Toon posts:

Probleem met VGAkaart icm NForce2 en Debian.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Eerst mijn specs:
GF3 ti500 (MSI)
EPOX 8RDA+ (NFORCE2)
AMD ATHLON XP 2500+ (BARTON)
2x256mb ddr ram

Mijn probleem:
Debian is geïnstalleerd, met nforce2 drivers (net niet nieuwe versie, kzag net dat er vandaag nieuwe versie uit kwam), en de standaard NV driver. StartX werkt gewoon, en kde doet het goed(behalve movies kijken enz:P), zodra ik de Geforce drivers van nvidia installeer, en ik probeer kde te starten dmv StartX freezed alles, moek duzz resetten, kheb ook oudere versies van de geforce drivers geprobeerd, op den duur bleef SSH open, maar kon ik zelf niets duidelijks meer op beeld zien(kon ook niet meer met alt+ctrl+F# ''switchen''.

heeft iemand hetzelfde probleem, of weet iemand een oplossing:D

alvast thx,

BTW, er wordt nix in de logs vermeld, over dat freezen:?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Mijn eerste gok is dat je naast je nVidia-drivers een framebuffer gebruikt. Dat werkt niet samen, helaas...

Voor dit soort onderwerpen is er echter een centraal topic, waarin je alles kunt lezen over de nVidia-drivers. Daar kun je rondkijken of je vraag al eens beantwoord is en zo niet een vraag stellen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Zou je in onderstaand topic verder willen gaan? Wij hebben daar namelijk 1 groot topic voor:

Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

Zie ook de NOS policy - updated 01/04/03

Dit topic is gesloten.