[DieHard/EL] AsRock K7S8X Voltmod's

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hier issie dan, ik kreeg het board binnen en begon met modden:

Draadje: :?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod2.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod4.jpg

Waar nu 1.872 staat stond eerst 1.672 en dat is dus de vcore.

En daarna opzoek naar de vDDR mod. Ik had de vDDR gemeten op een MOSFET rechts boven langs de DDR slots. Daarna gevolgd omlaag naar een regulator LM431. Daarvan is pin 8 (tegenover pin 1) de vRef, dus ik die verbonden aan GND via een potmeter, en het voltage zakte. Lastig dus.

Dus op suggestie van Fewture en andere tweakers em aan +5 hangen via de pot ipv GND, maar dan veranderde het voltage niet. Dus heb ik de pin van het moederbord afgehaald en de pot op 25K gedraait. Toen steeg het voltage naar 2.83 ipv 2.77.

Nu nog foto's maken, isoleren en goede weerstand eraan hangen. Maar voor zover ik weet ben ik de 1e die een vDDR mod heeft gedaan op de K7S8X (en de vcore mod, maar dat heeft niets met het moederbord te maken, dus niet echt een mod)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod5.jpg

Dit is dus nu de situatie om te testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod6.jpg

Dit is de situatie voor het isoleren, ik heb nu een combinatie van weerstanden gebruikt om tot 100K te komen, hierdoor is de vDDR naar 2.93 gegaan.

En de laatste pic met de isolatie om de boel vast te zetten en isoleren. Een pin was afgebroken dus dit is erg belangrijk omdat de soldeerverbinding nu niet echt heel erg sterk is.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod7.jpg

Voor ongelovige:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod8.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Q-bone

Dusss...

heb je hem al kunnen over clocken? en tot hoever kom je... fsb kan tot 250 maar kan je je multiplier ook veranderen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Multiplier mod ga ik ook nog doen (net als op mijn K7S5A een paar mooie dip-switches erop) Mijn tbred-b JUICB week 50 draait nu op 1.87 volt @ 166x11.5. Hij kan wel hoger, maar nu draait ie netjes in sync met het geheugen. Als ik de MP kan aanpassen gaat de FSB naar 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Heee waar ken ik die CPU toch van Floris. Volgens mij heb ik hem netjes voor je ingeburnd :P

SuperMOD-werkje hoor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo doe je dat! :9

[DieHard/EL] added

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Q-bone

Dusss...

btw heb het in het andere topic ook al gevraagd maar wat heb jij daar voor ranzig goedje gebruikt?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zo zie ik ze graag ,gefeliciflapstaart met je mod :)
Dat ranzige goedje lijk me van die hete lijm uit een lijm pistool oid :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in het grote 746FX topic heb vertelt is die vieze troep Pattex Contact 1 sec lijm. Dit is een blijvend elastische - snel drogende lijm die je ook nog gemakkelijk kan verwijderen.

Perfect dus om de boel goed te isoleren en vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

*kickje*

Ik heb sinds een tijdje een Asrock K7S8XE (gewoon zelfde plank, alleen dan met een SiS748), en daar wil ik ook wel een iets hogere Vcore op hebben met een simpel draadje. Ik heb wel op Google gezocht, maar daar kan ik alleen andere Vcore mods vinden waarbij je aan de slag moet op een chip van ST op het mobo.

Ik wil dus ook graag een simpel draadje achterop m'n mobo solderen, alleen kan ik op de foto niet precies zien welke pin van de CPU socket je nou gepakt hebt. Dus als iemand een (voor mijn part schematische tekening en dan met paint de betreffende pin rood gekleurd oid) plaatje heeft waarop dit duidelijk is aangegeven :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je bent weer lekker bezig geweest kerel. Netjes werk _/-\o_ . Altijd leuk om zelf je eigen mods uit te vinden.

offtopic:
Ik moet zelf ook maar eens die asus plank van me er weer in gaan stoppen om te kijken of ik de Vcore nu hoger krijg dan 2.1V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 25 oktober 2003 @ 21:15:
Je bent weer lekker bezig geweest kerel. Netjes werk _/-\o_ . Altijd leuk om zelf je eigen mods uit te vinden.

