Toon posts:

[DDR] Kingston CL2 of CL2,5??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een a7v333 bordje draaien met een 256mb ddr266 apacer CL2,5 en een 256mb ddr266 noname CL2,5 geheugen en omdat het allemaal niet erg stabiel draait en ik toch geld teveel heb vond ik het eens tijd worden deze boel te gaan vervangen

mijn keus viel omdat ik nu es goed spul wil op kingston geheugen. Ik wil er 2 strips van 512mbddr333 indoen en het oude geheugen eruit. Maar nu heeft Kingston sinds een tijdje de keus tussen CL2 en CL2,5 geheugen. De prijs van Kingston 512 mb PC2700 CL2,5 is op dit moment +/- €77 terwijl 512mb Kingston PC2700 CL2 nu te krijgen is voor rond de €97. Ik zit sterk te denken aan die tweede optie omdat ik het geld er op zich wel voor over heb maar nu vroeg ik me af: is dit verschil van in totaal €40 het écht waard?? Via de search kon ik er weinig over vinden dus ik d8 ik vraag hier es wat :*)

Wie heeft er bijv ervaring met die twee verschillende geheugens? Ik ben vooral benieuwd of het nu idd sneller werkt (ik bedoel dan mérkbaar sneller, sneller is t zoiezo)

Thnx :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Check voor de gein eens de openingspost van [OC] Het grote DDR geheugen topic. Daar staan wat links naar reviews van verschillende merken.
Verder heb ik me laten vertellen dat bij ddr geheugen het verschil tussen cas2.5 en cas2 veel kleiner is dan wat het verschil was tussen cas3 en cas2 bij gewoon SDram.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja da's logisch want het verschil tussen CL2,5 - CL2 = 0,5 m/s en het verschil tussen CL3 - CL2 = 1 m/s

ja dat topic had ik natuurlijk al gezien maar ik zie er geen kingston CL2 review tussen staan =)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 22:47:
ja da's logisch want het verschil tussen CL2,5 - CL2 = 0,5 m/s en het verschil tussen CL3 - CL2 = 1 m/s

ja dat topic had ik natuurlijk al gezien maar ik zie er geen kingston CL2 review tussen staan =)
Beter is CL3/CL2 = 1.5 en CL2.5/2 = 1.25 Oftewel, van 3 naar 2 was er theoretisch 50% snelheidswinst, van 2.5 naar 2 'maar' 25%.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

in een review van Tomshardware over de nForce2 chipset zeggen ze:
As you can see, some 3D applications gained performance considerably when running DDR400. That's why power users should definitely go for DDR400 memory - even though the advantage is not realized with standard games and applications. People that run high-end 3D applications like Design Review or 3D Studio Max will clearly experience more performance with the faster memory. All others can safely run DDR333 - but no matter which type of memory you want to use, do not accept anything other than CL2 mode DIMMs! The performance gap to CL2.5 is as big as if you exchanged your Athlon XP 2200+ for the 2100+ model!
http://www.tomshardware.c.../20021111/nforce2-16.html

ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan er weinig zinnigs over zeggen...

Verwijderd

ALs je ddr400 gehuegen koopt kunt je waarschijnlijk verder overklokken. En dus haal je er meer uit. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ik draai zelf winbound 512 mb ddr pc 2700 cl 2.5
op 180 mhz cas 2 2 2 3 :X
dit is de goedkoop geheugen dat een hoop aan kan :P ik zou zeggen spendeer niet een hoop geld in een naam
maar koop iets degelijks zonder naam ;)
twinmoss geheugen met winbound cips ;) die komen in bijna iedere review het best er uit :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Hmm, ga je alleen je geheugen vervangen? Als je het geld ervoor over hebt zou ik eens kijken naar een nForce2 bordje. Bijvoorbeeld de ABIT NF7. Bij Gistron al voor 104 euro te koop. Echt een aanrader!

Ik weet niet of je van plan bent het maximale uit je geheugen te halen of dat je het gewoon standaard wilt draaien. Als je voor standaard gaat, dan heb je aan Kingston, Infinion en Samsung prima reepjes. De reepjes van Samsung en Infinion staan bekend om hun reserves, dus die zijn op strakke timings te draaien en vaak op een hogere snelheid.

Verwijderd

Kingston is echt niet het beste geheugen dat je kunt krijgen hoor. Eerder middelmatig.
Als je echt wilt overclocken is corsair vele malen beter (en ook vele malen duurder).
Als je niet wilt overclocken zou ik gewoon voor cas 2.5 gaan. Het geheugen is dan echt wel stabiel.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 09:44:
Kingston is echt niet het beste geheugen dat je kunt krijgen hoor. Eerder middelmatig.
Als je echt wilt overclocken is corsair vele malen beter (en ook vele malen duurder).
Als je niet wilt overclocken zou ik gewoon voor cas 2.5 gaan. Het geheugen is dan echt wel stabiel.
crosair heb ik zelf gehad en echt dit komt niet in de buurt van twinmoss met winbound chippies _/-\o_ echt super
ik heb met een temp Vmod 240 gehaald (te instabiel om te benchen (mem kon het makkelijk aan 0 memtest fouten 40runs }) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 09:44:
Wat ik wil zeggen is dat als je niks "geks" gaat doen met je systeem dat je met die Kingston module een prima dimmetje koopt. Ik koop/verkoop veel computers en gebruik eigenlijk altijd Kingston. Momenteel heb ik in mijn computer 2x 256MB PC2100 Kingston CL2 zitten. Ik draai ze op 2-2-5 (meer opties heeft mijn bios niet). Er zit trouwens Infinion chipjes op de dimm.

offtopic:
Krijg vandaag mijn nieuwe hardware binnen.. kan niet wachten.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Shunt schreef op 15 April 2003 @ 09:46:
[...]

crosair heb ik zelf gehad en echt dit komt niet in de buurt van twinmoss met winbound chippies _/-\o_ echt super
ik heb met een temp Vmod 240 gehaald (te instabiel om te benchen (mem kon het makkelijk aan 0 memtest fouten 40runs }) )
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Dat die TwinMos chips echt super zijn? Of die Corsair? Het zou wel handig zijn als je zou aangeven welk Corsair geheugen je hebt gehad. Bijvoorbeeld de PC3200 Low Latency modules werken probleemloos op fsb 200 met zeer strakke timings.....Corsair geheugen is weliswaar iets duurder maar dan weet je wel wat je krijgt. Als je TwinMos koopt, loop je een levensgroot risico dat er tweederangs MTec chippies op zitten en dan kun je die strakke timings en hoge fsb's wel vergeten.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 09:25:
ALs je ddr400 gehuegen koopt kunt je waarschijnlijk verder overklokken. En dus haal je er meer uit. :)
hmm als je even gelezen had, heeft hij een a7v333 mobo.
Ik denk niet dat daar een ddr400 op past.
kan het verkeerd hebben. maar volgens mij gaat dat bord tot ddr333 pc 2700

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het wel zeker... :)

maja ik ben dus nog steeds niet echt overtuigd van de overweldigende verschillen tussen CL2 en CL2,5.... ik had eigenlijk wel gehoopt dat hier wat figuren zouden zijn die het verschil getest hadden ofzo... of desnoods een link naar een goede review :(

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Als je even op www.google.nl zoekt, vindt je genoeg reviews. Ik weet wel dat het verschil tussen CL2 (bijvoorbeeld 2-2-2-6) en CL2.5 (bijvoorbeeld 2.5-3.3.7) groter is dan het verschil tussen 166 en 200 fsb mhz.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik natuurlijk geprobeerd, maar het kingstond hyperx geheugen is nog niet zo lang uit misschien is dat de reden maar ik kan iig geen reviews vinden....

Verwijderd

Kingston is een goed geheugen, maar is niet de enige wat stabiel werkt.
Dat heeft er met andere dingen te maken.

Heb zelf PQI geheugen voor PC en laptop, is goed en goedkoper dan Kingston of andere Major brand

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
CL2 of CL2,5, vergeet niet dat dit slechts één parameter is. Zo zal een DDR-SDRAM DIMM @ 2,5-2-2 meestentijds sneller zijn dan eentje @ 2-3-3 (CL-tRCD-tRP) om maar even wat aan te geven. Verkijk je dus niet op deze CAS Latency die mijns inziens bij hele volksstammen een eigen leven is gaan leiden. De merkbare invloed van één snelle parameter is van nul en gener waarde, het wordt pas interessant als je de overige waarde's ook strakker in kunt stellen, dan ga je er zeker op vooruit qua snelheid :)
Een en ander hangt natuurlijk ook af van wat je allemaal in kunt stellen in je BIOS, hoewel daar ook betrekkelijk makkelijk wat aan gedaan kan worden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 15:35:
Kingston is een goed geheugen, maar is niet de enige wat stabiel werkt.
Dat heeft er met andere dingen te maken.

Heb zelf PQI geheugen voor PC en laptop, is goed en goedkoper dan Kingston of andere Major brand
Welkom op GoT.

Mag ik je er even op wijzen dat GoT geen verkoop-site is? Je kunt PQ1 of wat dan ook :P inschrijven bij http://www.tweakers.net/pricewatch/, maar ga hier nou niet overal lopen roepen dat iedereen dat geheugen zou moeten (kunnen?) gebruiken. Dat wordt nogal behoorlijk gezien als Spam.

Waar baseer ik dit op?
- Het openen van topics (voorbeeld 1, voorbeeld 2) in CME;
- Deze post (in de quote);
- De link achter je huisje.

Toen ik op je naam klikte zag ik dat dit nog je enigste acties op GoT zijn. Allemaal gerelateerd aan je PIQ-geheugen.
En dan heb ik het nog niet gehad over taalgebruik en beheersing van den Nederlandschen Taal :P

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Twan V schreef op 17 April 2003 @ 00:44:
[...]

Welkom op GoT.

Mag ik je er even op wijzen dat GoT geen verkoop-site is? Je kunt PQ1 of wat dan ook :P inschrijven bij http://www.tweakers.net/pricewatch/, maar ga hier nou niet overal lopen roepen dat iedereen dat geheugen zou moeten (kunnen?) gebruiken. Dat wordt nogal behoorlijk gezien als Spam.

Waar baseer ik dit op?
- Het openen van topics (voorbeeld 1, voorbeeld 2) in CME;
- Deze post (in de quote);
- De link achter je huisje.

Toen ik op je naam klikte zag ik dat dit nog je enigste enige (:X :X) acties op GoT zijn. Allemaal gerelateerd aan je PIQ-geheugen.
En dan heb ik het nog niet gehad over taalgebruik en beheersing van den Nederlandschen Taal :P
Helemaal mee eens. Dit is geen forum om je eigen producten te promoten. Check de posthistory van Victoria maar eens. Een grote spamlijst.
Beheersing van Den Neederlandschen Taal is inderdaad moeilijk ;))

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
WAAROM zegt iedereen hier niet gewoon dat deze jongeman gewoon is de topic:

[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic[/rml]

Moet gaan lezen. Hier staat allerlei zinnige informatie over welk geheugen wle en welk geheugen niet te kopen. Daar hoeven wij hem geen advies in te geven en zijn vraag had daar ook veel beter gepast omdat iedereen daar alleen maar met geheugen bezig is.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Hmm..dat topic gaat toch duidelijk over het overclocken van CAS2 geheugen..
Er staat zelfs in dat anders dan CAS2 geheugen niet gewenst is...

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
SebaZ schreef op 17 April 2003 @ 12:17:
Hmm..dat topic gaat toch duidelijk over het overclocken van CAS2 geheugen..
Er staat zelfs in dat anders dan CAS2 geheugen niet gewenst is...
Dat wil niet zeggen dat je daar niet zou mogen vragen waarom juist het een of waarom het andere!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 13:37
Wil niet vervelend doen, maar op je asus a7v333 bordje werkt niet ieder geheugen goed. Ik zelf heb ook Hyperx geprobeerd......dit met een fsb op 180 zou mijn oude Samsung PC2700 geen problemen mogen geven. Dit Hyperx blijkbaar wel......schijnt niet compatible met deze a7v333 te zijn. Ik wil je alleen maar behoeden voor een overhaaste koop en eventuele fout. Ik zou alleen maar geheugen erin stoppen, wat compatible is met je mobo.....geen noname geheugen (kan namelijk van alles zijn). Voor de lijst met compatible geheugen voor de a7v333...zie:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333&langs=01

Over dit geheugen heb je zekerheid dat het goed werkt.......als je revieuws hebt of andere ervaring van andere users met ander geheugen dan en hetzelfde mobo...zou je het risico ook van dat geheugen kunnen nemen.

Mijn aanbeveling.....Samsung/samsung PC2700 2 x 256mb/2x512mb

Verwijderd

Topicstarter
Drake3 schreef op 17 April 2003 @ 12:53:
WDit Hyperx blijkbaar wel......schijnt niet compatible met deze a7v333 te zijn. Ik wil je alleen maar behoeden voor een overhaaste koop en eventuele fout. Ik zou alleen maar geheugen erin stoppen, wat compatible is met je mobo.....geen noname geheugen (kan namelijk van alles zijn).
Lees ik hieruit af dat jij denkt dat dat hyperx een b-merk is??

HyperX is geen merk maar een serie geheugen van Kingston
en meningen verschillen maar ik vind Kingston toch zeker wel een beetje beter dan Samsung...

:)

iig is je list naar A7v333 compatible geheugen makkelijk... :)

• Drake
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:22:
[...]

Lees ik hieruit af dat jij denkt dat dat hyperx een b-merk is??

HyperX is geen merk maar een serie geheugen van Kingston
en meningen verschillen maar ik vind Kingston toch zeker wel een beetje beter dan Samsung...

:)

iig is je list naar A7v333 compatible geheugen makkelijk... :)
Uhm....je begrijpt het verkeert.....ik heb Kingston HyperX pc3000 (een maand of 2 geleden) geprobeerd......schijnt zeer goed geheugen te zijn (volgens andere gebruikers), en heb het inderdaad op mijn a7v333 geprobeerd. Alleen zonder succes...kreeg geheugen errors, NIET vanwege een slecht reepje geheugen, maar door de incompatibliteit in combinatie met mijn moederbord. Dus ben weer teruggegaan naar Samsung pc2700 :7

Dus....ik zeg niet dat dat geheugen slecht is.....absoluut niet, de reviews bewijzen het tegendeel. Alleen als je een asus a7v333 mobo hebt, kun je beter dat geheugen er niet opprikken !!!

Verder even iets over Kingston.......de pc2100 geheugenreepjes presteren zeer goed.....de pc2700 reepjes presteren matig tot slecht.......de pc3000/pc3200 schijnen weer goed te presteren (op ieder mobo.....behalve de a7v333)

[ Voor 15% gewijzigd door Drake op 19-04-2003 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eh PC3000 hoort helemaal niet te kunnen draaien op full speed op een a7v333 geloof ik, van geen enkel geheugen. De a7v333 gaat tot PC2700 (zie de naam =) ) en al het geheugen dat sneller is gaat of langzamer & onstabiel draaien of draait helemaal niet...

• Drake
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 04:02:
Eh PC3000 hoort helemaal niet te kunnen draaien op full speed op een a7v333 geloof ik, van geen enkel geheugen. De a7v333 gaat tot PC2700 (zie de naam =) ) en al het geheugen dat sneller is gaat of langzamer & onstabiel draaien of draait helemaal niet...
Dat is bull...natuurlijk draaid het wel. Draai standaard mijn samsung pc2700 ook op 185 fsb......= ruim boven de specs van PC3000. pc3000/3200 draaien op alle kt333 mobo's. Alleen wordt het niet standaard als zodanig ondersteund, omdat het mobo geen 1/6 devider heeft.....en dus je pci/agp way out of specs zouden draaien als je het geheugen op standaard specs draaid. Er zijn ook btw genoeg mensen die op dit bord pc3200 geheugen succesvol draaien.....zoek maar en ge zult het bewijs vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Drake op 19-04-2003 13:45 ]

Pagina: 1