Nummerherkenningsprogramma?

Pagina: 1
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Situatie:
Mijn nummermelder thuis geeft sinds kort een extra '1' voor het telefoonnummer van degene die mij belt.

Ik weet niet of de nummermelder kapot is of dat KPN rotzooi stuurt.

Om dit uit te zoeken, zoek ik een programmaatje dat ik op mijn computer (W2K) kan draaien en dat mij het nummer laat zien dat belt (via het modem). Het programma hoeft het modem / de telefoon niet te beantwoorden.

Ik heb gezocht hier op het forum met de sleutelwoorden:
nummer herkenning programma
Resultaat: 12 hits die me niet gaven wat ik zocht.

Ook op Google heb ik met deze sleutelwoorden gezocht
en met Engelse varianten erop (number identification program/download). Ook hier waren de resultaten zeer mager. De resultaten die wel wat leken, gaan uit van ADSL en/of ISDN. Dat is voor mij niet van toepassing (ADSL heb ik aangevraagd, verder heb ik een gewone, analoge telefoonlijn).

Vragen:
Weet (of heeft) iemand zo'n programmaatje?
Weet iemand betere zoektermen?

edit:

En ja, ik heb de storingsdienst van de KPN al gebeld, maar die heeft me niet kunnen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 14-04-2003 17:12 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SLOAPERT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:07

SLOAPERT

Wunderbar

Hier heb ik ook eens naar gezocht en was toen volgens mij alleen met ISDN mogelijk.

Maar als iemand wel zoiets weet/heeft zou dat super zijn :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wanneer je een modem hebt, dat de in Nederland door KPN gebruikte vorm van CID-info versturen (DTMF) ondersteunt, zou je in elk willekeurig modemterminal progsel in plaats van 'RING' gewoon 'RING +31123456789' moeten zien. Heb je dan verder absoluut geen bijzondere software voor nodig.

Edit: Misschien moet je Caller ID wel even aanzetten op je modem, dat gaat meestal zo: AT#CID=1

[ Voor 16% gewijzigd door intoxicated op 14-04-2003 17:25 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb die software wel eens gezien
als er iemand belt zie je op het beeldscherm wie er belt naam etc.
hoe het proggie heet weet ik niet volgens mij was het van KPN?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zoals intoxicated al zegt. kpn werkt via de analoge lijn op een andere manier voor nummer herkenning. als je dit dus met een progsel wilt MOET je een modem hebben die dat ondersteunt. En dat zijn maar enkele tornado modems. Deze vraag is trouwens HEEL vaak voorbij gekomen en met een analoge gewone modem in nederland kan het niet!

enige andere oplossing is isdn of zon speciale modem

Hoe je bij adsl komt is me al helemaal een raadsel....

CISSP! Drop your encryption keys!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
intoxicated schreef op 14 April 2003 @ 17:17:
Wanneer je een modem hebt, dat de in Nederland door KPN gebruikte vorm van CID-info versturen (DTMF) ondersteunt, zou je in elk willekeurig modemterminal progsel in plaats van 'RING' gewoon 'RING +31123456789' moeten zien. Heb je dan verder absoluut geen bijzondere software voor nodig.

Edit: Misschien moet je Caller ID wel even aanzetten op je modem, dat gaat meestal zo: AT#CID=1
Ik zal het eens proberen, we zien wel.
laurens0619 schreef op 14 April 2003 @ 17:28:
zoals intoxicated al zegt. kpn werkt via de analoge lijn op een andere manier voor nummer herkenning. als je dit dus met een progsel wilt MOET je een modem hebben die dat ondersteunt. En dat zijn maar enkele tornado modems. Deze vraag is trouwens HEEL vaak voorbij gekomen en met een analoge gewone modem in nederland kan het niet!
Het is een oude Dynalink, zoals al eerder geschreven: We zien wel
enige andere oplossing is isdn of zon speciale modem
Ik heb voorlopig nog geen zin in de extra kosten :(
Hoe je bij adsl komt is me al helemaal een raadsel....
Ik vertel ook alleen maar wat ik ben tegen gekomen aan resultaten, ik geef zonder testen geen garanties voor de juistheid ervan :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Even een korte update over hoe het is afgelopen:

Ik heb het gezochte programma niet gevonden :( en na het nog maar een tijdje aan te hebben gezien, heb ik toch maar even de stekker uit de nummermelder gehaald om deze te resetten. Dit loste het probleem op, maar nu ben ik alle nummers die erin stonden kwijt :( Derhalve weet ik dus voorlopig niet wie er belt (moet dus elke keer als er iemand belt die er nog niet instaat de naam invoeren).

Pagina: 1