Situatie:
Mijn nummermelder thuis geeft sinds kort een extra '1' voor het telefoonnummer van degene die mij belt.
Ik weet niet of de nummermelder kapot is of dat KPN rotzooi stuurt.
Om dit uit te zoeken, zoek ik een programmaatje dat ik op mijn computer (W2K) kan draaien en dat mij het nummer laat zien dat belt (via het modem). Het programma hoeft het modem / de telefoon niet te beantwoorden.
Ik heb gezocht hier op het forum met de sleutelwoorden:
nummer herkenning programma
Resultaat: 12 hits die me niet gaven wat ik zocht.
Ook op Google heb ik met deze sleutelwoorden gezocht
en met Engelse varianten erop (number identification program/download). Ook hier waren de resultaten zeer mager. De resultaten die wel wat leken, gaan uit van ADSL en/of ISDN. Dat is voor mij niet van toepassing (ADSL heb ik aangevraagd, verder heb ik een gewone, analoge telefoonlijn).
Vragen:
Weet (of heeft) iemand zo'n programmaatje?
Weet iemand betere zoektermen?
Mijn nummermelder thuis geeft sinds kort een extra '1' voor het telefoonnummer van degene die mij belt.
Ik weet niet of de nummermelder kapot is of dat KPN rotzooi stuurt.
Om dit uit te zoeken, zoek ik een programmaatje dat ik op mijn computer (W2K) kan draaien en dat mij het nummer laat zien dat belt (via het modem). Het programma hoeft het modem / de telefoon niet te beantwoorden.
Ik heb gezocht hier op het forum met de sleutelwoorden:
nummer herkenning programma
Resultaat: 12 hits die me niet gaven wat ik zocht.
Ook op Google heb ik met deze sleutelwoorden gezocht
en met Engelse varianten erop (number identification program/download). Ook hier waren de resultaten zeer mager. De resultaten die wel wat leken, gaan uit van ADSL en/of ISDN. Dat is voor mij niet van toepassing (ADSL heb ik aangevraagd, verder heb ik een gewone, analoge telefoonlijn).
Vragen:
Weet (of heeft) iemand zo'n programmaatje?
Weet iemand betere zoektermen?
edit:
En ja, ik heb de storingsdienst van de KPN al gebeld, maar die heeft me niet kunnen helpen.
En ja, ik heb de storingsdienst van de KPN al gebeld, maar die heeft me niet kunnen helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 14-04-2003 17:12 . Reden: Aanvulling ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT