HD stuk, wat kan ik nu nog doen?

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Geen idee hoe m'n pa/zusjes het voorelkaar krijgen keer op keer, maar nu is de HD 'stuk' cq. corrupt.

W2k boot, maar als je het logo ziet krijg je een STOP BSOD "inaccesable boot device".

Last know good configuration werkt niet.

Partition Magic ziet er een Critical CRC checksum error (45) op, en claimt deze niet te kunnen fixen. ;(

Iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen buiten een reinstall?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

op de site van de fabrikant kijken wat je ermee kan . Mijn inschatting : too Bad; met een beetje mazzel een format/fix en reinstall; met een beetje pech een nieuwe hd....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 15:02

Korakal

Up up up!

Probeer eens met de Win2k cd op te starten, dan de recoveryconsole opstarten. Draai een chkdsk. Daarna intypen: 'fixboot'. Probeer w2k dan nog eens te starten.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

www.ibm.com

Download het programma 'wipe' en draai deze vanaf een opstartdiskette. Deze schrijft allemaal nullen naar je HDD, daarna ben je alle data en partitieinfo kwijt.

Ik had een Seagate HDD met 1 kapotte platter (de laatste 25% van de HDD) en ik kon er niks meer mee doen. Nadat ik wipe had gebruikt met dat ding kon ik een partitie van 70% aanmaken en hij hobbelt nu vrolijk in de pc van m'n moeder :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

anders valt er nog een andere mogelijk te overwegen...
Neem de corrupte HD, en plaats die in een systeem als 2e schijf. Kijk of je hem dan wel kan benaderen. Zo niet, is het (denk ik) het beste om ermee naar de winkel/fabriek te gaan/sturen.

Mocht de schijf het dan wel doen er is iets anders mis, wat dat is weet ik niet.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Korakal schreef op 14 April 2003 @ 22:18:
Probeer eens met de Win2k cd op te starten, dan de recoveryconsole opstarten. Draai een chkdsk. Daarna intypen: 'fixboot'. Probeer w2k dan nog eens te starten.
Tnx! Fix0rd! :*)

Althans voor nu...

Hij starte nu helemaal door (met veel pijn en moeite wel te verstaan) en je kan er weer mee werken.

Ik gok dat hij het nog 1 a 2 reboots volhoud om zodoende ff het eea te backuppen, en daarna mag deze PI Pro 333 nou eindelijk eens de deur uit. Sjonge jonge, wat heb ik een problemen met dat ding gehad.

Maar goed, het is nog niet over, m'n pa wil nl. zo'n Aldi/Macro achtig kreng kopen, dus iets zegt me dat ik echt zsm uit huis moet! :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 15:02

Korakal

Up up up!

Okdan! Ik zou trouwens geen risico nemen en NU backuppen (in ieder geval het belangrijkste). Succes :)
Pagina: 1