[w2k] resolutie altijd 640x480 bij het opstarten hoe doe je?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
[w2k] resolutie altijd 640x480 bij het opstarten hoe doe je dat?.

Ik heb een servertje met W2k server waar ik ook mijn filmpjes op kijk.
Nu is mijn probleem dat mijn Diamond viper II alleen beeld geeft bij het opstarten met een resolutie met 640x480.
Deze resolutie verander ik weer in 800x600 omdat mijn beeld dan mooi vullend is, alleen als ik mijn PC opnieuw opstart bijft mijn beeld zwart, ik moet eerst de resolutie veranderen in 640x480 voordat ik weer beeld heb.

Dit is 1 van de vele vage bugs van deze videokaart8)7, maar de TV out is echt super van kwaliteit, beter als mijn TV out van mijn GF3.

Kan ik ook in mijn reg ofzo de opstart resolutie altijd op 640x480 zetten, zodat ik altijd beeld heb op mijn TV.

Omdat ik er geen monitor heb, moet ik eerst een monitor onkopelen van mijn pc, dan de resolutie veranderen en dan mijn monitor weer aan mijn PC aan sluiten, dit vind ik een beetje lastig.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie :)

Alvast bedank voor jullie tips

Bas

[ Voor 4% gewijzigd door MoNo79 op 14-04-2003 18:45 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke drivers gebruik je voor je Viper II?

Deze driver werkt imho het beste voor de Viper II: http://jgc.homeip.net/download.php?action=get&id=59

[ Voor 56% gewijzigd door SH007 op 14-04-2003 18:48 ]

• MoNo79
Ja deze gebruik ik al, ook alle andre drivers heb ik al geprobeerd:)

edit

ook heb ik natuurlijk de nieuwste bios versie

[ Voor 39% gewijzigd door MoNo79 op 14-04-2003 18:54 ]

Verwijderd

gaaast! Ik had echt precies, maar dan ook echt precies hetzelfde probleem!! Niet dat het grappig is ofzo.. Maar ik heb ook een beetje in de reg lopen klooien en hij doet het bij mij nu wel. Het volgende prebleem is dan het opstarten in 800x600. Als je naar die resolutie switched terwijl ie aan staat geeft ie gewoon beeld, maar dus zoals jij al zei boot ie dan niet meer goed op... Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem, omdat 640x480 een beetje slecht werkt, je kan nl geeneens windows update draaien in die resolutie :S Maar ik zal dit topic ff in de gaten houden ;)

Verwijderd

Start em anders gewoon in LastKnownGood. dan staat ie telkens bij het opstarten weer op 640x480. dan heb je tenminste beeld. dan kun je vervolgens zelf je res. weer aanpassen.

Omdat je geen scherm hebt, verander de default optie in je boot.ini naar last known good.

• MoNo79
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 18:57:
Start em anders gewoon in LastKnownGood. dan staat ie telkens bij het opstarten weer op 640x480. dan heb je tenminste beeld. dan kun je vervolgens zelf je res. weer aanpassen.

Omdat je geen scherm hebt, verander de default optie in je boot.ini naar last known good.
Nou dat heeft geen zin omdat LastKnownGood ook de resolutie in 800x600 staat, PC werkt wel, alleen hij geeft geen beeld.
Via terminal kan ik ook prima inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door MoNo79 op 14-04-2003 19:04 ]

• MoNo79
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 18:57:
gaaast! Ik had echt precies, maar dan ook echt precies hetzelfde probleem!! Niet dat het grappig is ofzo.. Maar ik heb ook een beetje in de reg lopen klooien en hij doet het bij mij nu wel. Het volgende prebleem is dan het opstarten in 800x600. Als je naar die resolutie switched terwijl ie aan staat geeft ie gewoon beeld, maar dus zoals jij al zei boot ie dan niet meer goed op... Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem, omdat 640x480 een beetje slecht werkt, je kan nl geeneens windows update draaien in die resolutie :S Maar ik zal dit topic ff in de gaten houden ;)
Dit is iets beter omschreven :)

Maar als iemand een oplossing heeft hoor ik dat graag.

Verwijderd

je hebt toch zo'n command line utility speciaal voor XP om voor iedere user een eigen reso te geven? Het enige wat je dan nog moet doen is dat progsel in je start-up te zetten... en zorgen dat het register weer de waarde 640x480 krijgt bij het afsluiten :)

Maar het opstarten en nadien de reso aanpassen is geen probleem.

• MoNo79
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 19:58:
je hebt toch zo'n command line utility speciaal voor XP om voor iedere user een eigen reso te geven? Het enige wat je dan nog moet doen is dat progsel in je start-up te zetten... en zorgen dat het register weer de waarde 640x480 krijgt bij het afsluiten :)

Maar het opstarten en nadien de reso aanpassen is geen probleem.
Weet je ook hoe dat programa heet of waar in de register je de resolutie terug kan verandren?

Verwijderd

probeer eens het programma S3tweak. kan je zo instellen dat deze met windows mee opstart en met welke resolutie dat moet gebeuren. (eventueel of je TV-out aan of uit moet op dat moment)

Gebruik het hier zelf nu een maand of 5 naar volle tevredenheid

http://www.3dcht4u.de/3dc/p24d5fe/s3tweak.zip

edit:
Linkje toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 23:27 ]

Verwijderd

hmm die zal ik binnenkort es gaan proberen dan :)

Wat ik trouwens al wel ontdekt heb is dit: als je gewoon hibernate ipv afsluiten kan je wel je reso op 800x600 laten staan :)

• MoNo79
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 22:07:
probeer eens het programma S3tweak. kan je zo instellen dat deze met windows mee opstart en met welke resolutie dat moet gebeuren. (eventueel of je TV-out aan of uit moet op dat moment)

Gebruik het hier zelf nu een maand of 5 naar volle tevredenheid

http://www.3dcht4u.de/3dc/p24d5fe/s3tweak.zip

edit:
Linkje toegevoegd
Nee dit programa werkt helpt ook niet, but thx anyway.

Verwijderd

MoNo79 schreef op 15 April 2003 @ 22:40:
[...]

Nee dit programa werkt helpt ook niet, but thx anyway.
Heb je basic installatie gedaan of een advanced installatie?

• MoNo79
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 23:16:
[...]

Heb je basic installatie gedaan of een advanced installatie?
Nou volgens mij zitten er geen instalatie files bij, gewoon runnen dacht ik

Verwijderd

Als je op de INF file gaat staan (swtweak.inf) en je drukt op rechtermuisknop kan je install kiezen.
Dan installeerd hij hem. Daarna start je een keer de exe file op en kan je alles instellen. Hiermee kan je ook aangeven of hij tijdens boottime moet laden.
Als hij tijdens boottime geladen wordt zet hij alles terug zoals het tijdens je laatste sessie was.

• MoNo79
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:33:
Als je op de INF file gaat staan (swtweak.inf) en je drukt op rechtermuisknop kan je install kiezen.
Dan installeerd hij hem. Daarna start je een keer de exe file op en kan je alles instellen. Hiermee kan je ook aangeven of hij tijdens boottime moet laden.
Als hij tijdens boottime geladen wordt zet hij alles terug zoals het tijdens je laatste sessie was.
S3tweak wil nu helemaal niet meer starten :(
Pagina: 1