Partitie recoveren

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Ik had wat problemen met mijn raid array [opgelost dmv search op GoT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ]
Maar na mijn reddings actie ziet windows mijn array dus als "free space" IPV een partitie. De data staat er nog WEL op [getdataback ziet de files wel].

Het probleem is nu. Hoe krijg ik mijn partitie terug¿ Ik kan NIET de normale data recovery programmas gebruiken aangezien ik niet ff 240GB HD ruimte vrijheb en ik geen zin heb om 400 CD-R's te gaan fikken om alles op te slaan.

Is er ook software die mijn partitie kan undeleten? Ik heb partition magic 7.0 al gebprobeerd, maar die lijkt niks te doen [blijft op 0% staan].
De programmas uit de FAQ kunnen alleen files naar een andere schijf kopieren dus daar heb ik ook niks aan. Met google vind ik ook niks zinnigs [alleen maar progsels die data naar andere schijf kopieren] :(

Is er software die gewoon de NTFS tables en partitie gegevens terugzet zodat mijn array weer werkt?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ja, Ontrack DiskRecovery. Er zijn er wel meer, Lost en Found van Powerquest was ook zoiets. Volgens mij moet je wel altijd een fysiek andere schijf hebben om de boel op te zetten.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Lost and Found heeft een max van 8GB, ik zal een kijken naar die software van ontrack

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Met de Ontrack Format recovery (in de Ontrack Easy Data Recovery Pro package) kan je af en toe nog iets terug halen zonder daarvoor een extra schijf te hebben; nadeel is wel dat je je partities identiek moet aanmaken als toen ze dood dingen... Anders ben je toch aangewezen op een extra schijf..

Heb er vandaag nog mee gewerkt en een fucked up schijf dankzij PQMagic... heeft me wel een taart opgeleverd :9

[ Voor 26% gewijzigd door Krypt op 14-04-2003 22:39 ]

Pvouput live

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Krypt schreef op 14 April 2003 @ 22:38:
Met de Ontrack Format recovery (in de Ontrack Easy Data Recovery Pro package) kan je af en toe nog iets terug halen zonder daarvoor een extra schijf te hebben; nadeel is wel dat je je partities identiek moet aanmaken als toen ze dood dingen... Anders ben je toch aangewezen op een extra schijf..
Tis 1 "schijf" met 1 partitie dus dat is niet het probleem ;)

Dat "Ontrack Easy Data Recovery Pro package" is alleen niet gratis en de trial kan geen files recoveren :'(
Ik wil opzich ook best wel betalen voor goede recovery software, maar 500 dollar is me gewoon te veel :(

\o/

Verwijderd

Met die datarecovery progs moet je juist niets veranderen aan de partitietabel enz.

gewoon zo laten zoals het nu is-leeg-.
En dan zo'n prog starten.
Heb je al wat data op de schijf gescheven dan wordt het al een stuk moeilijker om alles terug te halen zoals het was.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik heb zelf zoiets ne keer meegemaakt; heb toen wat risico genoemen, maar het hielp wel...

bij partition magic zit zo'n tooltje om manueel (=gevaarlijk) de partitiegegevens in te vullen. Als je daar gegevens invult die ZEKER verkeerd zijn en dan partition magic start vindt die een probleem op die schijf en doet die ee nvoorstel van hoe ie het moet oplossen. vaak lukt dit zonder problemen, maar soms ook niet, vandaar is het raadzaam vooraf (dus voor het wijzigen) de bestaande partititie tabellen op te slaan...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 23:15:
Met die datarecovery progs moet je juist niets veranderen aan de partitietabel enz.

gewoon zo laten zoals het nu is-leeg-.
En dan zo'n prog starten.
Heb je al wat data op de schijf gescheven dan wordt het al een stuk moeilijker om alles terug te halen zoals het was.
Ik heb er nog niks op geschreven, windows ziet hem niet als partitite, dus dat word lastig om er wat op te zetten ;)

En ik wil juist een Parititie recover programma omdat ik niet die 240GB kan backuppen ergens heen :P
The_Stickie schreef op 14 april 2003 @ 23:21:
ik heb zelf zoiets ne keer meegemaakt; heb toen wat risico genoemen, maar het hielp wel...

bij partition magic zit zo'n tooltje om manueel (=gevaarlijk) de partitiegegevens in te vullen. Als je daar gegevens invult die ZEKER verkeerd zijn en dan partition magic start vindt die een probleem op die schijf en doet die ee nvoorstel van hoe ie het moet oplossen. vaak lukt dit zonder problemen, maar soms ook niet, vandaar is het raadzaam vooraf (dus voor het wijzigen) de bestaande partititie tabellen op te slaan...
Ik zal het eens proberen , thanks :)

[ Voor 37% gewijzigd door StarLite op 14-04-2003 23:22 ]

\o/

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat jij wil is haast onmogelijk.
Als het al mogelijk is, moet je er flink voor betalen.

Beste tip die ik je kan geven is.
Regel een 2de schijf zo groot mogelijk, liefst even groot als de data die je wilt recoveren.
Maar als dat niet kan, helaas. Dan gaat het wat langer duren.

