pop3 alle mails ophalen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16218

Topicstarter
Tijdens het synchroniseren van mijn pop3 emails in outlook 2000 haalt hij netjes alle mails op. Na het opnieuw uitvoeren van mijn synchronisatie haalt het programma opnieuw alle emails (zo'n 3000 emails) op . Dat is natuurlijk niet echt handig met mijn isdn inbelpunt. Ik wil juist alleen mijn nieuwe mails ontvangen en niet de mails die ik al heb. Dus mijn vraag luidt als volg. Is het mogelijk om alleen nieuwe emails te ontvangen zodat ik niet opnieuw mijn 3000 emails moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. dan moet je ff bij je synchronisatieinstellingen aangeven dat ie alleen de headres moet syncen. Scheelt een hele hoop in de tijd

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Eagle schreef op 14 April 2003 @ 16:16:
Ja. dan moet je ff bij je synchronisatieinstellingen aangeven dat ie alleen de headres moet syncen. Scheelt een hele hoop in de tijd
oke? maar bestaat er geen optie dat die alleen de nieuwe emails download?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
heb je toevallig de optie om berichten achter te laten op de server aangevinkt?
Dan haalt ie volgens mij idd elke keer alles weer op, zet deze optie es uit ;)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marko77 schreef op 14 April 2003 @ 16:21:
heb je toevallig de optie om berichten achter te laten op de server aangevinkt?
Dan haalt ie volgens mij idd elke keer alles weer op, zet deze optie es uit ;)
ja dat klopt... ik wil ook juist dat alles op de server wordt bewaard.
Maar is er echt geen manier om alleen de nieuwe emails op te halen van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Eagle schreef op 14 April 2003 @ 16:16:
waar zit die optie in outlook ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00
Is er een speciale reden dat je al je mails op de server laat staan? Gebuikelijk is namelijk om nadat je de mails hebt opgehaald, deze te verwijderen van de server.

Dat doe je dmv een vinkje ergens bij de account-opties: Extra -> Accounts -> E-mail -> (je mailserver) -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Een kopie van berichten op de server achterlaten :Y)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 14 april 2003 @ 16:24:
Is er een speciale reden dat je al je mails op de server laat staan? Gebuikelijk is namelijk om nadat je de mails hebt opgehaald, deze te verwijderen van de server.

Dat doe je dmv een vinkje ergens bij de account-opties: Extra -> Accounts -> E-mail -> (je mailserver) -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Een kopie van berichten op de server achterlaten :Y)
ja omdat ik vaak op mijn werk en thuis dezelfde emails wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 17:06
Maar daarom moet je ze er toch wel is ooit helemaal afhalen.
3000 mailtjes..is je provider vast niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dromer schreef op 14 april 2003 @ 16:30:
Maar daarom moet je ze er toch wel is ooit helemaal afhalen.
3000 mailtjes..is je provider vast niet blij mee.
dat maakt niet uit... ik ken die provider! :P
Ik vraag me eigenlijk af of het uberhaubt kan om alleen nieuwe emails te ontvangen?!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16218 op 14-04-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 16218 schreef op 14 April 2003 @ 16:26:
[...]

ja omdat ik vaak op mijn werk en thuis dezelfde emails wilt hebben.
Dan kun je vlak onder de optie de mails te laten staan kiezen voor de optie om ze na X dagen alsnog te verwijderen.
Ik weet niet of dat een optie is?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 14 April 2003 @ 16:32:
[...]

Dan kun je vlak onder de optie de mails te laten staan kiezen voor de optie om ze na X dagen alsnog te verwijderen.
Ik weet niet of dat een optie is?
die optie bestaat..... maar ik zoek eigenlijk geen tussen oplossingen. Ik wil alleen weten of het kan om alleen nieuwe emails te downloaden van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 16218 schreef op 14 april 2003 @ 16:33:
[...]

