Misschien is dit al eerder gevraagd, maar ik kon het niet zo snel vinden. Wat is nu een goede prijs voor een plasmascherm want ik zie echt prijzen van 3000 euro tot 15000 euro. 100cm is wel het minimum, heeft iemand misschien een suggestie voor een goed prijs/kwaliteit scherm?
dat staat allemaal hier
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
De prijs van een plasmascherm (zoals van ieder scherm) verschilt nogal per merk, formaat, type, winkel... Wat een redelijke prijs is hangt dus nogal af van wat je zoekt. Als je wilt weten wat voor scherm je moet hebben, moet je vooral niet vergeten zelf even te kijken. Dit lijkt me typisch iets wat je niet uit een foldertje koopt en besteld, iedereen stelt andere eisen aan het beeld. Het is natuurlijk wel jammer dat er weinig winkels zijn met een ruime collectie plasma's in de showroom (ik ken eigenlijk alleen de mediamarkt) maar misschien kun je die vinden in de oudere topics?
wilde zelf ook een scherm kopen ,maar bij navraag mbt de levensduur schrok ik toch wel ff.
Men gaat er vanuit dat een scherm gemiddeld tussen de 7 a 10 jaar mee moet gaan daarna is hij vrijwel uitgeblust.
Kan je toch aardig wat pixelplus tv ,s voor aanschaffen in die tijd .
Ik wacht wel tot er betere en meer betaalbare alternatieven komen
Men gaat er vanuit dat een scherm gemiddeld tussen de 7 a 10 jaar mee moet gaan daarna is hij vrijwel uitgeblust.
Kan je toch aardig wat pixelplus tv ,s voor aanschaffen in die tijd .
Ik wacht wel tot er betere en meer betaalbare alternatieven komen
Dat is ook een punt... bedoel je "plasma" schermen of "platte" schermen? Er zijn meerdere verschillende technieken (plasma, tft...) en die hebben allemaal hun eigen voors en tegens. Heb je je al georienteerd op dat gebied?
Ja wil een plasma geen lcd en het is voor mijn oma dus levensduur is niet zo'n punt denk ik
was toch dat het beeld lichter werd
. Nou ja zal wel een keer in de winkel kijken, misschien wist iemand een leuke aanbieding op het internet of zo.
Verwijderd
Als het echt alleen voor je oma is zou ik toch maar eens naar de alternatieven kijken, bijvoorbeeld een projectie tv oid.
De nadelen van een plasma zijn echt behoorlijk groot.
De nadelen van een plasma zijn echt behoorlijk groot.
Ah ze heeft nu een breedbeeld zo'n keigrote van sony, maar ze was helemaal gek van die plasma tv. Maar ja als ze echt zo slecht zijn..
Je oma wil een plasma TV? Leuke oma heb jij 
Prijzen varieren van 4000 euro tot 15000 euro... zelf zou ik lekker een jaartje of twee wachten en een mooie grote LCD kopen, ik vind plasma niks. Teveel inbrandverschijnselen.
Prijzen varieren van 4000 euro tot 15000 euro... zelf zou ik lekker een jaartje of twee wachten en een mooie grote LCD kopen, ik vind plasma niks. Teveel inbrandverschijnselen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
CT gelezen?Dr. Strangelove schreef op 14 April 2003 @ 19:09:
Teveel inbrandverschijnselen.
Het inbranden is een minder bekend maar vaak voorkomend probleem bij deze schermen wat ervoor zorgt dat ze bijvoorbeeld 's nachts schermbeveiligingen nodig hebben om het geheel een tijdje te laten draaien. Ook ik zou het nog niet aandurven om er een te kopen; wacht totdat de hype over is en de feiten boven tafel komen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
hmmm 15000 zal ze er niet voor over hebben maar 4000 wel denk ik. Maar een lcd scherm is beter? Want mij werd verteld in de winkel dat de kwaliteit veel slechter is..
check www.vergelijk.nl
Zo overdreven die minpunten van plasma schermen.........
