken bij de MX300, bij de MX500 is zelfs een kant helemaal weg. Sony doppen zijn duurzamer en klinken voller :)

offtopic:
Doe geen moeite om ze nog terug te sturen, had ooit een paar goed werkende full size hoofdtelefoons van Sennheiser (gerenommeerde modellen; HD580, HD210), allebei meerdere malen naar Sennheiser gestuurd maar dat heeft tot nu toe niet veel opgeleverd behalve een paar nieuwe kabels die niets verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb de Philips SBC-HE555

En dat zijn pas relaxte doppies. Er zit zo'n uitstulping aan waardoor je ze echt niet uit je oren kunnen vallen, bovendien zit er een super geluid in met extreem veel bass (moet je van houden).

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7026479F.gif

Het is al weer mn tweede paar (eerste paar ging 2 jaar met intensief gebruik mee).
Ik heb ze gekocht voor € 10 bij de Makro maar je kan ze ook bij de Dixons ed. halen voor ongeveer € 13

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 15:39:
Wat is beter.

Sony mdr-E818LP Of
sennheiser mx 400?
Heb de mx500 (klinkt gelijk aan MX400) en de E818. De 818 klinkt vreselijk slecht in vergelijking met de 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 21 April 2003 @ 23:47:

Ikzelf heb de PX100 en die klinkt erg goed. Maar wel wat donker (=de bass komt meer naar voren dan de midden en hoge tonen)
Andere kussentjes kopen voor de MX300 is ook een oplossing. Die zitten strakker dan die van Sennheiser en raak je dus minder snel kwijt. Daarbij blijven ze met kussentjes beter in je oren zitten.
Als je van een donker geluid houdt klink de PX100 wel stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www4.head-fi.org/f...508cd98d215&threadid=4388

Hier wordt vermeld dat de senheiser mx400 en mx500 toch beduidend anders klinken, en dat de mx500 het eigenlijk wint van de mx400
Op zich wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
De mx400 en mx500 zijn ook anders itt iedereen hier beweert.

www.sennheiser.com

MX 400
Home >> Products >> Headphones >> Headphones for Portables >> MX 400

MX 400

Techn. Data
Nominal impedance 32 Ohm
Ear coupling intraaural
Weight w/o cable ca. 6 g
Jack plug 3.5 mm stereo
Transducer principle dynamic, open
Cable length 1 m
Frequency response (headphones) 18.....20000 Hz
THD, total harmonic distortion 1 %
Sound pressure level (SPL) 125 dB(SPL)

Mx500

Techn. Data
Nominal impedance 32 Ohm
Ear coupling intraaural
Weight w/o cable ca. 6 g
Jack plug 3.5 mm stereo
Transducer principle dynamic, open
Cable length 1 m
Sound pressure level (SPL) 125 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion 1 %
Frequency response (headphones) 18.....22000 Hz

De mx500 gaat dus tot de 22000Hz.
Ik betwijfel echter of je dat hoort , maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je een mp3tje opzet zijn die tonen toch weggehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
Korakal schreef op 15 April 2003 @ 22:17:
Ik ben een tijdje geleden ook overgestapt op de MX-400 (had eerst Sony). Ik heb getwijfeld tussen... jawel het topmodel van Sony (MDR-E888) en de MX-400 en ik kreeg van een aantal mensen te horen dat de MX-400 gewoon beter klonk. Heb ze toch maar gekocht, en ben er zeer gelukkig mee. Let op dat je ze GOED inspeelt! Dus gewoon een aantal dagen nonstop laten spelen (nee dan hoef je er niet naar te luisteren). En gebruik de kussentjes.
Beide maken een wereld van verschil!
Sorry, ik ben een audioleek en het "inspelen" van oordoppen is volledig nieuw voor mij. Heeft dit nog veel invloed op de geluidskwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 13:53:
http://www4.head-fi.org/f...508cd98d215&threadid=4388

Hier wordt vermeld dat de senheiser mx400 en mx500 toch beduidend anders klinken, en dat de mx500 het eigenlijk wint van de mx400
Op zich wel interessant
Joy, toch maar goed dat ik een MX500 heb gehaald dan :) Die volumeregelaar gebruik ik toch niet en het geluid klinkt echt perfect! Lekker vol. :9