offtopic:
Ik moet zelf ook maar eens die asus plank van me er weer in gaan stoppen om te kijken of ik de Vcore nu hoger krijg dan 2.1V :)
Gast check ff de datum van de startpost :p

Dit is een oude }:O
W3ird_N3rd schreef op 25 October 2003 @ 21:09:
*kickje*

Ik heb sinds een tijdje een Asrock K7S8XE (gewoon zelfde plank, alleen dan met een SiS748), en daar wil ik ook wel een iets hogere Vcore op hebben met een simpel draadje. Ik heb wel op Google gezocht, maar daar kan ik alleen andere Vcore mods vinden waarbij je aan de slag moet op een chip van ST op het mobo.

Ik wil dus ook graag een simpel draadje achterop m'n mobo solderen, alleen kan ik op de foto niet precies zien welke pin van de CPU socket je nou gepakt hebt. Dus als iemand een (voor mijn part schematische tekening en dan met paint de betreffende pin rood gekleurd oid) plaatje heeft waarop dit duidelijk is aangegeven :)
Ben je nu DOC of niet? Gewoon ff een kwestie van het doorlezen van verschillende AMD docs.

De pinnen die je zoekt zijn de VID pinnen, die kun je naar GND of naar VCC trekken, respectievelijk een 0 of een 1.

Op deze manier verander je in feite de waarde die de CPU naar de voltregulatoren stuurt, je kunt dit ook doen dmv het modden van bruggen.

Dit werkt dus op alle moederborden, en kan zelfs op P4 alleen kun je daar meestal niet solderen aan de onderkant van je moederbord.

Ik heb de GND pin van m'n ATX stekker gepakt omdat die groot is en dus makkelijk te solderen en isoleren, de andere pin heb ik volgens mij aan de VID3 gedaan.

Ik weet niet of je een Barton of een TBred hebt (maakt volgens mij niets uit, maar toch)

De datasheet van de Barton staat hier: http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/26237.PDF

Op pagina 55 staan de pinnen gezien vanaf de onderkant.

De VID pinnen zijn goed zichtbaar in de L rij en een in de J rij.

Op bladzijde 78 staat een tabel met daarin de voltages. Hierin zoek je je huidige voltage op en kijk je hoe je die het beste kunt veranderen voor een hoger voltage.

Eventueel kun je hier DIP-switches aanmaken zodat je zelf kan schakelen, als je naar VCC wil trekken kun je het beste in de socket het stukje metaal wat verbind met de CPU eraf halen om kortsluiting te voorkomen. Als de cpu het naar VCC wil trekken en jij trekt het naar GND maakt dat niets uit.

Bij mij was het dus eerst 1.65 - 01000 en daar heb ik van gemaakt 1.85 - 00000

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 23:29:
[...]

Ben je nu DOC of niet?
PMG/OM, met als extraatje OH rechten :P :+
Gewoon ff een kwestie van het doorlezen van verschillende AMD docs.

De pinnen die je zoekt zijn de VID pinnen, die kun je naar GND of naar VCC trekken, respectievelijk een 0 of een 1.

Op deze manier verander je in feite de waarde die de CPU naar de voltregulatoren stuurt, je kunt dit ook doen dmv het modden van bruggen.

Dit werkt dus op alle moederborden, en kan zelfs op P4 alleen kun je daar meestal niet solderen aan de onderkant van je moederbord.

Ik heb de GND pin van m'n ATX stekker gepakt omdat die groot is en dus makkelijk te solderen en isoleren, de andere pin heb ik volgens mij aan de VID3 gedaan.

Ik weet niet of je een Barton of een TBred hebt (maakt volgens mij niets uit, maar toch)

De datasheet van de Barton staat hier: http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/26237.PDF

Op pagina 55 staan de pinnen gezien vanaf de onderkant.

De VID pinnen zijn goed zichtbaar in de L rij en een in de J rij.

Op bladzijde 78 staat een tabel met daarin de voltages. Hierin zoek je je huidige voltage op en kijk je hoe je die het beste kunt veranderen voor een hoger voltage.