Wij hebben nu al een aardige tijd een plasmascherm staan van jvc, en dus zeker weten van niet dat die last heeft van inbranden (staat wel eens 10 minuten of langer op blauw beeld als bijvoorbeeld de vcr uitstaat, of aardig lang op pauze) Heb ook nog steeds geen yorin teken ingebrand gezien op me scherm.........
Wij hebben nu al een aardige tijd een plasmascherm staan van jvc, en dus zeker weten van niet dat die last heeft van inbranden (staat wel eens 10 minuten of langer op blauw beeld als bijvoorbeeld de vcr uitstaat, of aardig lang op pauze) Heb ook nog steeds geen yorin teken ingebrand gezien op me scherm.........
Ik zou er nu nog niet in investeren, er zit echter wel toekomst in, gewoon even afwachten.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Persoonlijk zou ik voor een LCD gaan, ben zelf ook aan het orienteren op het moment.
Deze bv: http://www.pcvergelijk.com/p1435.html
Deze bv: http://www.pcvergelijk.com/p1435.html
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Op m'n werk hebben we 2 150 cm plasma's hangen van NEC (dacht ik). Prijs was bijna een jaar geleden ongeveer 15000 euro per stuk.
Die dingen hangen trouwens wel aan krachtstroom, dus volgensmij trekken ze aardig wat stroom (waarom anders krachtstroom??) Dus ik denk niet dat het fijn is voor de stroomrekening (niet dat dat een probleem zal zijn als je dat geld overhebt voor een tv)
Die dingen hangen trouwens wel aan krachtstroom, dus volgensmij trekken ze aardig wat stroom (waarom anders krachtstroom??) Dus ik denk niet dat het fijn is voor de stroomrekening (niet dat dat een probleem zal zijn als je dat geld overhebt voor een tv)
Inderdaad. We hebben hier ook zo'n scherm. Het is echt ideaal en de nadelen worden wel heel erg negatief voorgesteld hier. Inbranden heb je in ieder geval totaal geen last van. En over de levensduur: na 10 jaar koop je toch sowieso een nieuwe tv?pinodambini schreef op 14 April 2003 @ 19:23:
Zo overdreven die minpunten van plasma schermen.........
De kwaliteit van LCD is echt wel een stuk slechter, je ziet bij LCD namelijk duidelijk de pixels en bij een plasma is dat pas als je er dichter dan een meter vanaf gaat staan/zitten.
Je moet dus gewoon kijken welk type scherm bij je past en dande keuze voor een bepaald merk en type maken. Verder moet je zo'n scherm niet op prijs gaan vergelijken met een gewone tv, je betaalt nou eenmaal voor de voordelen (o.a. beeldkwaliteit en het formaat). Een plasmascherm koop je naar mijn mening omdat je supergoed beeld wil en dit niet te veel ruimte mag kosten.
Ik dacht juist dat een plasmascherm minder energie gebruikt dan een 'normale' tv. Hier hebben we hem gewoon op 230 volt. Het 37"-scherm van Panasonic verbruikt 225 watt. Een 36" Sony breedbeeld verbruikt 166 watt. Inderdaad minder zie ik, maar om het schrikbarend te noemen?ColdSTone schreef op 14 april 2003 @ 19:46:
Op m'n werk hebben we 2 150 cm plasma's hangen van NEC (dacht ik). Prijs was bijna een jaar geleden ongeveer 15000 euro per stuk.
Plasma draait gewoon op 230VAC. Verbruik is hoger dan een TV, en fors hoger dan LCD (niet dat dat veel boeit voor thuisgebruik denk ik).
Plasma daarentegen (Pioneer 503 heb ik veel ervaring mee) ziet er op 2 meter afstand al slecht uit naar mijn mening. En als je wat dichterbij komt zie je waarom: het raster is erg grof, veel grover dan het raster dat de pixels in een LCD vormen.
Er zijn op dit forum al wat plasma/lcd voor/tegen discussies geweest, dus ik laat het hierbij. For the record: Ik heb het geld niet voor een grote plasma of LCD, maar ik werk wel veel met beide types, en over een jaar of twee gaat mijn geld mooi naar een LCD.
