Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Meer geluid dan alleen uit fans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje. Ik heb een casemod:
Mijn Casemod eindelijk af!! (pics +/- 150 kb)

Maar ik merk dat er meer geluid uit de pc komt dan alleen van de fans. Als ik alle fans uitzet (ja, zelfs van de CPU) dan blijf ik een soort hoge pieptoon horen. Uit welk onderdeel kan dat komen? Resoneert of piept een voeding? Of een odnerdeel van het moederbord?
Het is een irratant harde en hoge piep, die je in de kamer ernaast nog hoort.

Weet iemand wat? een andere voeding zou ik nog wel willen, dit is een no-name voeding.

tnx

Kast: zie link
Mobo: ECS K7S5A
CPU: AMD XP 2000

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

Ik zal eens gokken: je harde schijf?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

uVo schreef op 14 April 2003 @ 16:41:
Ik zal eens gokken: je harde schijf?
i'll second that :)

haal je hdd eens los, en start dan nog eens op: waarschijnlijk ook de fan in je powerunit nog wel aan?

[ Voor 5% gewijzigd door BaRF op 14-04-2003 16:43 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Piept het? Je muis?:P

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 14 April 2003 @ 16:42:
[...]

i'll second that :)

haal je hdd eens los, en start dan nog eens op: waarschijnlijk ook de fan in je powerunit nog wel aan?
Nop. die heb ik ook los getrokken, en oko de cd-roms
Trouwens, ook fan van powerunit losgemaakt, echt, er draaide helemaal NIETS meer van cooling.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 16:46 ]

Verwijderd

Dat moet wel je hdd zijn :) Of misschien dat je monitor een soort piep afgeeft netzoals bij sommige tv;s ofzo :?

Verwijderd

dat is je HD, 100% zeker, hier hetzelfde bij de maxtot 7200 RPM 40GB HD, daarom heb ik in mijn Shuttle pc die muisstil is een 5400RPM 100GB maxtor gezet, die hoor je tenminste helemaal niet

Verwijderd

Je HD?

en als die ook uit stond, dan waarschijnlijk de smoorspoel uit je voeding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 16:46:
dat is je HD, 100% zeker, hier hetzelfde bij de maxtot 7200 RPM 40GB HD, daarom heb ik in mijn Shuttle pc die muisstil is een 5400RPM 100GB maxtor gezet, die hoor je tenminste helemaal niet
ik heb een nieuwe HD:
WD 80 gig 8mb buffer

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het kan ook dat je videokaart staat te oscileren icm met je mobo.
Heb ik ook last van :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Sport_Life
  • Laatst online: 09:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hd lijkt me, en anders heb je misschien nog wat aan dit topic: Elke dag om 13:03 een muziekje (virus/spy?) :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 10:05

RagingRaven

As Raging as A Raven

Zeer waarschijnlijk gewoon de hdd, of heb je je mic aanstaan naast de boksen :) :P :)

It's all writen in the book of rage

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:17

Houston3

ole

van mijn radeon komt ook een heeeeele hoge pieptoon soms vooral bij bootten, maar ik denk toch echt dat het je hd is mijn nieuwe maxtor 80 gb maakt nl ook zulke geluidjes :)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mensen lees nu eens. :)

Het is dus niet zijn HDD

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij is het je voeding, als je logisch alle factoren termineert, dus iig al je IDE apparaten, vid. kaart etc, kom je uiteindelijk tot je voeding als het probleem zich nog voordoet.

Er is wel ergens een schakelschemaatje hoe je je voeding zonder bevestiging op je mobo kan inschakelen, dus haal hem er ff uit en plef je voeding aan, kijken wat ie doet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17

BCC

Hydraulik-Phunk schreef op 14 april 2003 @ 17:12:
Volgens mij is het je voeding, als je logisch alle factoren termineert, dus iig al je IDE apparaten, vid. kaart etc, kom je uiteindelijk tot je voeding als het probleem zich nog voordoet.

