Hub of Switch achter router

Pagina: 1
Acties:

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Ik heb een Eicon Diva 2430 IG, dit is een ADSL modem met een ingebouwde router.
Standaard zit er achtereen aan aansluiting aan voor USB en 1 ethernet aansluiting.
Volgens de handleiding kan je er tot 4 computers op aansluiten, maar je meot dan wel een hub aan de ethernet poort hangen.
Nu weet ik dat een switch beter(sneller) is dan een hub, maar zou het ook werken als ik een switch achter die modem/router hang?

In de modem zelf zit een soort "10Mbit hub" ingebouwd voor als je aan PC via ethernet en een andere PC via USB aansluit, dan kunnen deze met elkaar communiceren (met maar 10Mbit).
Als ik een 10/100 switch koop, kunnen de PC's zelf dan met elkaar communiceren aan 100Mbit terwijl de modem/router met de switch communiceert aan 10 Mbit?

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Euh.. VB?

Move --> NT dan maar :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tuurlijk kan er ook gewoon een switch aan. Een switch doet niets meer dan een hub, behalve dat die de pakkertjes naar het juiste poortje stuurt etc :)

Tweakers Discord

Verwijderd

HellFish schreef op 14 April 2003 @ 21:32:
Ik heb een Eicon Diva 2430 IG, dit is een ADSL modem met een ingebouwde router.
Standaard zit er achtereen aan aansluiting aan voor USB en 1 ethernet aansluiting.
Volgens de handleiding kan je er tot 4 computers op aansluiten, maar je meot dan wel een hub aan de ethernet poort hangen.
Nu weet ik dat een switch beter(sneller) is dan een hub, maar zou het ook werken als ik een switch achter die modem/router hang?
?
Ja
In de modem zelf zit een soort "10Mbit hub" ingebouwd voor als je aan PC via ethernet en een andere PC via USB aansluit, dan kunnen deze met elkaar communiceren (met maar 10Mbit).
Als ik een 10/100 switch koop, kunnen de PC's zelf dan met elkaar communiceren aan 100Mbit terwijl de modem/router met de switch communiceert aan 10 Mbit?
Ja

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 21:39 ]

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
tweakduke schreef op 14 april 2003 @ 21:38:
Tuurlijk kan er ook gewoon een switch aan. Een switch doet niets meer dan een hub, behalve dat die de pakkertjes naar het juiste poortje stuurt etc :)
Inderdaad, hij onthoud achter welke poort welk IP adres zit...

:) :) :)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Donuts schreef op 14 april 2003 @ 21:58:
[...]

Inderdaad, hij onthoud achter welke poort welk IP adres zit...

:) :) :)
Dat is dan wel een hele dure switch :)

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
jadjong schreef op 14 april 2003 @ 21:59:
[...]

Dat is dan wel een hele dure switch :)
Deinzen we daarvoor terug?
Jahhh!

:'( :'( :'(

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hoezo dure switch?
switches zijn nu haast al goedkoper dan hubs, dus dat mensen zowiezo nu nog hubs kopen snap ik niet :)

Tweakers Discord

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Donuts schreef op 14 april 2003 @ 22:03:
[...]

Deinzen we daarvoor terug?
Jahhh!

:'( :'( :'(
3000 eurotjes deinzen de meeste mensen toch wel voor terug.
tweakduke schreef op 14 April 2003 @ 22:05:
hoezo dure switch?
switches zijn nu haast al goedkoper dan hubs, dus dat mensen zowiezo nu nog hubs kopen snap ik niet :)
Ik heb het over een switch die op ip-adres let, een layer-3 versie.

[ Voor 43% gewijzigd door jadjong op 14-04-2003 22:07 ]

Verwijderd

tweakduke schreef op 14 April 2003 @ 22:05:
hoezo dure switch?
Een switch onthoudt geen IP-adressen, maar MAC-adressen :) En jadjong maakte duidelijk dat switches die dat wel doen heel duur zijn :)

Edit: Laat.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 22:14 ]

Pagina: 1