Toon posts:

Grub Read error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gentoo linux geinstalleerd en tijdens het booten gelijk bingo... grub read error.

Ik natuurlijk ff checken of alle files welaanwezig zijn en of er geen foutje in de config it (typo).

Maar nee, alles is in orde.

Daarna ben ik gaan googlen, en vond ik wel het een en ander, allereerst de betekenis van de error:
This error message will occur if a disk read error happens while trying to read the Stage 2 or Stage 1.5.
hier kom ik niet echt verder mee, iets verder doorzoeken dus, en toen vond ik dit

Je raad het al, het gaat hier om een vectra pc met een gz-07-04 bios, waarvan ik aanneem dat deze hetzelfde probleem heeft..

Alleen kan ik niet goed achterhalen mat ze nou voor oplossing geven. Ik moet ergens de -d optie gebruiken bij het install commando...

Ik gebruik helemaal geen Install commando :? ik gebruik setup en die kent geen -d optie...

na nog meer googlen kwam ik uit op grub-install maar die kent ook geen -d optie :?

Snapt iemand nog wat hier de bedoeling is ?

Gentoo 1.4 RC2
Grub 0.92-R1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 19:39 ]

Verwijderd

Heb je wel alle stage_* bestanden in /boot/grub staan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die zijn allemaal aanzezig, ik weet ook 100% zeker dat grub goed is (voor de zekerheid hd in andere bak gepropt en grup ging booten (kernel niet maar dat is doordat er een heel andere chipset in die andere testbak zit)

het probleem is puur de grub-bios combo... en lilo heb ik eigenlijk weinig zin in, ook al is het alleen maar omdat de rest van het netwerk ook allemaal via grub gaat en het een beetje slordig staat als er ineens een lilo tussen hangt...