die optie bestaat..... maar ik zoek eigenlijk geen tussen oplossingen. Ik wil alleen weten of het kan om alleen nieuwe emails te downloaden van de server.
Ik weet niet wat je met synchroniseren bedoeld, maar juist 'Kopie op server laten staan' onthoud wat de laatste was en haalt dus alleen de nieuwe op :? :?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou slim bent (ben je ook meteen van al die wormvirussen af) installeer je ff netscape. Is denk ik net iets makkelijker voor wat jij wilt doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 14 April 2003 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet wat je met synchroniseren bedoeld, maar juist 'Kopie op server laten staan' onthoud wat de laatste was en haalt dus alleen de nieuwe op :? :?
Ik heb het optie 'Kopie op server laten staan' aangevinkt. Maar als ik nou mijn mails wilt synchroniseren haalt hij echt alle emails op. Ook de emails die ik al had in mijn outlook inbox. Dus mijn vraag luid eigenlijk nog steeds.... is het mogelijk om alleen nieuwe emails op te halen dus geen emails die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Eagle schreef op 14 april 2003 @ 16:37:
Als je nou slim bent (ben je ook meteen van al die wormvirussen af) installeer je ff netscape. Is denk ik net iets makkelijker voor wat jij wilt doen.
Sorry maar ik wil geen netscape gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56613

Volgens mij kan dat alleen als je gebruik maakt van IMAP in plaats van pop3

voor info: http://www.nedmail.info/watis/index.php?pagina=IMAP

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 56613 op 14-04-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56613 schreef op 14 april 2003 @ 16:45:
Volgens mij kan dat alleen als je gebruik maakt van IMAP in plaats van pop3
hmmmm ...... weet iemand dat zeker?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 16218 schreef op 14 april 2003 @ 16:41:
[...]

Ik heb het optie 'Kopie op server laten staan' aangevinkt. Maar als ik nou mijn mails wilt synchroniseren haalt hij echt alle emails op. Ook de emails die ik al had in mijn outlook inbox. Dus mijn vraag luid eigenlijk nog steeds.... is het mogelijk om alleen nieuwe emails op te halen dus geen emails die ik al heb.
Wat bedoel je nu met synchronizeren? Het knopje 'Verzenden/ontvangen' soms? Want dat werkte bij mij vlekkeloos...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 14 april 2003 @ 16:50:
[...]

Wat bedoel je nu met synchronizeren? Het knopje 'Verzenden/ontvangen' soms? Want dat werkte bij mij vlekkeloos...
ja dat bedoelde ik. Hoe bedoel je het werkt bij jou vlekkeloos? Weet je trouwens ook zeker dat je alleen nieuwe emails wordt gedownload?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 16218 schreef op 14 April 2003 @ 16:52:
[...]

ja dat bedoelde ik. Hoe bedoel je het werkt bij jou vlekkeloos? Weet je trouwens ook zeker dat je alleen nieuwe emails wordt gedownload?!
Yup. Op gegeven moment stonden er 50 mails in mijn webmail en haalde OE (!) alleen die mails op die hij nog niet had.

Misschien is hij ergens zijn instelling kwijt waar in stond wat de laatste was? Hoe groot zijn die mails samen? Als je hem eens door laat lopen, haalt hij de keer erop WEER alle 3000 mails op?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 18:27

PowerSp00n

There is no spoon

Als je die provider echt kent vraag je of ze willen zorgen voor een IMAP service, als die nog niet draait. En ga je IMAP gebruiken.... Kun je ook vragen als je ze niet kent natuurlijk maar ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 14 april 2003 @ 16:55:
[...]

Yup. Op gegeven moment stonden er 50 mails in mijn webmail en haalde OE (!) alleen die mails op die hij nog niet had.

Misschien is hij ergens zijn instelling kwijt waar in stond wat de laatste was? Hoe groot zijn die mails samen? Als je hem eens door laat lopen, haalt hij de keer erop WEER alle 3000 mails op?
yup hij haalt dus weer alle 3000 mails op..... dat is juist het probleem met mijn isdn lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82944

in outlook is het alleen mogelijk alle mails die in die mailbox zitten op te halen, niet enkele... de server kan wel geconfigureerd worden dat bij het ophalen van de mails alleen de ongelezen berichten binnenhaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

bijzonder vreemd probleem.

het valt me trouwens op dat niemand goed de vraag van de topicstarter leest en aankomt met non-oplossingen zoals; Netscape, alleen headers neerhalen, IMAP'en, verwijderen van server, verwijderen van server na x dagen. dit zijn dus allemaal geen oplossingen.

Gebruikelijk is het bij Outlook dat i idd alleen de nieuwe mail ophaakld, of je hem nu van server laat verwijderen (na x dagen) of helemaal niet. Er is geen optie in Outlook die je daarvoor aan hoeft te zetten.

De server moet bijhouden welke mail al eens zijn opgehaald via pop3 en dus niet meer als nieuw hoeven te worden gemarkeerd. Blijkbaar gaat daar iets mis. Ik denk er aan dat je toch een contact met je ISP moet hebben aangezien dit niet een probleem is waar jezelf iets aan kan doen IMO.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1