Ik heb hier een aantal topics over gelezen, maar helaas mochten de daarin gegeven oplossingen niet baten. Het gaat mij er om dat ik de hoogte van een cel op kan halen met javascript (om deze waarde + iets toe te kennen aan een layer met javascript menu'tje er in).
Het volgende heb ik in html staan:
Ik noem de div 'titel' (de cel kan ook, maar heeft hetzelfde effect) en deze roep ik aan in javascript met de functie eHeight('titel'). Hiervoor staat het volgende in de javascript file:
Ik wil de, als test, een popup krijgen met daarin de hoogte. Ik krijg echter alleen 'Height: ' en verder niets.
Ook als ik ipv .style.height --> .offsetHeight (zoals in een andere post stond) gebruik, werkt dit niet. Ik ben tamelijk nieuw met javascript, dus ik pieker me hier al helemaal suf over
Hoe kan ik dit op deze, of andere manier, oplossen?
Het volgende heb ik in html staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <table width='90%' border='1' cellspacing='0' cellpadding='0'>
<tr>
<td colspan='2' >
<div id='titel' width='100' height='100'>
[img]'desktop.jpg'[/img]
</div>
</td>
</tr>
<tr>
<td width='40%'>
x
<script type="text/javascript" src="../js/coolmenu.js"></script>
<script type="text/javascript">eHeight('titel')</script>
</td>
<td>
TEXT
</td>
</tr>
</table> |
Ik noem de div 'titel' (de cel kan ook, maar heeft hetzelfde effect) en deze roep ik aan in javascript met de functie eHeight('titel'). Hiervoor staat het volgende in de javascript file:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function eHeight(element) { myElement = document.getElementById(element).style.height; alert("Height: "+myElement); }; |
Ik wil de, als test, een popup krijgen met daarin de hoogte. Ik krijg echter alleen 'Height: ' en verder niets.
Ook als ik ipv .style.height --> .offsetHeight (zoals in een andere post stond) gebruik, werkt dit niet. Ik ben tamelijk nieuw met javascript, dus ik pieker me hier al helemaal suf over
Hoe kan ik dit op deze, of andere manier, oplossen?
[ Voor 19% gewijzigd door Kaastosti op 14-04-2003 17:32 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.