Eventueel kun je hier DIP-switches aanmaken zodat je zelf kan schakelen, als je naar VCC wil trekken kun je het beste in de socket het stukje metaal wat verbind met de CPU eraf halen om kortsluiting te voorkomen. Als de cpu het naar VCC wil trekken en jij trekt het naar GND maakt dat niets uit.

Bij mij was het dus eerst 1.65 - 01000 en daar heb ik van gemaakt 1.85 - 00000
_/-\o_

Ik heb trouwens een Duron 1600. Maar ik geloof dat ik het snap, ik ga dus binnenkort m'n mobo maar 'ns uit de pc halen en wat solderen :)

De techdocs bij m'n Duron heb ik trouwens al gevonden, daar staat eigenlijk hetzelfde in wat dit betreft, dus dat moet wel gaan lukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-10-2003 01:01 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk werkt het, dit is misschien ook iets voor in de FAQ dat je via een simpel draadje snel je vcore omhoog kan krijgen vooral op budget mobo's (die wel super snel zijn).

Zo ook trouwens multiplier jumpers wat ik al bij meerdere mobo's heb toegepast, dan zie je toch dat een mobo (zelfs micro-atx mobo's) van rond de 50 euro super goed kunnen overclocken.

Ik zie trouwens net dat op die onderste foto mijn RIP Ti4280 te zien is die standaard 15k oude 3dmarks haalde...

:'( :'( :'( :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
*harde kick*

Ik heb hier ook een k7s8x plank liggen :). Maar thorry jij zei dat je de fsb naar 200 gooit :p Dat gaat dus eigenlijk niet mogelijk zijn omdat je pcibus en agpbus snelheden ook mee gaan. Althans dat zeiden ze mij @ ASRock. Mss dat je het kunt vertellen hoe je het dan wel moet doen? ;)

Verder uhm.. Als je in de buurt woont zou je de mod dan ook voor mij willen doen, tegen een vergoeding uiteraad? ;)

edit:

'T is een ASRock k7s8x Revison 3.0 . Weet niet of het iets uitmaakt, maarja...

[ Voor 11% gewijzigd door Bliep op 01-12-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In je profiel staat dat je in Losser woont, das niet bepaald bij mij in de buurt :p

Ik zeg niet dat ik de FSB naar 200 had gegooid maar dat ik dat wou, ik heb nog geen MP switches erop gemaakt dus ik heb het nog niet geprobeerd.

Zoals je ziet is de mod niet echt moeilijk om te doen.

Als je ff kijkt bij de specs van de K7S8X rev 3.0 dan zie je dat de volgende FSB'en ondersteunt worden:

FSB 400/333/266/200 MHz

Als je dus de FSB op 200 zet (400 DDR dus) dan hoort het moederbord de juiste divider te kiezen en dus de PCI op 33 te zetten. Nu weet ik niet zeker of dat de divider gekozen wordt door de bios of door de CPU. Oftewel als je een CPU hebt met een fsb van 166 en je zet em op 200 dat ie dan niet de divider van 166 pakt. Als dat het geval is kun je via de bruggen of de pinnen op het mobo de fsb gemakkelijk naar 200 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Thorry, ik lees net dit topic en wil dezelfde mod gaan uitvoeren als jij hebt gedaan. De GROUND van de ATX connector was snel gevonden, maar op welke pin van de socket heb je de andere kant 'geplakt'? Omdat het nogal een onduidelijke foto is kan ik het niet goed zien....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Probeer eens wat joh, wil je nou diehard zijn of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woeiii schup mijn oude topic nog eens... er zijn gewoon te weinig voltmod topics op GoT.

Lees ff mijn post een paar posts omhoog daar heb ik het netjes uitgelegd, het gaat om de VID pinnen.

Deze mod werkt trouwens op alle socket 3 tm 7 cpu's, op socket A cpu's, op alle Intel cpu's enz. Volgens mij zo'n beetje op alle cpu's die er maar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Thorry,... het is gelukt ! Ik heb het dan wel met de soldeerbout gedaan. Even, voodat jullie allemaal gaan schreeuwen..

