Ik ben bezig om een scriptje te maken om door mijn webroot te bladeren plus de onderliggende directories. Maar als ik een tijdje aan het bladeren ben geweest heb ik een hele lange string voor de directory waar ik in zit. Weet iemand hoe je dat kan oplossen? Is er niet een functie die de huidige directory laat zien zonder die ../ erin?
Uiteindelijk krijg ik bijvoorbeeld bij $dir "home\admin\..\..\" dit is dus weer de webroot dus het zelfde als "\".
Uiteindelijk krijg ik bijvoorbeeld bij $dir "home\admin\..\..\" dit is dus weer de webroot dus het zelfde als "\".
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php $_GET["dir"] = stripslashes($_GET["dir"]); if(!isset($_GET["dir"])) { $dir = getcwd()."\\"; } else { $dir = getcwd()."\\".$_GET["dir"]; chdir($_GET["dir"]); } if ($handle = opendir($dir)) { while (false !== ($directory = readdir($handle))) { if(is_dir($directory)){ echo "<b><a href=\"".$_SERVER["PHP_SELF"]."?dir=".$_GET["dir"]."$directory\\\">$directory</a></b><br>\n"; } else { echo "<a href=\"".$_SERVER["PHP_SELF"]."?dir=".$_GET["dir"]."$directory\\\">$directory</a><br>\n"; } } } ?> |