Hoe krijg ik mijn voeding aan het lopen?

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een pc in elkaar gebouwd zonder kast, maar hoe kan ik de voeding nu aankrijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Afbeelding(08).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/voeding.jpg

Dit is dus de connector die normaal naar de aan/uit knop gaat in je kast.
Er zitten 3 draden in: bruin, wit en blauw

Verwijderd

Als het atx is moet je het enige groene draadje en 'n willekeurige zwarte shorten!

Kijk anders maar eens op www.virtual-hideout.net, daar staat een howto: powerup atx without case.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 11:08
stekker erin en met de schroevendraaier de 2 pinnetjes (op het moederbord) van de powerswich met elkaar verbinden.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

is dat een intel bx440 die ok daar zie met een PII? Het blijft leuk speelgoed :+. Maar over je voeding kan je beter hier boven kijken O-). Wat ga je met dat ding doen? >:)

• Sjonny75
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:19:
is dat een intel bx440 die ok daar zie met een PII? Het blijft leuk speelgoed :+. Maar over je voeding kan je beter hier boven kijken O-). Wat ga je met dat ding doen? >:)
als experimenteercomputer gebruiken

• Sjonny75
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:12:
Als het atx is moet je het enige groene draadje en 'n willekeurige zwarte shorten!

Kijk anders maar eens op www.virtual-hideout.net, daar staat een howto: powerup atx without case.
thnx, dit werkt maar de comp zelf start nog niet.

Verwijderd

Is het nou een ATX of een AT? (De foto's zijn vrij vaag, dus dat kan ik zo niet zien.

Bij een ATX is het heel eenvoudig, dan moet je gewoon de twee pinnetjes van de atx-power-switch op de front-panel-connector van het moederbord heel even kortsluiten. Met een schroevendraaier bijv. (Ik heb zelf een ATX in een houten kistje ingebouwd, daarvoor gebruik in een pulsdrukkertje om hem aan en uit te kunnen zetten, ook een pulsdrukker als reset-knop....)

Bij een AT schijnt het iets ingewikkelder te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 16:45:
Is het nou een ATX of een AT? (De foto's zijn vrij vaag, dus dat kan ik zo niet zien.

Bij een ATX is het heel eenvoudig, dan moet je gewoon de twee pinnetjes van de atx-power-switch op de front-panel-connector van het moederbord heel even kortsluiten. Met een schroevendraaier bijv. (Ik heb zelf een ATX in een houten kistje ingebouwd, daarvoor gebruik in een pulsdrukkertje om hem aan en uit te kunnen zetten, ook een pulsdrukker als reset-knop....)

Bij een AT schijnt het iets ingewikkelder te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
het moederbord is van het merk Scrabble, kan er met google niets over vinden.. :+

• Sjonny75
Het probleem is al opgelost maar het is dus een ATX.

Verwijderd

en hoe hard loopt je voeding nou? (sorry , kon het nie laten )

• Sjonny75
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:10:
en hoe hard loopt je voeding nou? (sorry , kon het nie laten )
heel hard :)

Verwijderd

hehe... hoe is het nu opgelost? zodat de rest (incl mezelf) ook weet wat te doen indien hetzelfde probleem zich bij ons voordoet...

• Sjonny75
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 17:40:
hehe... hoe is het nu opgelost? zodat de rest (incl mezelf) ook weet wat te doen indien hetzelfde probleem zich bij ons voordoet...
Moet je het enige groene draadje met een willekeurige zwarte verbinden.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej ThA TwEaKeR niet een beetje onder mijn naam posten he :(

[ Voor 74% gewijzigd door Burning_acid op 15-04-2003 19:08 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Als je nou gewoon de groene met een willekeurige zwarte verbind, en die verbinding in stand laat, dan blijft ie "lopen" :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 19:09 ]

Pagina: 1