Gewoon niet waar. Als jij bij een LCD de pixels ziet zitten, dan zit je niet op een normale afstand te kijken. Ik zie op mijn 15 inch TFT op mijn werk ook de pixels niet zitten, laat staan op een kijkafstand van pakweg 3 meter.De kwaliteit van LCD is echt wel een stuk slechter, je ziet bij LCD namelijk duidelijk de pixels en bij een plasma is dat pas als je er dichter dan een meter vanaf gaat staan/zitten.
Plasma daarentegen (Pioneer 503 heb ik veel ervaring mee) ziet er op 2 meter afstand al slecht uit naar mijn mening. En als je wat dichterbij komt zie je waarom: het raster is erg grof, veel grover dan het raster dat de pixels in een LCD vormen.
Er zijn op dit forum al wat plasma/lcd voor/tegen discussies geweest, dus ik laat het hierbij. For the record: Ik heb het geld niet voor een grote plasma of LCD, maar ik werk wel veel met beide types, en over een jaar of twee gaat mijn geld mooi naar een LCD.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-04-2003 22:02 ]
Dr. Strangelove schreef op 14 April 2003 @ 22:01:
Plasma draait gewoon op 230VAC. Verbruik is hoger dan een TV, en fors hoger dan LCD (niet dat dat veel boeit voor thuisgebruik denk ik).
[...]
Gewoon niet waar. Als jij bij een LCD de pixels ziet zitten, dan zit je niet op een normale afstand te kijken. Ik zie op mijn 15 inch TFT op mijn werk ook de pixels niet zitten, laat staan op een kijkafstand van pakweg 3 meter.
De LCD's die ik bij winkels heb gezien, gaven nooit echt lekker scherp beeld. Maargoed dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
Waar kwam dit beeld vandaan? Kabeltelevisie zie je eigenlijk altijd pixels op (hier thuis in ieder geval; verschilt per regio). DVD (en men zegt schotel-tv ook) is echt haarscherp. Dan moet je op 30 cm. afstand gaan zoeken naar de pixels.
Dit zijn inderdaad verder zinloze discussies. Iedereen heeft zijn eigen mening. Je zou er bij wijze van spreken nog twee uur over kunnen praten.
Ik snap niet dat mensen zo lovend zijn over plasma: Je hebt maar een fractie van de kleuren, het aantal grijswaarden is erg beperkt, zwart is doorgaans grijs en dat wordt met de tijd steeds erger, de levensduur is beperkt(er), het stroomverbruik is hoger dan die van een crt en voor al die die ellende betaal je een godsvermogen. Enige voordeel: ze zijn plat. Qua beeld zijn _alle_ andere technieken momenteel beter. Niet dat het beeld slecht is, maar voor het geld kun je gewoon betere dingen kopen. Maar goed, ze zijn plat en dat is voor veel mensen nu eenmaal belangrijker dan beeldkwaliteit. Ieder het zijne...
Nou, dan zal het wel optisch bedrog zijn maar als ik naar een plasmascherm kijk vind ik de kwaliteit toch stukken beter als van de aloude CRT's. Je moet natuurlijk niet op 30cm van het scherm kijken want dan zie je de pixels wel erg duidelijk zitten, maar een gemiddelde kijkafstand van 4-5 meter is perfect. TFT zal ongetwijfeld nog beter zijn, maar kijk jij maar eens naar de prijs van een 42 of 50" TFT scherm. Nuff said I think....
Weet niet wat voor plasmascherm jij hebt gezien, maar denk een of andere yogo merk ofzo.Prince_of_Darkness schreef op 15 April 2003 @ 08:30:
Ik snap niet dat mensen zo lovend zijn over plasma: Je hebt maar een fractie van de kleuren, het aantal grijswaarden is erg beperkt, zwart is doorgaans grijs en dat wordt met de tijd steeds erger, de levensduur is beperkt(er), het stroomverbruik is hoger dan die van een crt en voor al die die ellende betaal je een godsvermogen. Enige voordeel: ze zijn plat. Qua beeld zijn _alle_ andere technieken momenteel beter. Niet dat het beeld slecht is, maar voor het geld kun je gewoon betere dingen kopen. Maar goed, ze zijn plat en dat is voor veel mensen nu eenmaal belangrijker dan beeldkwaliteit. Ieder het zijne...