Er is wel ergens een schakelschemaatje hoe je je voeding zonder bevestiging op je mobo kan inschakelen, dus haal hem er ff uit en plef je voeding aan, kijken wat ie doet.
Schakelschema? paperclip in de groene en de zwarte draad.. voila.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Moet je er wel een harddisk ofzo aanhangen om hem te belasten (geschakelde voeding mag je niet -onbelast/te licht belast- in werking zetten!)

Verwijderd

Topicstarter
SORRY SORRY SORRY

jullie hadden gelijk, het is de HD.
Ik dacht ik eerst de HD lostrok, maar het was de diskette drive die erboven hangt 8) 8)

Wat een rust als je die HDD los trekt. Wel zonde, al me fans op 7 volt gekregen, zelfs voeding, krijg ik me HDD niet stil.
Maar ja, mijn no-name kastje is ook erg dun, en volgens mij scheelt dat veel met bijvoorbeeld een kast met 3 mm staal.

Maar toch iedereen bedankt voor het meedenken!!!!!!!!!! :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tip: hang je hdd op in een stuk fietsband oid. Dat scheelt een hele hoop herrie (of het echt goed is voor een HDD weet ik niet, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad)

Verwijderd

SH007 schreef op 14 April 2003 @ 17:58:
Tip: hang je hdd op in een stuk fietsband oid. Dat scheelt een hele hoop herrie (of het echt goed is voor een HDD weet ik niet, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad)
niet voor alle hdd's is dit goed, sommige hardeschijven hebben echt koeling nodig, vooral 7200RPM schijven worden bloedheed als je ze redelijk tot zwaar belast. als je niet veel data opvraagt valt dit wel mee, kijk dus uit, mocht je dit doen zet er dan wel ff een goede koeler voor! zoizo een tip!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

laat je hd hangen! heb ik ook gedaan... niet dat ik last had van de liquid bearring maar hangen issie nog stiller :D

-- Mx-Generætion --

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Mx-KAEY schreef op 14 april 2003 @ 18:19:
laat je hd hangen! heb ik ook gedaan... niet dat ik last had van de liquid bearring maar hangen issie nog stiller :D
ja... totdat je je case gaat verplaatsen, dan heb je ineens een HEEL hard geluid...
8)7 :+

Verwijderd

probeer het eens met rubberen ringetjes om de schroefen. En zorg er voor dat de behuizing van de schijf zelf niet ijzer raakt. Dan is ie al een stukje stiller. (je zal nog wel de rotor en actuatoren van de schijf horen als ie draaid)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Je voeding, die piept altijd

Verwijderd

zoiets heb ik ook es 3 weken naar gezocht, blijkt het mijn adsl modem te zijn :(

Verwijderd

Het is dus de HardDisk!
Isolerend ophangen van >7200rpm is een grote nono...
Kun je hem beter goed stevig monteren en er evt. extra koelplaten op plakken als een sandwich.

Nog beter: waterkoeling op je HDD's...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:33 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Beetje overdreven om over zo'n klein beetje geluid iets te gaan zeuren, maar goed. Bij mij zoemt de adapter van de scanner ook, dus als de pc uitstaat ook. Misschien is het gewoon een adapter van randapparatuur.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
REDFISH schreef op 15 april 2003 @ 14:32:
Beetje overdreven om over zo'n klein beetje geluid iets te gaan zeuren, maar goed. Bij mij zoemt de adapter van de scanner ook, dus als de pc uitstaat ook. Misschien is het gewoon een adapter van randapparatuur.
Het-was-dus-toch-zijn-hardeschijf.nl

Verwijderd

Topicstarter
REDFISH schreef op 15 April 2003 @ 14:32:
Het is dus mijn HDD, en het is meer dan een klein beetje geluid,
als je in een nieuwbouwhuis kamersver een geluid hoort, dan is dat dus wel een hard en doordringend geluid.
Pagina: 1