- Dit is de eerste keer dat ik microelectronica soldeer/mod
- Dit is de eerste keer dat ik ueberhaupt iets soldeer in mijn computer
- Dit is de eerste keer dat ik mijn nieuwe soldeerbout gebruik

Ik vind het eigenlijk redelijk makkelijk gaan... Dus voor iedereen die ook 2 linkerhanden heeft zoals ik,.. ' Jij kunt het ook !'..

En dan nu de plaatjes. Dit is een Asrock K7S8X Rev. 3.0

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/mod01.jpg
De eerste poging,.. hij doet het !!! :)
Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/mod02.jpg
Closeup VID soldeerpunt
Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/mod03.jpg
Closeup Ground soldeerpunt ATX voeding (ik had met een viltstift alvast de GROUND pinnen gemarkeerd..)
Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/mod04.jpg
Even de kabel iets ingekort en afgeplakt zodat hij geen sluiting met de kast maakt.

en dan de BIOS screenshot (Het is een Duron 1600 processor)

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/voltage.jpg

Het pinnetje op het plaatje heb ik verbonden met de ground van de ATX connector. Al die andere rood gemarkeerde pinnen zijn VID pinnen. De meest naar buitenliggende heb ik als eerste geprobeerd, maar dat werkte niet (= zelfde voltage)

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/roelandstoter/vid.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door all_by_myself op 10-01-2004 12:55 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat bordje ook, echt geweldig ding!
Enige nadeel is dat hij soms moeilijk doet met opstarten als je de FSB in de bios hebt aangepast.

Ik heb de mod wat uitgebreider aangepakt (sorry, je bent helaas niet de eerste)
er zijn 5 draadjes aan de onderkant van de socket gesoldeerd.
Die gaat naar een dipswitch blokje zodat ik zelf de multiplier kan instellen. (ik heb dus versie 1.0, zitten helaas geen jumpers op)

ik heb ook 2 variabele weerstanden aan de voltage regulators gesoldeerd.. een voor V_core en een voor V_chipset.
V_core krijg ik zo moeiteloos over de 2 volt... iets wat ik liever niet doe hoor.

En dat gedaan met een moederboard dat nog geen week oud was :)
Dat was echt even zweten kan ik je vertellen. , nouja, voor 50 euro kan er niet alteveel misgaan denk ik maar.

Mijn AMD XP2400 heb ik al redelijk stabiel op 200x10 gehad. dat moest echter met het chipset voltage op 2,1 volt! Was wel een beetje eng zeg maar.

Op het moment loopt hij al een half jaar stabiel op 166 x 12, zonder overvoltages
Ik ga straks weer hoger als ik mijn chipset-watercooling geinstaleerd heb.

een must voor asrock k7s8x tweakers: http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi

op hun forum is alles over deze mods te vinden, en meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Multiplier en voltage dipswitches zijn niets nieuws, ik was daar zeker niet de eerste mee, dat deden ze vroeger al op Socket 5 mobo's.

Ik was de eerste in de wereld die op de K7S8X de vDDR voltmod gedaan heeft. En spammen voor andere fora doen we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey thorry,

Wil je mij misschien helpem met het plaasten van een modje om mijn core omhoog te krijgen?

Ben een redelijke newbee op dit gebied.

bordje is de k7s8xe

Ik hoor het wel,

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

Ben ik nou blind of staat die hier boven gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:37:
hey thorry,

Wil je mij misschien helpem met het plaasten van een modje om mijn core omhoog te krijgen?

Ben een redelijke newbee op dit gebied.

bordje is de k7s8xe

Ik hoor het wel,

Gr,
Misschien is het handig als je een newbee bent dat je de FAQ en dit topic doorleest, dan ben je meteen niet meer zo new. Het zou ook erg handig zijn als je je MSN adres in je profiel hebt staan dan kan ik gewoon contact met je opnemen. Ik heb mijn MSN adres wel gewoon in mijn profiel staan en dus had je het gewoon kunnen vragen ipv deze nutteloze kick.

Ik heb een TR gedaan zodat dit topic op slot kan... graag niet meer reageren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Yeah, deze kan wel dicht, de pics doen het ook al niet meer, en er is genoeg info her en der te vinden hierover :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.