Ik heb net gentoo linux geinstalleerd en tijdens het booten gelijk bingo... grub read error.
Ik natuurlijk ff checken of alle files welaanwezig zijn en of er geen foutje in de config it (typo).
Maar nee, alles is in orde.
Daarna ben ik gaan googlen, en vond ik wel het een en ander, allereerst de betekenis van de error:
Je raad het al, het gaat hier om een vectra pc met een gz-07-04 bios, waarvan ik aanneem dat deze hetzelfde probleem heeft..
Alleen kan ik niet goed achterhalen mat ze nou voor oplossing geven. Ik moet ergens de -d optie gebruiken bij het install commando...
Ik gebruik helemaal geen Install commando
ik gebruik setup en die kent geen -d optie...
na nog meer googlen kwam ik uit op grub-install maar die kent ook geen -d optie
Snapt iemand nog wat hier de bedoeling is ?
Gentoo 1.4 RC2
Grub 0.92-R1
Ik natuurlijk ff checken of alle files welaanwezig zijn en of er geen foutje in de config it (typo).
Maar nee, alles is in orde.
Daarna ben ik gaan googlen, en vond ik wel het een en ander, allereerst de betekenis van de error:
hier kom ik niet echt verder mee, iets verder doorzoeken dus, en toen vond ik ditThis error message will occur if a disk read error happens while trying to read the Stage 2 or Stage 1.5.
Je raad het al, het gaat hier om een vectra pc met een gz-07-04 bios, waarvan ik aanneem dat deze hetzelfde probleem heeft..
Alleen kan ik niet goed achterhalen mat ze nou voor oplossing geven. Ik moet ergens de -d optie gebruiken bij het install commando...
Ik gebruik helemaal geen Install commando
na nog meer googlen kwam ik uit op grub-install maar die kent ook geen -d optie
Snapt iemand nog wat hier de bedoeling is ?
Gentoo 1.4 RC2
Grub 0.92-R1
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 19:39 ]