Toon posts:

Isolatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vast niet de enige met het probleem, maar toch kan ik nergens een topic oid hierover vinden (iig niet in de FAQ). Mijn moeder zeurt altijd zo dat mijn bass zo doordringt, terwijl mijn radio helemaal niet zo hard staat (cliche). En tsja, als ik beneden ben, klinken mijn bassen idd wel erg door.

Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat ik weinig (geen) geluidsverlies heb op mijn kamer, als ik een film kijk oid, maar dat ze beneden geen last hebben van de bass? Moet ik mijn boxen dan ophangen?

bvd

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

probeer eens: Spikes of stoeptegels, of een rubbermat

Verwijderd

Yup, ik zou er spikes onder zetten...

maar een goede Sennheiser koptelefoon werkt 100% :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 23:33 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ophangen is niet altijd even goed.. spikes is erg goed..
verder kan je je baspoort dempen met een prop..

verder kan je een stoeptegel zoals JWO dat zegt er prima eronder doen.. en evt een rubbere mat DAARONDER
dan is het echt wel ontkoppeld :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Spikes zijn niet optimaal om bassen weg te krijgen, rubber matten daarintegen wel.

Het mooiste zou zijn, rubber mat op de vloer, tegel erop, speakers op spikes. :) Heb je maximale akoestische ontkoppeling. :)

Euh, wat Gitaarwerk net boven mij tiept dus. :P

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-04-2003 00:16 ]

Aannames zijn fataal.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Tegel :?

Waarom dempt een tegel nou trillingen? Van spikes (klein oppervlak) en rubber (tsja, het is rubber) kan ik het me voorstellen, maar een stoeptegel :? Kan iemand dat uitleggen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Captain Pervert schreef op 15 April 2003 @ 00:18:
Tegel :?

Waarom dempt een tegel nou trillingen? Van spikes (klein oppervlak) en rubber (tsja, het is rubber) kan ik het me voorstellen, maar een stoeptegel :? Kan iemand dat uitleggen?
Omdat die de massa vergroot en meer massa kost meer moeite om de verplaatsen en dus zal het effect van de bass afnemen. Is de theorie geloof ik. Ik meen zelfs dat het goed is om qua gewicht zware speakers te hebben, ik heb ooit iets gelezen over speakers van beton en dat was dat het ultime geluid. Ik ben met gewone speakers ook wel tevreden heh heh.

Meh ...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij mij was de tegel voornamelijk omdat spikes op een rubber mat zo'n slechte combinatie zijn. :+

Maar idd, de massa van de tegel heeft ook een invloed schijnbaar, alhoewel ik denk dat die niet zo groot is als spikes of een mat.

Mijn idee: (Het bovenste ontkoppeld het beste)

- Rubber mat
- Spikes
- Tegel

Nou, combineer dat en voila. ;)

Bas is altijd irritant wegens zijn contactgeluid (geeft trillingen door) dus ophangen helpt helemaal niets, want dan overdraagt hij zijn trillingen middels de klem. (Of je moet hem aan draadjes aan het plafond ophangen, maar da's ook weer zowat. ;) )

Hetgene wat ik hier post is gebaseerd op ervaringen, niet op wetenschappelijke onderbouwingen. (Naja, misschien wel een beetje logisch denken erbij. ;) )

[ Voor 89% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-04-2003 00:28 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

BTW, als je geen zin hebt die dingen (spikes enz) te kopen.
http://www.audiofriends.nl/accessoires/page20.html = een goed alternatief.
Combineert spikes met rubber (siliconen).
Ben het ATM aan het proberen.
Maar je moet eerst 3 dagen w88 voordat die zooi s droog is... dus ik weet niet of het werkt.
Maar die vent verteld van wel.
En omdat ik alles toch al had, waarom niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, en sorry dat ik niet goed gezocht had. Ik heb voornamelijk de faq bekeken, en even snel ernaar gezocht.... (bass met dubbel s denk ik....) |:(
excuus...

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Twarp schreef op 15 april 2003 @ 00:22:
[...]

Omdat die de massa vergroot en meer massa kost meer moeite om de verplaatsen en dus zal het effect van de bass afnemen. Is de theorie geloof ik. Ik meen zelfs dat het goed is om qua gewicht zware speakers te hebben, ik heb ooit iets gelezen over speakers van beton en dat was dat het ultime geluid. Ik ben met gewone speakers ook wel tevreden heh heh.
Jup daarom weegt mijn sub ook 40kg :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
Ik had hetzelfde met mijn moeder, vond het beneden ook een beetje teveel dreunen tijdens films :P. Heb toen ook een dikke tegel onder mijn sub gedaan en toen het geluid flink omhoog gedraait. Ben toen gaan vragen beneden aan mijn moeder of ze er iets van had gehoord, ze had er niks van gemerkt... :) .

Probleem bij mij was ook nog dat de spikes onder mijn sub door het tapijt heen gingen door het gewicht en daardoor direct contact maakte met de vloer eronder. Ik neem aan dat daardoor ook meer geluid naar beneden doordringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tetsuo op 16-04-2003 16:58 ]

Verwijderd

Tetsuo schreef op 16 April 2003 @ 16:57:
Ik had hetzelfde met mijn moeder, vond het beneden ook een beetje teveel dreunen tijdens films :P. Heb toen ook een dikke tegel onder mijn sub gedaan en toen het geluid flink omhoog gedraait. Ben toen gaan vragen beneden aan mijn moeder of ze er iets van had gehoord, ze had er niks van gemerkt... :) .

Probleem bij mij was ook nog dat de spikes onder mijn sub door het tapijt heen gingen door het gewicht en daardoor direct contact maakte met de vloer eronder. Ik neem aan dat daardoor ook meer geluid naar beneden doordringen.
Spikes verminderen juist het contact oppervlak. Een tegel zorgt gewoon voor nog een extra barriere.

Verwijderd

ook maar es doen dan :) ik hoor mijn ma niet maar mijn buurman wel :) laatst nog een nieuwe voordeur moeten kopen :D
Pagina: 1