Toon posts:

Win 2003 en winroute pro 4.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 2003 final en als ik daar winroute pro 4.2 op installeer dan krijg ik bij het boten een blauwschern met de error bad_pool_call. wat is hier het probleem en wat kan ik er aan doen

(heb ook al met compatibility mode win 2000 geprobeert)

denk zelf dat ik nog effe moet wachten op nieuwe versie van winroute voor win 2003 :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4.2.0 - February 4, 2002
+ Windows XP support
- Dynamic size of the NAT table, can be set in the Registry - NatTableSize
- Fixed issue with DHCP in cable modem environments
Die versie van Winroute heeft net XP support, lijkt me dat Win2k3 support er nog niet in zit.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom probeer je versie 5 niet?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan ook de ingebouwde routing gebruiken in win2k3

Verwijderd

Topicstarter
versie 5 heeft het zelfde probleem

zal eens kijken met de router in win 2k3

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:56 ]

Verwijderd

Buzzman schreef op 14 april 2003 @ 21:55:
Je kan ook de ingebouwde routing gebruiken in win2k3
Wilde ik net zeggen. Ik heb thuis ICS en ICF van Server 2003 in gebruik, en het bevalt me prima.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Zoiets noemt men RRAS Routing and Remote Acces server.
Lees eerst wel even wat documenten voordat je het opzet, waar je de interne en externe kant op moet knuppen of je een dhcp pool bouwt etc..

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het geprobeert maar daar snap ik niet veel van ;( iets erniet een makkelijker mannier behalve via ICS

bye the way thanx

Verwijderd

Mmm, als er iets makkelijk is, dan is het ICS.

Bekijk de eigenschappen van de netwerkkaart waarmee je aan internet vast zit, laatste tabblad selekteren, allebei de vinkjes zetten (dus zowel voor ICS als voor ICF), en klaar is kees. Bij properties eventueel de firewall configureren voor een Webserver iod die je hebt draaien.

That's it. op je clients zet je alles op automatisch (vwb de netwerksettings dan), en surfen maar.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah... softwarematig zou je wingate ook kunnen proberen (win2k3 configgen is wel xtreem simpel, maar goed...)

Deze plek is te koop.

• Armycommand
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022

Armycommand

CLUB9-2

Ik zou gewoon je ICS aanzetten, en poorten aanvinken die je wil forwarden.
Neemt minder resources, en iets minder crashgevoelig (relatief gezien dan ;-))

Win 2k3 heeft trouwens roles hiervoor die je kan configgen.
Heb het er net weer afgehaald, win 2k3 wilde niet echt draaien op een Duron 650 ;-)

[ Voor 34% gewijzigd door Armycommand op 15-04-2003 17:11 ]

Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ICs wel maar ik dat ik meer kan instellen zo als ipadressen enz maar ik heb het nu opgelost door een paar Servicesen uit te schakelen en toen deed winroute het weer.

maar nog maals thanx voor de replays

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 13:26

beerns

it is I, Leclerc

ik had hetzelfde probleem. Bij mij bleef winroute onder win2003 servert maar zeuren dat ie geen dns kon vinden. Ikke kijken (lang kijken bedoel ik dan ook), maar ik ben er a8er. Het bleek dat ie aan het kijken was naar de dns server van win2003. Deze wordt echter standaart NIET meer geintstalleerd (bij mij ten minste niet). Na een herinstallatie van deze bende en het werkte gelukkig weer. (winroute v.4.2.1)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

mutsje schreef op 15 april 2003 @ 15:07:
Zoiets noemt men RRAS Routing and Remote Acces server.
Lees eerst wel even wat documenten voordat je het opzet, waar je de interne en externe kant op moet knuppen of je een dhcp pool bouwt etc..
t'is de hopen dat pppoe nu wel door rras wordt ondersteunt want in w2KServer is me dat nog niet gelukt tot op heden. Het werd gewoon niet ondersteunt, of helder uitgelegd hoe in te stellen...
Pagina: 1