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Žk heb de 500 bij mijn mambox mp3 speler gekocht. juist vanwege de volumeregelaar. Errug handig, en een perfect geluidje! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volume regelaar lijkt me wel handig als je mp3 spelertje in je broek zit, om ef snel geluid uit te zetten, voor de rest nie. Maar lijkt erop dat ie toch beter klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja, mijn sennheiser MX500 zijn RMA, volgende probs:
- Los contact in de plug onderaan (stoorde me niet erg, maar toch)
- 1 oordopje begon te ratelen alsof er iets los zat, daarna werd ie een stuk zachter als de andere, en de bas is compleet weg aan die kant.
Hoop snel weer in bezit te zijn van vervangend exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

misschien nog een leuke toevoeging voor zij die nog zoekende zijn voor dopjes:

mijn persoonlijke mening: Atgast in "Beste koptelefoon voor mp3 speler"

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Byzanthy schreef op 07 mei 2003 @ 16:25:
[...]

Sorry, ik ben een audioleek en het "inspelen" van oordoppen is volledig nieuw voor mij. Heeft dit nog veel invloed op de geluidskwaliteit??
Lijkt me nogal sterk maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:21:
Naja, mijn sennheiser MX500 zijn RMA, volgende probs:
- Los contact in de plug onderaan (stoorde me niet erg, maar toch)
- 1 oordopje begon te ratelen alsof er iets los zat, daarna werd ie een stuk zachter als de andere, en de bas is compleet weg aan die kant.
Hoop snel weer in bezit te zijn van vervangend exemplaar
Hmm, daar heb ik dus ook last van. Zeer irritant. Bovendien zitten ze echt niet lekker, de enige oordopjes die bij mij lekker blijven zitten zijn de iPod oordopjes. Ze missen een beetje bass maar hebben wel mooie zuivere tonen. Wat heb je aan goede oordopjes als ze niet meer goed blijven zitten? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sennheisers bleven goed zitten, maar nu zijn ze stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de mx-400 een V snoer of eentje die achter je nek langs gaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 15:34:
is de mx-400 een V snoer of eentje die achter je nek langs gaat???
Dat is een V-snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn broertje heeft mx400 ik heb de mx300 bij mn ihp100. Heb ze allebei geprobeerd, ik vind het verschil niet zo overtuigend dat ik denk, daar ga ik nou extra geld in stoppen. De mx300 klinken eigenlijk al erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik zou geen mx400 kopen, maar meteen in-ear dopjes (betere geluidskwaliteit). Dit had ik alleen iets eerder moeten weten (heb al een mx400 :P ).

NB: Dit topic is een oude koe (moeeeeh).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 19-05-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
In ear op de fiets lijkt me eerlijk gezegt niet zo verstandig, aankomend verkeer aanhoren is wel handig.

De mx400 qua prijs/kwaliteit lijkt me perfect, hij kost echt bijna niks en het zijn toppe oordopjes, ik ga ze zeker halen.

Uiteraard is het snoer van de dopjes die ik bij mn mp3speler heb gekregen veeeel te kort, dus mx400 komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu Sony dopjes met zo'n bas-uitstulpinkje in je gehoorgang, die zitten behoorlijk goed, maar klinken niet heel super.
Ik heb ook de dopjes die bij mn Iriver IFP 190TC kwamen, maar waarmee zijn die vergelijkbaar? ze klinken beter dan die sony's, maar mn oor gaat pijn doen na een uur.
Ik twijfel nu dus: genoegen nemen met die sony's, sennheisers kopen of van die "plug" koptelefoontjes (bijv. koss 'the plug'), maar: wat kosten die en hoe bevallen ze?

edit: ik zag op hermeselectronics.nl philips plug-oordopjes van 24,95 (Philips SBCHE590), toch al gauw 20 euro goedkoper dan koss the plug of sony plug dopjes. maar: is dat wat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Sony MDR E827 vind ik zeeeeer goed. Toen ging een van de oordopjes kapot. FF snel Sennheiser MX300 gekocht voor € 9,95, - Een tientje teveel voor betaald imho. Ze vallen me beetje uit de oren en het geluid vinnik ik, zelfs gezien de budget prijs, niet erg goed ;

Het geluid mist dynamiek en treble tonen klinken mat en vlak, ze 'verzuipen' soms zelfs helemaal in de mix. Het klinkt dan alsof de subtiele tonen 'verbannen worden onder een stolp ergens in de achtergrond'.

Nu heb ik Sony MDR 838 op m'n NW E75 en dat klinkt best goed, misschien net niet zo goed als m'n ouwe E827's maar tig keren beter dan MX300's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb de mx400 en de mx500 allebei gehad, en ik was met beide zeer tevreden. Buiten het feit dat de mx500 een volume regeling heeft, heeft die een iets groter frequentiebereik. IK moet zeggen: ik hoor helemaal geen verschil.
Als je de volumeregeling dus niet nodig hebt, zou ik mx400 kopen. Btw, die volume regeling is erg irritant als je het kabeltje onder je trui o.i.d. hebt, want dan verschuift ie soms door de beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 22:28:
Buiten het feit dat de mx500 een volume regeling heeft, heeft die een iets groter frequentiebereik. IK moet zeggen: ik hoor helemaal geen verschil.
Als je de volumeregeling dus niet nodig hebt, zou ik mx400 kopen.
Laat me raden, je hebt dit getest met mp3'tjes die op standaard instellingen zijn gecodeerd en niet verder gaan dan 16kHz? Raar dat je dan het verschil niet hoort ;).

Alleen Ogg Vorbis laat de tonen tussen de 20 kHz en 22 kHz nog door, waardoor de overdracht rond 20kHz iets beter is. Wanneer je 1 van de gelukkige bent die rond de 20kHz nog tonen kan horen dan zou het mogelijk zijn om verschil tussen de mx400 en mx500 te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

wwillem schreef op 05 november 2004 @ 18:43:
[...]

Laat me raden, je hebt dit getest met mp3'tjes die op standaard instellingen zijn gecodeerd en niet verder gaan dan 16kHz? Raar dat je dan het verschil niet hoort ;).

Alleen Ogg Vorbis laat de tonen tussen de 20 kHz en 22 kHz nog door, waardoor de overdracht rond 20kHz iets beter is. Wanneer je 1 van de gelukkige bent die rond de 20kHz nog tonen kan horen dan zou het mogelijk zijn om verschil tussen de mx400 en mx500 te horen.
Lees ook eens de topicstart van Wat zijn goede oordopjes? Deel 3.
Daar staat een hoop in, oa over frequentie karakteristiek (is heel belangrijk in dit verhaal) succes ermee!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik heb de mx300, 400 en 500 en ik hoor geen merkbaarverschil tussen de drie. Ze klinken alle 3 super.

[ Voor 15% gewijzigd door Animal_X op 05-11-2004 19:12 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft iemand trouwens de MX 450?

http://www.sennheiser.com...streetwear_mxserie_500230

Hoe bevalt hij en zijn deze dopjes beter dan de MX 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
bartvl schreef op 05 november 2004 @ 18:51:
[...]

Lees ook eens de topicstart van Wat zijn goede oordopjes? Deel 3.
Daar staat een hoop in, oa over frequentie karakteristiek (is heel belangrijk in dit verhaal) succes ermee!
Ja ik ken het topic en zeer zeker het stuk over freq responce en ik weet ook dat de mx500 helemaal niet zo denderend is. Misschien doel je op het feit dat Sennheiser de geclaimde freq response niet kan waarmaken:
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=309

Maar dit betekent nog steeds dat als je met een mp3 gecodeerde file gaat testen dat je nooit een verschil zult horen wbt freq response boven de 16 kHz (of 19kHz voor lame & high preset gecodeerde mp3's), ongeacht welke oordopjes je gebruikt en of deze oordopjes tot 22 kHz kunnen doorgeven of maar tot 16 kHz :). Misschien kun je je post wat duidelijker maken wat er fout is in mijn vorige post?

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 05-11-2004 19:49 ]

Pagina: 1