Ik heb hier een heel leuk XML-bestand. Die laat ik inlezen via een Javascriptje en die geeft aan sommige elementen een id die ik weer laat zien dmv van
Nu wil ik één van deze elementen als een var binnenkrijgen (in de <head>) zodat ik deze kan omzetten via een javascript functie.
In de head:
Is het btw ook mogelijk om een link te maken die een nieuw venster opent en daarin de site opent die in een XML-element staat?
Head:
code:
1
| <span id="data1"></span> |
Nu wil ik één van deze elementen als een var binnenkrijgen (in de <head>) zodat ik deze kan omzetten via een javascript functie.
In de head:
Een functie in een ander script ook in de head moet "data1" als een variabele binnenkrijgen. Dit wil dus niet werken...<script type="text/javascript" for="window" event="onload">
var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async="false"
xmlDoc.load("bestand.xml")
data1.innerText=
xmlDoc.getElementsByTagName("data").item(2).text
"data1" vervangen door "data1.innerText" of ".value" helpt niet.<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function Verwerking() {
var l = data1
enz...
Is het btw ook mogelijk om een link te maken die een nieuw venster opent en daarin de site opent die in een XML-element staat?
Head:
Body:lin1.innerText=
xmlDoc.getElementsByTagName("link").item(2).text
^^ Ik doe het nu zo maar zo wil er geen nieuw browser window'tje komen. Als ik window.open doe, ontvangt de browser de variabele link niet. Ook is de tweede span nodig - vraag me niet waarom, ik weet dat het zo werkt<a href="javascript:navigate(lin1.innerText);"><span id="ite"></span><br></a>
<span style="visibility:hidden" id="lin1"></span>