Toon posts:

vaag probleem: ip adres opeen in bezet na nieuwe hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier in een studentenhuis met 13 pc''s ongeveer.

ik heb eergister een hubje gekregen van een vriend en deze aangesloten op mijn kamer. omdat hij teveel herrie maakte heb ik hem met een andere hub verwisseld in ons huis. bij mij werkten allebei de pc's perfect, maar ik kreeg daarnet te horen dat een huigenoot een geen internet meer had, omdat windows aangaf dat er een conflict was met een netwerkadres en de netwerkkaart werd uitgeschakeld.

Goed tot zover het verhaal, hieronder de technische gegevens:

---- linux router 192.168.0.168
-
-
-
-- hub 1 (mijn gekregen hub nu)
-
-
-
- hub 2
-
-
-
-
hub 3 (oude hub 1)
-
-
-
-
- pc 1 & 2 (2 verbonden via crosscable met hub 3 in uplink)

mijn pc's hebben resp. ip: 192.168.0.4 & 192.168.0.44

subnet = overal 255.255.255.0
gateway 192.168.0.168

de pc van die huisgenoot hangt aan hub 3 en heeft ip 192.168.0.5

en in die 5 zit het probleem!!! ik heb hem ff tijdelijk mijn 44 adresje gegeven en die werkt wel bij hem.

als ik 5 bij pc2 van me invul krijg ik hetzelfde probleem..... hoe kan dit???

ohja de foutmelding van win = blablabla conflict met hardwareadres: 08.00:46:46:3C:79

hub 1(mijn gekregen hub) is een 3 com hub

de andere 2 zijn Tp- link huppen.

ik heb de search enzo gebruikt en google, maar niks gevonden; omdat het denk ik een uniek probleem is?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kun je 192.168.0.5 wel pingen en tracen als je (naar jouw weten) geen pc hier aan hebt gekoppeld?
En weet je zeker dat al die hubs ook écht hubs zijn en geen routers oid? Want als het gewoon 'domme' hubs zijn kan het probleem gewoon niet aan de hub liggen. Een hub is transparant en is voor windows oid helemaal niet te zien.

En verder zeg je '13 pc's ongeveer'... kan het niet zo zijn dat een huisgenoot simpelweg dat IP in gebruik heeft (door DHCP toegewezen of gewoon zelf ingesteld?)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 14-04-2003 20:18 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Volgens mij heb je een lus in je netwerk zitten, loop het maar is na.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 14 april 2003 @ 20:17:
kun je 192.168.0.5 wel pingen en tracen als je (naar jouw weten) geen pc hier aan hebt gekoppeld?
En weet je zeker dat al die hubs ook écht hubs zijn en geen routers oid? Want als het gewoon 'domme' hubs zijn kan het probleem gewoon niet aan de hub liggen. Een hub is transparant en is voor windows oid helemaal niet te zien.

En verder zeg je '13 pc's ongeveer'... kan het niet zo zijn dat een huisgenoot simpelweg dat IP in gebruik heeft (door DHCP toegewezen of gewoon zelf ingesteld?)
.5 kan ik pingen idd, en nee niemand anders heeft hem, want de fout is alleen na de hub

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op 14 april 2003 @ 20:18:
Volgens mij heb je een lus in je netwerk zitten, loop het maar is na.
volgens mij niet, heb net ff alles doorgelopen maar er is niks mis mee. echt vaag

het is een supergrote 3com hub (die nieuwe) er staat op:

ip: 172.16.2.93
PSH 12.B1.3

• naugrimm
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 22:18
Lus in het netwerk is onzin. Wanneer je .5 kan pingen dan moet er een systeem met het .5 adres aktief zijn. De meeste grotere hubs hebben een ip adres voor beheerdoeleinden. Op de stikker staat 172.16.x.x maar dat kan iemand anders allang weer gewijzigd hebben. Je het volgende eens proberen:

telnet 192.168.0.5

en/of

nbtstat -A 192.168.0.5 (alleen vanaf een windows pc)

misschien geeft dat nog wat info.

Het MAC adres 080046 xxxxxx is overigens aan Sony uitgegeven. (Sony playstation ???, kan ook zijn dat er ergens een Sony chip in de netwerkadapter zit.) Voor mij de eerste keer dat ik een Sony MAC adres zie ...

Werkt bovenstaande niet dan kan je alle kabels stuk voor stuk uit de hubs trekken totdat je 192.168.0.5 niet meer kan pingen. Veel plezier ...

Verwijderd

Topicstarter
yesss opgelost net!! mbv onze netwerkbeheerder van het huis :) wilde hem eigenlijk niet lastig vallen dus daarom via deze weg. was idd zoals topicstarter hierboven het probleem. de hub had 192.168.0.5 :) waarom weet ik niet (misschien adslmodem tweak ofzo?)

alleen konden we niet inloggen op .5 omdat we de inlog + pas niet hadden. heeft iemand die?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
op 3com site zoeken naar password recovery

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 14 April 2003 @ 21:33:
op 3com site zoeken naar password recovery
pas heb ik nu ook al :) security/security was het...

nou heb ik weer een ander probleem :( wordt er niet goed van... een huisgenoot van me heeft lopen kloten met de hub boven me, en nu is die kabel kapot :(. zit dus nu kansloos te internetten via hub2 (lange kabels enzo) wordt morgen ofzo pas gemaakt...
Pagina: 1