Sys lock-up met gforce4

Pagina: 1
Acties:

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Het volgende probleem;

Systeem lockt bij 3DMark, om precies te zijn aan het eind (of midden...kwam niet verder) van de Nature benchmark. Heb echt geen flauw idee wat het is...

300watt no name voeding
MSI K7T Pro2a
Duron 1300@1300, idle 43 graden
MSI Gforce 4 Ti4200
384mb ram@100mhz
Quantum Fireball 15gig
Western Digitall 4.3gig
Windows XP prof.
Directx9
Nieuwste detonater (net geleeched)

Dacht dat het een warmte prob was, maar ook met kast open is er geen verschil, games lijke verder goed te draaien. Ook het terugzetten van de fsb naar 100 mhz van 106 maakt geen verschil. 3Dmark draaide daarstraks nog met mijn Gf2gts, na de wisseling van de kaarten dus lock ups. Kan alleen geen reden bedenken waarom. Graag jullie reacties

(p.s. games draaien wel, je zou kunnen stellen dat er verder niets aan de hand is, 'alleen' 3dmark werkt niet. feit is alleen dat ik die gf4 net heb gekocht, dus kan er nu nog mee terug...)

Verwijderd

Nieuwste drivers van www.nvidia.com al?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
voeding? te weinig vermogen, onstabiel?

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Nieuwste drivers van nvidia heb ik inderdaad al draaiende, verhelpen het probleem niet. Voor zover ik weet moet een 300 watt voeding toch zat voldoende zijn voor het systeem dat ik draai.

Verwijderd

Probeer dan eens Direct X 9.0(a) van www.microsoft.com en alle opstart progs uit te zetten in msconfig (start > uitvoeren > msconfig > ok > opstarten)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Het gaat alleen mis bij 3Dmark2001 ? Voor de rest draaien alle spellen hoe ze moeten draaien?
Probeer allereerst dan eens 3DMark opnieuw te installen, misschien dat dit werkt. Het hoeft namelijk niet altijd aan de hardware te liggen ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Heb net de nieuwe directx 9a geinstalleerd. Ben nu op 80 procent van 3dmark. Zal eens zien wat er gebeurt na een fresh install.

Hopen dat het dan beter is :)

edit:
maakt geen verschil,comp blijft vastlopen bij 3dmark...

[ Voor 19% gewijzigd door kixor op 15-04-2003 13:49 ]

Pagina: 1