Zwart is doorgaans grijs???? zwart is gewoon zwart.
Grijswaarden beperkt????? dacht het ook niet.
Fractie van de kleuren????? dus ik heb alleen mijn groen en geel, en geen rood of paars etc.?
Weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar niet door ervaringen met een normaal plasmascherm. Jammer..........
De schermen die ik heb gezien zijn o.a. van Panasonic, Philips, LG, samsung, en nog wat anderen. Bij al deze schermen was zwart idd donkergrijs, en niet helemaal zwart. Bekijk je plasma scherm maar in het donker, dan zie je dat er licht vanaf komt, en dat is bij zwart dus _niet_ de bedoeling! Het aantal grijswaarden en het aantal kleuren is wel degelijk beperkt (en tevens goed gedocumenteerd. Er zijn zat (IEEE) artikelen over plasmaschermen verschenen, zelfs huis,tuin en keuken video blaadjes hebben het gebrek hieraan gedocumenteerd. Lees eens wat zou ik zo zeggen) De 16,7 miljoen kleuren die een mens kan onderscheiden worden bij lange niet gehaald op een plasmascherm. Vooral gesatureerde kleuren kunnen niet worden weergegeven. Het feit dat jij een fractie van de kleuren interpreteert als zijnde: huh, heb je dan geen rood of zo, zegt mij dat je van displays en videoprocessing niet veel snapt. Dat is prima, maar ga hier dan niet zitten flamen.
reactie op dominator: Een goede beamer ligt in dezelfde prijsklasse als plasma, en geeft een scherper beeld met betere leuren / grijswaarden.
TFT schermen zijn idd duurder, maar leveren dan ook een scherper beeld. Maar ook daar is er slechts een gelimiteerd aantal kleuren.
crts van dat formaat in die prijsklasse zijn er niet, maar hoewel het met een crt moeilijker is om eenzelfde soort scherpte te krijgen, is het niet onmogelijk. Mits voldoende budget (gezien geplande aanschaf plasma lijkt mij dat geen probleem), zou dat te realiseren moeten zijn.
LCOS schermen (projectietv's) zijn ook in groot formaat te krijgen, zijn ook relatief plat (ongeveer 40 cm diep), zijn scherp en kosten beduidend minder dan plasma. Wel hebben ze ook het probleem dat zwart niet zwart is (de projectielamp blijft tenslotte aanstaan...).
Dus ik blijf erbij dat je voor het geld gewoon betere spullen kan kopen.
reactie op dominator: Een goede beamer ligt in dezelfde prijsklasse als plasma, en geeft een scherper beeld met betere leuren / grijswaarden.
TFT schermen zijn idd duurder, maar leveren dan ook een scherper beeld. Maar ook daar is er slechts een gelimiteerd aantal kleuren.
crts van dat formaat in die prijsklasse zijn er niet, maar hoewel het met een crt moeilijker is om eenzelfde soort scherpte te krijgen, is het niet onmogelijk. Mits voldoende budget (gezien geplande aanschaf plasma lijkt mij dat geen probleem), zou dat te realiseren moeten zijn.
LCOS schermen (projectietv's) zijn ook in groot formaat te krijgen, zijn ook relatief plat (ongeveer 40 cm diep), zijn scherp en kosten beduidend minder dan plasma. Wel hebben ze ook het probleem dat zwart niet zwart is (de projectielamp blijft tenslotte aanstaan...).
Dus ik blijf erbij dat je voor het geld gewoon betere spullen kan kopen.
[ Voor 34% gewijzigd door Munchkin op 15-04-2003 10:17 ]
Beamer vind ik niet echt praktisch, en je moet met een perfect oppervlak zitten anders heb je nog weinig kwaliteit. Groot nadeel is dat de lamp in de beamer om de zoveel tijd vervangen moet worden a $$$ euro's.
[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 15-04-2003 16:13 ]
TFT is op dit moment commercieel slechts tot 40 inch verkrijgbaar, er zijn wel demo's van 50+ inch maar die zijn niet te koop.TFT schermen zijn idd duurder, maar leveren dan ook een scherper beeld. Maar ook daar is er slechts een gelimiteerd aantal kleuren.
