Toon posts:

[CSS] Regelafbraak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
   <td class="table2"><%= Left(Opvraag("bericht"),200)%></td>

Jammergenoeg, toont deze na 200 tekens de overige tekens niet op een nieuwe regel, hij laat de tekens meer dan 200 gewoon weg, kan iemand mij helpen hoe ik het voorelkaar krijg dat er gewoon 200 tekens per regel gebruikt kunnen worden en dat deze daarna op de volgende regel verschijnen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tellertje mee laten lopen en dan na iedere 200 een <BR> plaatsen. Alleen waarom laat je dit CSS niet oplossen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
kan dit ook met css dan? het maakt me opzich niet uit hoe dit gebeurt als het maar lukt, dus als je me zou kunnen helpen met css zou dat ook perfect zijn!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
CSS hoort thuis in W&G.

P&W -> W&G.

https://fgheysels.github.io/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Dit op zich kan niet met CSS hoor "move-zoveel-mogelijk-rubbish-naar /13-mensen" :( :+

Nee zonder gein, het kan met JavaScript worden opgelost, en eventueel worden vormgegeven door CSS. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

met css kun je hooguit pagina einden opgeven als je gaat printen, ik denk dat je in jou situatie veel beter de breedte van je txt in pixels in je td element kunt zetten

<td width="">

Verwijderd

Een width attribuut en CSS gaan niet zo gek veel helpen als je woorden hebt die langer zijn dan 200 tekens (daarmee bedoel ik een string waarin lange reeksen van tekens voorkomen waarom niet zal worden afgebroken. Een intelligente user agent zou dit zelf moeten kunnen met de nodige hyphenation modules en het lang (xml:lang) attribuut, maar je raadt het al: het wordt amper ondersteund.

Mijn advies: hak zelf te lange 'woorden' in stukken, server-side. De rest doet de user agent wel.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor jongens, maar hier snap ik nog niet veel van. de een zegt me dat het wel mogelijk is de ander zegt weer van niet. met welke scripttaal kan het dus wel, en hoe doe ik dat dan ongeveer? (hoop van zegen op een nieuwe reactie!)

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Scharnout

Meuk

Kan ook gewoon met asp hoor, als je dat makkelijker vind (ik wel in ieder geval)

Beetje stoeien met left() right() inStr() enz

offtopic:
sorry ben moe, maar kijk anders even op www.w3schools.com/vbscript

And Bob's your uncle ...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Trancefreak:
sorry hoor jongens, maar hier snap ik nog niet veel van. de een zegt me dat het wel mogelijk is de ander zegt weer van niet.
Stel dan eens duidelijk gerichte vragen wat je niet begrijpt aan iemands post. Daar heb je veel meer aan dan gewoon je vraag opnieuw stellen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Misschien ook wel zo makkelijk om een online link hier te posten zodat we er wat meer van begrijpen waarom je PRECIES 200 karakters wilt afbreken...

<td class="table2" width=200><%= Left(Opvraag("bericht"),200)%></td>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 09:30 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 22:13:

sorry hoor jongens, maar hier snap ik nog niet veel van. de een zegt me dat het wel mogelijk is de ander zegt weer van niet. met welke scripttaal kan het dus wel, en hoe doe ik dat dan ongeveer? (hoop van zegen op een nieuwe reactie!)
En weet je wat het lullige is? Iedereen heeft nog gelijk ook..

Wat je zelf doet dmv de VBScript functie is dat je alle eerste 200 linker karakters pakt van een string. Maar daar was je ook al achter gekomen en dat stond ook aangeven in de reference van VBScript.

Ik en mabit gaan er van uit dat de HTML alles gaat oplossen en je geen woorden hebt die langer zijn dan 200 karakters en je dus eigenlijk een normaal verhaaltje hebt, wat niet rechts uigelijnd hoeft te worden. Het enige verschil met mabit is dat ik de width property ook tot css reken, aangezien ik in mijn .css bestand een width property meegeef, maar ik ben ook geen WG-er.. :P

Cheatah gaat er van uit dat je woorden (lees: aaneengesloten tekenreeksen) hebt, die op zich meer dan 200 karakters kunnen lang zijn (leuk voor galgje) en wil dit serverside oplossen. Hij vergeet er imho wel bij te zeggen dat hij de eventuele HTML-karakters nog moet strippen; ikke<br>ikke wordt immers als 1 woord gezien.
Scharnout had ook dit idee, maar gaat iets meer met code op de stappen van Cheatah in.

Wat Cheatah serverside wil doen, wil willem169 clientside oplossen door middel van Javascript.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 15-04-2003 09:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1