Toon posts:

sendmail bij shutdown server

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VBS-scriptje dat een mailbericht verstuurt.
Is het ook mogelijk om als een van m'n servers (NT4.0 en Win2000) plotseling reboot dat dat VBS-scriptje start alvorens dat de server uitgaat dan wel reboot?

Met andere woorden: ik wil dus een mailtje ontvangen als er een server problemen heeft.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. denk het niet.. trek jij de stekker er maar eens uit, zit je pc echt niet.. of je moet met zo'n upc (ofzo) werken..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 21:15:
Met andere woorden: ik wil dus een mailtje ontvangen als er een server problemen heeft.
In dat geval is het niet zo verstandig om zo'n script op de server(s) zelf te laten lopen, aangezien ze best wel eens zodanig in de problemen zouden kunnen zijn, dat ze niet meer in staat zijn te mailen.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
alstie gewoon uit gaat kan je eens proberen met ping, geen reply = server dood

bij reboot , een scripie maken wat mee opstart, bericht sturen : server opnieuw gestart

have fun ;)

Verwijderd

Kun je niet beter de servers elkaar laten pingen en dan idd ping weg --> mail stuern dat de server een probleem heeft.
Dus server 1 mailt als server 2 een probleem heeft en omgekeerd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik twijfelde erover om deze naar WOS te moven.
Een PNS topic is het niet, en met NT heeft het weinig te maken.
In WOs zul je dezelfde antwoorden horen als hier : als een server een BSOD heeft, of een spontane reboot, dan gaat hij echt niet eerst een scriptje uitvoeren ofzo hoor ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.