Pak een recover prog en scan daar de eerste gedeelte van de te recoveren data mee.
Daarmee bedoel ik de eerste gedeelte van de partitie (iets minder groot dan de disk waarop je je te recoveren data zet.)
Die data die je daarmee scanned recover je op je 2de schijf.

Nu heb je een gedeelte op je schijf terug waar je mee aan het werk kan.
Maak daar een partitie op, LET OP zorg dat die partitie <= aan de gedeelte die je de eerste x heb gescanned.
Anders ga je nog te redden data overschrijven (dat wil je dus niet)
Op de partitie die je net aangemaakt hebt, ga je weer data op terug zetten van een volgende scan beurt.
Dit kan al met al zeer lang duren, daarom ook het liefst een zo groot mogelijke schijf regelen waar je de eerste keer op kunt recoveren.

Plan maar vast een week vakantie ;)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
btw: als je partition magic geïnstalleerd heb voor de problemen begonnen, dan volstaat het om even te starten van de reddingsfloppy's die je vanzelfsprekend hebt aangemaakt :p bij de setup...O-) maar zeer waarschijnlijk heb je zoals bijna iedereen gedacht dat je ze nooit zou nodig hebben en gewoon gecanceled :+

gebruik trouwens toch maar een recente versie van Partition magic, ik dacht dat 7.0 en vroeger nog niet met 120Gb + overweg konden...

veel suc6 alleszins

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 14-04-2003 23:39 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
The_Stickie schreef op 14 April 2003 @ 23:38:
btw: als je partition magic geïnstalleerd heb voor de problemen begonnen, dan volstaat het om even te starten van de reddingsfloppy's die je vanzelfsprekend hebt aangemaakt :p bij de setup...O-) maar zeer waarschijnlijk heb je zoals bijna iedereen gedacht dat je ze nooit zou nodig hebben en gewoon gecanceled :+

gebruik trouwens toch maar een recente versie van Partition magic, ik dacht dat 7.0 en vroeger nog niet met 120Gb + overweg konden...

veel suc6 alleszins
Ik heb deze raid array aangemaakt NADAT ik die floppies heb gemaakt .. dus heb ik er niks aan :(

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
The_Stickie schreef op 14 April 2003 @ 23:21:

Hmzz, welk tooltje is dar dan, want ik kan het namelijk niet vinden :(

edit:
dat was dus quote IPV edit :(

[ Voor 5% gewijzigd door StarLite op 15-04-2003 00:24 ]

\o/

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik denk dat hij ptedit bedoelt, staat dacht ik in een tools directory.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ben nog ff bezig bezig geweest amar het wil niet echt lukken :(

Partition magic » Undelete partition geeft geen thuis [No recoverable partitions found]
EasyRecovery » Crasht rond de 90%
PTedit » Ga ik strax proberen
GetDataBack laat een hele rij vaag genaamde mappen met vage files zien die je daarna met de hand schijnt te kunnen kopieren, maar ik heb dus niet genoeg HD ruimte in huis om dat op te slaan.

Het vage is eigenlijk, dat er niks op de array is veranderd [alleen de raid-index is opnieuw aangemaakt] dus in princiepe is er geen bit veranderd op de schijven.. TOCH ziet windows hem niet als partitie.
Mischien vanmiddag 's ff linux / DOS proberen.

\o/

Verwijderd

r-studio is ook een goede oplossing....maar voor een recovery moet het progje wel de controller ondersteunen. Er zijn met R-studio ook virtuele raids te configureren....in 0 1 of 0+1
Misschien kom je hier wat verder mee?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:49:
r-studio is ook een goede oplossing....maar voor een recovery moet het progje wel de controller ondersteunen. Er zijn met R-studio ook virtuele raids te configureren....in 0 1 of 0+1
Misschien kom je hier wat verder mee?
Woei! dit proggie laat in ieder geval al een hele berg files zien met juiste mappen en filenames. Weet je toevallig hoe hij de files restored¿ Kopieren naar andere schijf [wat dus niet kan IVM schijfruimte] of dat hij het on-disk gaat fixen?

Uit de help:
NEVER TRY TO SAVE RECOVERED FILES/FOLDERS ON THE SAME LOGICAL DISK WHERE THEY RESIDE!!!

Or you may obtain unpredictable results and lose all your data.
Heb ik dus helaas niks aan :'(
Ik heb gewoon niet 240 GB ruimte vrij om die hele zooi te gaan backuppen. En ook geen zin om 400 CD-r's te gaan fikken :'(

Omdat het blijkbaar niet duidelijk is:

Ik zoek dus ene progje dat mijn partitie fixed, niet iets wat mijn data kan kopieren!

[ Voor 33% gewijzigd door StarLite op 15-04-2003 18:10 ]

\o/

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Hmm, dat wordt dus misschien recovery console van 2k ofzo.
En anders kan je fluiten naar je data, sad but true.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

-=!ME!=- schreef op 15 April 2003 @ 18:05:
Omdat het blijkbaar niet duidelijk is:

Ik zoek dus ene progje dat mijn partitie fixed, niet iets wat mijn data kan kopieren!
Tis allemaal wel duidelijk wat je wil, maar realiseer eens dat je niet het beste voor niets zult krijgen.

