[html/javascript] XML element=var?

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb hier een heel leuk XML-bestand. Die laat ik inlezen via een Javascriptje en die geeft aan sommige elementen een id die ik weer laat zien dmv van
code:
1
<span id="data1"></span>

Nu wil ik één van deze elementen als een var binnenkrijgen (in de <head>) zodat ik deze kan omzetten via een javascript functie.

In de head:
<script type="text/javascript" for="window" event="onload">
var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async="false"
xmlDoc.load("bestand.xml")

data1.innerText=
xmlDoc.getElementsByTagName("data").item(2).text
Een functie in een ander script ook in de head moet "data1" als een variabele binnenkrijgen. Dit wil dus niet werken...
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--

function Verwerking() {
var l = data1
enz...
"data1" vervangen door "data1.innerText" of ".value" helpt niet.

Is het btw ook mogelijk om een link te maken die een nieuw venster opent en daarin de site opent die in een XML-element staat?

Head:
lin1.innerText=
xmlDoc.getElementsByTagName("link").item(2).text
Body:
<a href="javascript:navigate(lin1.innerText);"><span id="ite"></span><br></a>
<span style="visibility:hidden" id="lin1"></span>
^^ Ik doe het nu zo maar zo wil er geen nieuw browser window'tje komen. Als ik window.open doe, ontvangt de browser de variabele link niet. Ook is de tweede span nodig - vraag me niet waarom, ik weet dat het zo werkt ;)

Verwijderd

je meot niet alle data in een span stoppen maar in een javascript array dat werkt iig beter bij de 2e vraag

wbt vraag 1:

code:
1
2
3
4
5
6
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--

function Verwerking() {
var l = xmlDoc.getElementsByTagName("data").item(2).text
enz...

• IceEyz
Ik heb het uitgepluisd en dat werkt idd - ik moest de xml load wel weer toevoegen in het nieuwe script.
Ik had dat toevallig ook al eerder geprobeert, maar toen werkte het niet :? - (Waarschijnlijk tiepvoutje toen)

//Edit
Zo'n Array is heel leuk, maar hoe krijg ik een nieuw browser window met daarin een link die in het document ervoor bepaald is (variabele waarde dus).

[ Voor 28% gewijzigd door IceEyz op 14-04-2003 19:03 ]

Verwijderd

je maakt een array genaamd: links

je gebruikt deze code navigate(1)

function navigate(id)
{
window.open("naam vh window",links(id))
}

Waarbij

Links[0] = "www.cnn.com"
Links[1] = "www.tweakers.net"
Links[99] = "www.fok.nl"

• IceEyz
Op zich werkt het (met enige aanpassingen dan) in een leeg document. Kopieer ik mijn scriptje naar de head van het document waar het moet komen : doet ie niets. Het ligt niet aan de namen van de vars; die zijn uniek.
Ik wordt beetje gek - ik zal kijken of dit met iframe op te lossen is, maar dan krijg ik iframes in iframes in iframes en dat is niet echt wat ik wil.

/Edit:

Het linken naar een XML-element in de array werkt al niet. Ook eerst een var instellen en dan linken naar die var helpt niet. :?

//Edit:

Als de array en de functie bij het XML-ophaal script staan werkt het zoiezo niet. Staat het script er helemaal los van en heeft het geen vars uit het XMLscript nodig, werkt het normaal.
Als iemand ervaring heeft met het aanbrengen van XML-links op XML-elementen, plieslemmeknow..

///Edit:

Ik ben er ondertussen al uit, mocht je geinteresseerd zijn in een brakke code die alleen bij mij werkt - zeg het maar ;)

Thx voor de replies

[ Voor 50% gewijzigd door IceEyz op 15-04-2003 18:34 ]