Toon posts:

PCI kaart voor fans...??

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er iets bestaat zoals een PCI kaartje ofzo waar ik al mijn fans op kan aansluiten en daarmee de speeds snelheden etc mee kan bijhouden?
Ik heb er wel eens van gehoord maar kan het nergens meer vinden.
Wie weet waar ik zoiets kan aanschaffen?

(Ik zit nu te klooien vindt ik. Ik heb nu bijv. 4 fans aangesloten op mijn CPU power-uitgang en 3 op de powerfan-uitgang etc etc
M.b.v het programmaatje speedfan kan ik zo alle fans wat zachter laten draaien.
maar erg goed is dit denk ik niet)

Thanks alvast

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoek eens op het woord baybus :)

[search=baybus]
[search=fan controller]
Dit zijn dus geen PCI kaarten maar kaarten die in de gaten waar normaal je CDROM speler zit plakken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 19:21
Je hebt 4 fans parralel op de CPU power uitgang gezet?!

Je hebt geluk dat je onboard fancontroller nog leeft.... :/

En wat moet je met 7 of meer fans??? Beetje tactischer plaatsen kan nooit kwaad... Zet er gewoon een aantal op je voeding, met een baybus, of nog simpeler, potmetertje, zodat ze allemaal wat rustiger draaien :)

Btw, hier zijn meeer dan genoeg topics over te vinden hoor...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

http://www.space-promotion.nl/, www.perfectsystems.nl
Misschien verkoopt die ze wel, enneh google.com is geloof ik voor het opzoeke voor dingen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 14 april 2003 @ 23:31:
Je hebt 4 fans parralel op de CPU power uitgang gezet?!

Je hebt geluk dat je onboard fancontroller nog leeft.... :/

En wat moet je met 7 of meer fans??? Beetje tactischer plaatsen kan nooit kwaad... Zet er gewoon een aantal op je voeding, met een baybus, of nog simpeler, potmetertje, zodat ze allemaal wat rustiger draaien :)

Btw, hier zijn meeer dan genoeg topics over te vinden hoor...
Heb een chieftec bigtower.. hier kunnen STANDAARD al 6 (lees ZES) casefans in.
Deze plus processor en powerfan zijn er al 8 ....

Hoe meer fans hoe langzamer je ze kan laten draaien met behoud van de zelfde luchtverplaatsing in de kast.
ze draaien allemaal op zo'n 1800 rpm en de kast plus processor(43 graden) blijven goed koel.

Ik heb wel gehoord van die baybussen of zoiets en tuuurlijk gezocht op google.. maar was beniewd of iemand zo even kon zeggen dat je het ergens zo kan kopen ..

ga ff verder zoeken .....:-)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Baybussen kan je echt OVERAL kopen tegenwoordig. (mits het een computer of electro zaak is ;)) En Half GoT staat er mee vol (waar van acte dan). Vandaag stond op de frontpage van Tweakers.net nog een artikel hierover (een test).

En ook zelf bouwen is zeer goed te doen. En die 6 fans, tja, leuk, maar een beetje minder koelt vaak net zo goed als je ze goed neerhangt/legt/zet/etc.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks .... heb gevonden wat ik zocht

Verwijderd

desondanks is het aansluiten van zoveel fans op je mobo ipv op je voeding niet echt gezond voor je mobo ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is echt wel te vinden .. Het toverwoord is Baybus ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.