Toon posts:

Computer aan zonder een knop in te drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil dat de computer vanzelf aan gaat. Ik heb tussen de stekker en het stopcontact een tijdstekker ertussen. Dus er komt om bijvoorbeeld 11uur stroom op de computer te staan, maar dan moet de pc ook aangaan! Dus..... Snappie?

_/-\o_ bedankt!

Verwijderd

instellen in de bios misschien???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan in de BIOS meestal een tijd instellen waarop de PC aan gaat, en je kan dan ook nog instellen wat er moet gebeuren bij Power failure. Stel je dat laatste in op power on, gaat de PC automatisch aan als de stroom er even af is geweest en er vervolgens weer op gaat. Even je BIOS doorlopen dus.

Verwijderd

Topicstarter
:*)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 17:59 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

AT Voeding met een Tijdschakelaar :P
Dat kon je toch ergens in de bios instellen dat ie auto aan moet gaan? ofnie

//edit
lekker laat :P
En ik lees verkeerd... Bij dat power failure gedoe moet dat jah.

[ Voor 30% gewijzigd door RammY op 14-04-2003 17:56 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je ATX voeding kortsluiten als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ATXStekker%5B1%5D.gif

Werkt! Heb het meermalen toegepast. Dan reageert 'ie als een oude AT voeding (stroom erop = aan). Zorg dan wel dat er op de voeding zelf al een schakelaar aanwezig is om de PC toch uit te kunnen schakelen.

Je ziet 2 stekkers omdat de kleur (grijs of groen) nog wel eens wil verschillen. Voor de rest is het gewoon hetzelfde.

Vaak steek ik gewoon een (open gebogen) paperclip erin...(oranje):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ATXStekker%5B3%5D.gif

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 14-04-2003 18:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Als je compu nog ouderwets genoeg is om niet vanzelf uit te gaan wanneer je 'm het shutdown command geeft, kan je mijns inziens simpelweg "shutdown" doen, de compu aan laten staan, de stroom ervan af halen middels dezelfde schakelaar die je er tussen hebt zitten, wanneer de stroom er dan weer op komt middels deze tijdsschakelaar gaat de compu toch weer aan?
Als je compu nieew genoeg is dat ie wel echt uit gaat als je m shutdown'd kan je misschien in de bios kijken of je die functie uit kan zetten, en dan alsnog testen of bovenstaand idee werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet vanzelf uitgaan, maar daar heb ik wel een progje voor. De meeste nieuwe computers gaan vanzelf aan jah als je er stroom opzet, maar het is een p1tje dus....

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

12-v Afval relais op de 12v is ook mooi. Je sluit de 12v-lijn aan op een relais, zodat deze breekt als er 12V op komt. Sluit hier de power op aan en klaar. (paperclip optie is trouwens ook prima!)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, is best een goede manier maar is er nog 1? Ik kraak je tip niet af hoor!!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Zoek eens, verder wil ik je benadrukken dat het hier geen helpdesk is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.