Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iBook power connectortje

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik heb dus laatst per ongeluk mijn kabeltje van mijn iBook Dual USB G3 met mijn voet eruit getrokken. Pinnetje binnenin helemaal verbogen. Recht gebogen en erin gestoken maar hij deed het dus niet meer. De iBook werkt nog wel allen hij kan niet meer laden.

Nu heb ik dat plugje los gemaakt en het is een soort kleine koptelefoonplug met een ring er om heen.
Het is een 3.5 jack met een tulp ring er om heen.
De 1e ring van de jack (niet vanaf de punt) is de plus. Maar nu vraag ik me af wat de ground is (de buitenste ring waarschijnlijk maar weet het niet zeker. Kon het niet meten) En wat moet er met die andere 2 aansluitingen gebeuren. Ze zijn waarschijnlijk voor de oplaad led.

Ik kon niks vinden op dit forum. Ik heb al op google gezocht maar kon niks vinden. hardwarebook.net had ook niks.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

kun je het eens tekenen ofzo? :?

edit: is het zon ding als hier op staat? ziet er niet echt makkelijk-te-maken uit :P
Afbeeldingslocatie: http://homepage2.nifty.com/junkun/images/iBook_iPOWER.JPG

[ Voor 72% gewijzigd door BaRF op 14-04-2003 23:42 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• aequitas
Die rechter heb ik. Een yoyo volgens mij.

dit is een voorbeeld van hoe het uiteinde er uit ziet. Dit is een G4<->G3 power convertor btw.
Afbeeldingslocatie: http://www.devdepot.com/ProductImages/HMLGNGP.JPG

ik wil hem proberen zelf te maken en het lukt me denk ik wel alleen ik weet niet welke spanning waar moet komen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

mail ffies oeloe die heeft laatst op zijn werk (Eurosound en electronica te Haarlem) zon apple ibook voeding gefixed zat draad breuk in. iig mail hem ffies hij weet het misschien je wel uit te leggen...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• aequitas
zal hem ff vragen

• aequitas
Nee, hij weet niet welke pinnen ik moet hebben.

Is er misschien iemand met een multimeter en een ibook die zo vriendelijk wil zijn het ff door te meten?

Verwijderd

ReseTTim schreef op 15 april 2003 @ 00:00:
mail ffies oeloe die heeft laatst op zijn werk (Eurosound en electronica te Haarlem) zon apple ibook voeding gefixed zat draad breuk in. iig mail hem ffies hij weet het misschien je wel uit te leggen...
Ik heb ooit wel eens voor iemand de connector van een iBook vastgesoldeerd, maar toen was er maar 1 draadje los. ;)
Welk draadje op welk pinnetje moet weet ik helaas niet omdat ik zelf geen iBook heb. ;(

Suc6 :)

/me Er zijn vast wel iBook eigenaren op dit forum, nu maar hopen dat ze je topic zien en ff willen kijken hoe de draadjes zitten aangesloten in de connector... :P

edit:

Nee, hij weet niet welke pinnen ik moet hebben.

Is er misschien iemand met een multimeter en een ibook die zo vriendelijk wil zijn het ff door te meten?

Zozo, jij hebt je mail snel gelezen.... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:52 ]

• aequitas
k heb ophet macfreak forum het antwoord gevonden.
http://www.macfreak.org/c...ic.cgi?forum=5&topic=1038

Maar volgens mij wil hij de batt niet opladen.

Denk dat ik gewoon een nieuwe adapter koop

Verwijderd

Het lijkt me handig om eventjes bij www.macosx.nl langs te gaan en daar deze vraag in de hardware forum te plaatsen. Daar zitten over het algemeen meer mac fans. ;)
Pagina: 1