Hoi,
ik heb een AOPEN MX4GR moederbord overgenomen van een vriend van me maar daar heb ik nu een probleem mee: hij doet het niet (en hij heeft m nooit gebruikt).
Er zijn 2 ledjes aanwezig op het moederbord: LED1 en LED2.
LED1 zit bij het geheugen/processor.
LED2 zit bij de videokaart.
LED2 brandt niet, want ik heb ook geen videokaart erin zitten (ik maak gebruik van de onboard videokaart).
LED1 brandt WEL en ik kan er niet achter komen waarom niet.
Volgens de manual: lampjes moeten uit zijn voor goed functioneren mobo.
Ik heb gegoogled, de FAQ van Aopen gequeried, ander geheugen geprobeerd, andere processor (P4 2,4 Gig). Het lampje blijft rood branden.
Het hele ledje komt namelijk niet voor in de handleiding/quickstart guide/troubleshoot section van de meegeleverde handleiding. De PDF versies zijn exact hetzelfde als de manual en zelfs een zoek daarin (control-f) gaf alleen LED2 aan ivm 3,3 volt AGP kaart.
Ik heb ook een andere voeding aangesloten, maakt ook niet uit.
Mijn vraag aan jullie: waar is dit LED1 van: Processor of Geheugen?
Ik vermoed dat dit MOBO gewoon kapot is dus ik ben 75 euro kwijt
.
Maar als ik het euvel kan verhelpen dan zou dat fijn zijn natuurlijk
.
Processor: Celeron 2.1 Gig
Geheugen: 512 MB Ram
Harddisk: nvt
CDROM: Plextor 40 CDRW
ik heb een AOPEN MX4GR moederbord overgenomen van een vriend van me maar daar heb ik nu een probleem mee: hij doet het niet (en hij heeft m nooit gebruikt).
Er zijn 2 ledjes aanwezig op het moederbord: LED1 en LED2.
LED1 zit bij het geheugen/processor.
LED2 zit bij de videokaart.
LED2 brandt niet, want ik heb ook geen videokaart erin zitten (ik maak gebruik van de onboard videokaart).
LED1 brandt WEL en ik kan er niet achter komen waarom niet.
Volgens de manual: lampjes moeten uit zijn voor goed functioneren mobo.
Ik heb gegoogled, de FAQ van Aopen gequeried, ander geheugen geprobeerd, andere processor (P4 2,4 Gig). Het lampje blijft rood branden.
Het hele ledje komt namelijk niet voor in de handleiding/quickstart guide/troubleshoot section van de meegeleverde handleiding. De PDF versies zijn exact hetzelfde als de manual en zelfs een zoek daarin (control-f) gaf alleen LED2 aan ivm 3,3 volt AGP kaart.
Ik heb ook een andere voeding aangesloten, maakt ook niet uit.
Mijn vraag aan jullie: waar is dit LED1 van: Processor of Geheugen?
Ik vermoed dat dit MOBO gewoon kapot is dus ik ben 75 euro kwijt
Maar als ik het euvel kan verhelpen dan zou dat fijn zijn natuurlijk
Processor: Celeron 2.1 Gig
Geheugen: 512 MB Ram
Harddisk: nvt
CDROM: Plextor 40 CDRW