Verwijderd
of je gaat zelf ff op onderzoek uit...
Tjees, ZO'N vraag mag dan wel weer op tweakers. "Wat kost een plasma scherm"
, alsof die dingen allemaal precies even duur zijn
oftewel: even showen dat zijn koele oma een plasmaatje gaat kopen...
Ik heb vragen 1000 x nuttiger, binnen 10 seconden een slotje zien krijgen !
Tjees, ZO'N vraag mag dan wel weer op tweakers. "Wat kost een plasma scherm"
Verwijderd
Helemaal mee eens, maar deze schermen zij niet overal verkrijgbaar.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 16:54:
of je gaat zelf ff op onderzoek uit...
Tjees, ZO'N vraag mag dan wel weer op tweakers. "Wat kost een plasma scherm", alsof die dingen allemaal precies even duur zijn
![]()
Toch ben ik het er wel mee eens. Wat is er mis met zoeken? Er zijn ZAT winkels in Nederland die plasma's hebben staan... er is ook nog zoiets als de telefoon. Een beetje lui is het wel.
lui geboren << Maar zo duidelijk is het allemaal niet met die plasma's anders zouden de meningen hier niet verdeeld zijn lijkt mij? Denk toch dat ik er 1 koop voor haar zo'n lcd is dus leuk maar veel duurder in dat formaat...
Wat is er mis met een topic starten, de discussie is er dus wat is het probleem ?Dr. Strangelove schreef op 16 April 2003 @ 18:40:
Toch ben ik het er wel mee eens. Wat is er mis met zoeken? Er zijn ZAT winkels in Nederland die plasma's hebben staan... er is ook nog zoiets als de telefoon. Een beetje lui is het wel.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Verwijderd
ah komop, als je z'n post leest van:
'ik kon zo gauw niet vinden of het al gevraagd is, maar wat is de prijs van een plasmascherm? 'k zoek er wel eenje van meer dan 100cm...'
Dat is tog hetzelfde als vragen 'ik wil een computer kopen, het liefst eentje met een mooie grootte HD, wat kost zoiets?'
Ik ben absoluut niet kritisch als het om posts gaat, sterker nog, er gaan er naar mijn mening veeeels te veel dicht en bovendien worden posts veels te vaak onnodig afgezeken maar in dit geval is het gewoon zwaar terrecht. In deze post is echt geen enkele concrete vraag te vinden. Als je prijzen van verschillende plasmaschermen wilt vinden dan zoek je op google naar sites met info daarover.
Als we op tweakers helemaal moeten gaan uitzoeken wat voor voorkeuren jij precies hebt m.b.t dat scherm en dan vervolgens 75 schermen moeten opsommen die - ook qua prijs - in aanmerking komen zijn we nog een maandje bezig met z'n allen.
'ik kon zo gauw niet vinden of het al gevraagd is, maar wat is de prijs van een plasmascherm? 'k zoek er wel eenje van meer dan 100cm...'
Dat is tog hetzelfde als vragen 'ik wil een computer kopen, het liefst eentje met een mooie grootte HD, wat kost zoiets?'
Ik ben absoluut niet kritisch als het om posts gaat, sterker nog, er gaan er naar mijn mening veeeels te veel dicht en bovendien worden posts veels te vaak onnodig afgezeken maar in dit geval is het gewoon zwaar terrecht. In deze post is echt geen enkele concrete vraag te vinden. Als je prijzen van verschillende plasmaschermen wilt vinden dan zoek je op google naar sites met info daarover.
Als we op tweakers helemaal moeten gaan uitzoeken wat voor voorkeuren jij precies hebt m.b.t dat scherm en dan vervolgens 75 schermen moeten opsommen die - ook qua prijs - in aanmerking komen zijn we nog een maandje bezig met z'n allen.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
héhé, weet ik. Ik wou alleen nog ff (vertraagd) regeren op de reacties die ik had gekregen...
zullen we 't dan maar hierbij laten? ...
zullen we 't dan maar hierbij laten? ...
Pagina: 1