Er zijn al een aantal opties aan je geboden wat je zou kunnen doen.
Doe daar iets mee, als je geen geld voor je recovery neer wilt leggen, prima maar ga dan niet zeuren dat je niet begrepen word.

Je weet al dat met een aantal progs je data zeer waarschijnlijk terug kan krijgen maar je kunt het zogenaamd nergens kwijt.
Je hebt ook geen zin om te branden, nou dan is het jammer voor je. Maar als je der zelf geen moeite voor wil doen, zal de data ook wel niet zo belangrijk zijn.

Tis iig een goeie les, in vervolg dus gewoon backups maken.
Als je je ook even verdiept had in raid toen je er aan begon, had je ook geweten dat raid 0 niet bepaald de veiligste is.

Heb je nu al ptedit geprobeerd?

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 15 April 2003 @ 18:05:

heb dit al eens gepost B), was een tip van BalusC en het werkte bij mij itt andere tools wel www.cgsecurity.com, programma heet "testdisk". Op eigen risico uiteraard... Tip: tijdens executie worden veel getallen op het scherm getoond, schrijf die op papier! Kun je altijd nog met bijv. PTEDIT van Pqmagic die waardes proberen (zou niet nodig moeten zijn hoor).

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
[quote]Vae Victis schreef op 16 april 2003 @ 00:54:
Je weet al dat met een aantal progs je data zeer waarschijnlijk terug kan krijgen maar je kunt het zogenaamd nergens kwijt.
Je hebt ook geen zin om te branden, nou dan is het jammer voor je. Maar als je der zelf geen moeite voor wil doen, zal de data ook wel niet zo belangrijk zijn.
Ik heb op zich niks tegen branden, maar 400 CD's branden vind ik geen optie
Tis iig een goeie les, in vervolg dus gewoon backups maken.
Als je je ook even verdiept had in raid toen je er aan begon, had je ook geweten dat raid 0 niet bepaald de veiligste is.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 2e hands tapestreamer van 40/60/80 GB per tape, maar die zijn niet zo snel 2e hands te vinden of zijn heel erg duur
En ik draai BTW Raid 5 , niet Raid 0
Heb je nu al ptedit geprobeerd?
Ja, maar partition magic gaaf geen melding bij het opstarten met juiste waardes, dus ik heb het weer teruggezet.
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 11:31:
heb dit al eens gepost B), was een tip van BalusC en het werkte bij mij itt andere tools wel www.cgsecurity.com, programma heet "testdisk". Op eigen risico uiteraard... Tip: tijdens executie worden veel getallen op het scherm getoond, schrijf die op papier! Kun je altijd nog met bijv. PTEDIT van Pqmagic die waardes proberen (zou niet nodig moeten zijn hoor).
Dank, ik zal het eens proberen :)
Tis btw www.cgsecurity.org ipv .com ;)

\o/

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

-=!ME!=- schreef op 16 April 2003 @ 12:31:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 2e hands tapestreamer van 40/60/80 GB per tape, maar die zijn niet zo snel 2e hands te vinden of zijn heel erg duur
En ik draai BTW Raid 5 , niet Raid 0
RAID 5?
Met wat voor schijven?
En vooral hoeveel?

Heb je een hardware of software opstelling?
Je zou als je raid controller het aankan, 1 schijf los kunnen koppellen en die voor data recovery kunnen gebruiken.
Dit als partitie fixxen alsnog niet gaat werken.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Mn pa's hardeschijf is van de week ook gecrashed, partitie weg enzo. ga ook maar ff dat TestDrive proggie proberen als het nog nodig is. Hij gaat vandaag gewoon terug naar Powerline met die schijf, hij is nog geen 3 maanden oud, in de hoop dat ze hem gelijk een nieuwe mee kunnen geven en de data die erop stond kopieren.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Na TestDisk ziet windows de partitie wel weer maar ik krijg de error "The disk structure is corrupt and unreadable" :(
Waarschijnlijk is er toch iets anders niet helemaal lekker :'(

ChkDsk bakt er ook niks van "An unspecified error occurred."

[ Voor 20% gewijzigd door StarLite op 16-04-2003 18:57 ]

\o/

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 00:19
Anders kom je naar RoBBeR_W_M WORKSHOP dan fixxen we dat ff ;)

Anders gezegt... ik heb wel 240Gb ruimte voor je...

McLaren \o/

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 16 April 2003 @ 18:52:
Na TestDisk ziet windows de partitie wel weer maar ik krijg de error "The disk structure is corrupt and unreadable" :(
Waarschijnlijk is er toch iets anders niet helemaal lekker :'(
Beetje long shot, maar je zou de maker van testdesk eens een mailtje kunnen sturen met je resultaat van zijn programma. Heb die gast vorige week een slijm (aka 'bedank' :))-mailtje gestuurd omdat ik met zijn proggie m'n partitie terug kon halen. Ik heb geen ervaring met RAID, misschien hij wel...
Pagina: 1