Metallic lak + blanke lak vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Hoi,

ik heb even gezocht, en ik heb gevonden dat blanke lak gespoten moet worden, 30 minuten nadat de metallic lak erop gespoten is..

dat is in mijn geval zwart.

die blank lak zorgt voor bescherming en ook dat de 'zilveren' puntjes boven blijven en niet eraf laten.
maar is het niet zo dat je kast door de blanke lak erg overdreven gaat glanzen????

want dat wil ik juist voorkomen.. een heel klein beetje mag wel. maar dan houd het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Als je ooit een metallic gespoten auto hebt gezien dan weet je het antwoord op jou vraag volgens mij al :)

Ik denk toch echt dat hij gaat glanzen als je hem uberhaupt metallic spuit!

Misschien dat je ergens metallic-mat-zwarte lak kunt vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
nou ik heb mijn monitor gespoten, maar dan zonder blanke lak eroverheen.

maar die glanst dus echt niet super (gelukkig) dus ik vraag me af of het door de blanke lak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 21:06

melvie

Retro Icon

Als je blanke lak eroverheen spuit word het (gelukkig) glanzend, ik heb van het weekend nog een paar plekjes op mijn achterklep gespoten, eerst metallic erop spuiten, toen later blanke lak erop, het glanst nu net als de rest van mijn auto, je krijg een hele mooie diepe glans van blanke lak... volgens mij is dat ook juist de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Blank is o.a. ter bescherming van je metallic lak, maar zie het als een plexiglas plaat over een geverfde plank; het "rond" de oneffenheden nog eens af en het is gladder dan de verf;dus meer glans ja.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68082

Klopt.
Als je hardware wilt spuiten zijn er een aantal dingen belangrijk,is het kunststof(kaal zoder lak)of is het net als de meeste casings gespoten metaal.
Als je iets wil spuiten(metallic) kun je twee dingen doen:

1: De kunststof schuren en behandelen met een kunststofprimer en aflakken met een metallic. Nadeel is dat bij deze methode de metallicdeeltjes inderdaad iets boven het oppervlak uitsteken en de lak gevoelig is voor bv huidvet ed.
2:Hetzelfde als hierboven maar dan aflakken met een blanke lak waar matteringspasta in toegevoegd is. Het geeft een prima bescherming(denk maar aan je auto),nadeel is weer dat het "diepe"metalliceffect deels verloren gaat.
Voor meer info ga eenslangs bij een autospuiterij! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 18:04

klaaz

it's me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 10:16

AcouSE

Swedish Chef

Uit de CME Faq:
In het geval van een metallic kleur is het NOODZAKELIJK dat je een blanke lak aanbrengt ter bescherming van de metallic. De samenstelling van een metallic is zodanig dat de metaalpigmenten die zorgen voor het metallic effect naar boven drijven. Deze zijn zeer kwetsbaar en laten zeker na verloop van tijd af. Ook is het niet ondenkbaar dat de gebruikte metaaloxydes gaan oxyderen, wat kleurverandering tot gevolg heeft.

Pas aangebrachte en nog niet van blanke lak voorziene metallics zien er niet mooi uit en zijn vrij mat.

Pas na het aanbrengen van de blanke lak ontstaat het eindresultaat wat je graag wilt zien. breng ook deze kruislings in dunne lagen aan. Wacht niet langer dan twee minuten met elke volgende laag. mits dun genoeg kun je de tussentijden korter houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.