Als opvolging op dit topic:
[rml][ SQL/ASP] sleutel van nieuwe record achterhalen[/rml]
Ik doe het volgende:
Ik haal dus van het nettoegevoegde record het ID op!
Mijn vraag hierop is alleen: gaat dit wel goed als bijv 2 users TEGERLIJKERTIJD (ook als ik dit bijna onwaarschijnlijk) een record toevoegen.
Het opvragen van die ID zit namelijk niet indezelfde thread toch?
Dit zit natuurlijk in dezelfde RS, deze kan dus neem ik aan geen andere ID krijgen doordat de cursor nog in dat record staat.
Ik wil het echter op de eerste methode doen maar blijft de cursor dan wel in het record? Krijg ik dus niet de ID van bijv het record wat er net tussenin nog snel is toegevoed??
Mijn dank is groot
[rml][ SQL/ASP] sleutel van nieuwe record achterhalen[/rml]
Ik doe het volgende:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| runSQL = "INSERT INTO tabelnaam(testveld1) values ('" & Request.Form("test") & "')" DBCon.Execute(runSQL) SQL = "SELECT @@IDENTITY AS useridentifier FROM tabelnaam" Set RS = DBCon.Execute(SQL) Response.Write RS("useridentifier") RS.Close Set RS = nothing |
Ik haal dus van het nettoegevoegde record het ID op!
Mijn vraag hierop is alleen: gaat dit wel goed als bijv 2 users TEGERLIJKERTIJD (ook als ik dit bijna onwaarschijnlijk) een record toevoegen.
Het opvragen van die ID zit namelijk niet indezelfde thread toch?
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Zoals bij RS.AddNew RS("naam") = naam RS.Update unique_id = RS("id") RS.Close Set RS = nothing |
Dit zit natuurlijk in dezelfde RS, deze kan dus neem ik aan geen andere ID krijgen doordat de cursor nog in dat record staat.
Ik wil het echter op de eerste methode doen maar blijft de cursor dan wel in het record? Krijg ik dus niet de ID van bijv het record wat er net tussenin nog snel is toegevoed??
Mijn dank is groot