Toon posts:

WinxP installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een PC met W98SE wil ik WXP Pro installeren.

Als ik de installatie begonnen ben en mijn licence key heb ingegeven loopt hij vast met de melding:

Setup cannot copy H:\I386\mfc42.dll to C:\windows\setup\mfc42.dll. Ik kan nog door enteren, komt hij ook nog met dezelfde melding maar dan voor migisol.exe. Als ik daarna doorenter lijkt hij door te lopen maar komt al snel met de melding:
Setup cannot continue. Contact Microsoft Technical Support (Error: 5D8FF58h)

Als ik met dezelfde CD naar een andere pc (ook W98SE) ga dan verloopt de installatie vlekkeloos.

Wie weet wat hier aan de hand is?

Verwijderd

geheugen probleem?
Hoeveel reepjes zitten erin, probeer eens ander geheugen of minder geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
1 reepje, 512Mb PC2100 geheugen die het onder W98 probleemloos doet. Minder geheugen gaat dus niet. Waarom denk je aan geheugen problemen trouwens. Installatie laat pc niet hangen, hij geeft alleen de twee genoemde foutmeldingen en houdt er dan na de contact Microsoft boodschap mee op en sluit netjes af.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Die cd doet het wel in die andere computer, dus het zou ook eventueel aan je cd-rom-speler kunnen liggen, maar het eerste waar ik ook aan dacht was het geheugen. PC hoeft namelijk niet vast te lopen als je geheugen brak is, meestal zijn dit soort fouten kenmerken van brak geheugen. Download Memtest86 is en controleer je geheugen daar is mee op fouten.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

lijkt heel veel op een geheugenprobleem, heb ongeveer hetzelfde gehad bij installatie van een PC,
reepje vervangen en klaar.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
Heb de memtest gedaan. Liep prima zonder fouten.

Dus oorzaak moet elders liggen.

Nog ideeën?

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 13:37
Probeer eens de boel te installeren niet via je cdromspeler....maar vanaf harddisk. Copieer de complete cd naar een lege partitie (anders dan c:/). Daarna vanuit dos-bootdisk.....naar :/i386/winnt.exe .

Check ook je destination-drive op fouten...hierop kan je installatie ook vastlopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Drake op 15-04-2003 07:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond DRAKE3's idee uitvoeren.

Laat wel weten hoe het afloopt.

Alvast dank.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 12:14:
Ga vanavond DRAKE3's idee uitvoeren.

Laat wel weten hoe het afloopt.

Alvast dank.
Tipje als je vanaf msdos promt installeert: gebruik smartdrive (c:\windows\command) en type smartdrv c+ d+ 32000 :)

Hiermee creeer je een diskcache van 32 MB, en scheelt heel veel tijd :)

Die bootflop kan je ook in Windows 98 aanmaken via creeer rescue disc. Je moet alleen smartdrv erbij zetten, en xcopy.exe (xcopy32.exe en xcopy.mod), die zeer handig zijn met het copieeren van de bestanden vanaf je cd sspeler.

Daarnaast: probeer ook of je kan installeren vanaf een andere cd speler.

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 15-04-2003 12:45 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Drake
Inderdaad.....bij installatie vanuit dos is smartdrv.exe gewenst. Deze file kun je vinden op ieder 95/98 os. suc6 met installatie. Mocht het wederom niet lukken en je hebt ook geen bad-sectors op je harddisk.....dan zul je het richting hardware moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie tips (m.b.t. smartdrv.exe), gezien de nogal lange installatie tijd van WXP in vergelijking met W98 is elke versnelling welkom!

Verwijderd

Ik kreeg ook al zoiets vaags met het instaleren van XP pro. Het bleek dat het aan mijn geluidskaart lag. Ik heb dus mijn geluidskaart eruit gehaald en instalatie was doodnormaal. Misschien ook jou probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het vanuit dos installeer, copieert-ie inderdaad netjes alle bestanden.

Maar, installatie vertelt me wel dat als ik hem inderdaad in C:\windows wil installeren dat ie alles daarin overschrijft.

Het mooie van de upgrade methode was juist dat alle instellingen bewaard bleven.

Ik kan natuurlijk XP in C:\WXP of zo installeren, maar dan moet ik weer alles opnieuw installeren qua software.

Is hier een oplossing voor of ben ik veroordeeld tot herinstallatie van alle software en het opnieuw instellen van alle programma's?

• Drake
Upgraden wordt over het algemeen afgeraden door de meeste mensen. Wat je het beste kunt doen is eenmaal de boel naar wens installeren .... daarna met driveimage een clone maken en deze op cd's branden. Mocht de boel door (eigen stommiteit) in de soep lopen...kun je snel (max 10 minuten) de c-drive formateren en de clone terugplaatsen.....ideaal als backup methode.

Verwijderd

Je hebt de cd naar de harde schijf gekopieerd. Waarom dan niet gewoon de setup starten vanuit Windows 98? Setup.exe bevindt zich gewoon tussen de bestanden op de harde schijf-kopie. Je hoeft niet te rotzooien met DOS-prompts etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
8) Ik had inderdaad alles naar mijn D partitie gekopieerd en vandaar uit vanuit DOS de boel geinstalleerd. Dat is dus uiteindelijk gelukt!

:| Ik had het natuurlijk na het overkopiëren van de cd ook vanuit W98SE geprobeerd, maar kreeg dan exact dezelfde meldingen m.b.t. het niet kunnen kopiëren van MFC42.dll en MIGISOL.EXE.

:+ WXP Pro draait nu, ben nu bezig om e.e.a. weer te installeren. Om te beginnen gaf mijn grafische kaart (Leadtek Gforce4 Winfast 280 TD) al een probleempje qua drivers: hoewel op de installatie cd en in het initiële splash schermpje dat de drivers voor XP/2000 waren, kon ik het driver installatie programmaatje van de cd niet runnen. De kaart doet het natuurlijk wel, zo slim is WXP Pro wel, maar ik mis voorlopig alle toeters en bellen die in de ondersteunende software van de kaart zaten. (De site van leadtek gaf aan dat er geen geupdate drivers waren, wat kan kloppen want de kaart is er nog niet zo heel lang). Ook communicatie binnen het netwerk (los van internet dat het wel deed, wat op zich vreemd is omdat dat ook via een gateway op een andere pc gaat in het netwerkje . . .) werkte nog niet.

:P Maar daar komen we weer wel uit!

• Drake
Voor de juiste drivers voor je videokaart zie .... http://www.guru3d.com
Of de drivers update section van tweakers
Pagina: 1